• Padirac

Har du förtroende för regeringen?

Flash Gordon skrev 2019-05-22 22:28:19 följande:
    Vet du, läs nogrannare och använd färre spy-smajlisar.
    ähh, det stänker inte på dina runsymboler och solkors
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2019-05-22 22:26:03 följande:

Ja, sådär ja.

Om inte Kill Bill kan leverera (undrar varför?) så visade det sig att Adaktusson själv lagt ut allt på sin Facebook:

https://www.facebook.com/adaktusson/posts/2430954260466079?__tn__=K-R

Som väntat handlar det om principer kring beslutsnivåer - att socialpolitik skall bestämmas av de enskilda länderna. Därmed kan vi lägga den saken åt sidan.

Ännu ett misslyckat försök att smutskasta KD.

Varenda invektiv och vitrioldrypande omdöme om Adaktusson här ovan faller tillbaka på avsändaren.

Sossarna har verkligen gått all in på KD den här valrörelsen. Ett gott betyg åt EBT et al.

Nja, det är ju just därför Ebba Busch Thor med flera KD-ledare tagit avstånd från Adaktusson.

Han har ju inte varit konsekvent utan arbetat inom EU för att barnmorskor ska få kunna vägra utföra aborter - också detta är socialpolitik.

Din vurm för Adaktusson tycks vara helt gränslös - Paraguay ligger inte i . Europa. Ta fram kartboken, vetjaSkrattande
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2019-05-22 22:26:03 följande:

Ja, sådär ja.

Om inte Kill Bill kan leverera (undrar varför?) så visade det sig att Adaktusson själv lagt ut allt på sin Facebook:

https://www.facebook.com/adaktusson/posts/2430954260466079?__tn__=K-R

Som väntat handlar det om principer kring beslutsnivåer - att socialpolitik skall bestämmas av de enskilda länderna. Därmed kan vi lägga den saken åt sidan.

Ännu ett misslyckat försök att smutskasta KD.

Varenda invektiv och vitrioldrypande omdöme om Adaktusson här ovan faller tillbaka på avsändaren.

Sossarna har verkligen gått all in på KD den här valrörelsen. Ett gott betyg åt EBT et al.

Som sagt var, om Lars Adaktusson var emot att EU skulle i frågan så borde han ha lagt ner sin röst.

Vad är din uppfattning om att Lars Adaktusson deltog aktivt i EUs omröstning för att vårdpersonal ska ha rätt att vägra att hjälpa kvinnor att genomföra en abort? KD är tydligen bara emot att EU ska fatta beslut på europeisk nivå om besluten handlar om att garantera kvinnors rätt till abort.

Är det inte sossarna som ska ha kred för att ha lyckats få ETB att idag inför öppen ridå kritisera KDs 2:e vice ordförande?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2019-05-22 22:34:24 följande:
    ähh, det stänker inte på dina runsymboler och solkors
    Kanske dags för ännu en Facebookgrupp:

Stå upp för att tyrrunan ska fär användas vid NMR:s folkliga demonstrationer, typ

Eller vi som vurmar för tyrrunans bevarande vid NMR-demonstrationer.

Tomte
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2019-05-22 21:37:38 följande:
    Tyvärr. Var inte med på det mötet.
    Jaha, så du måste vara med på ett möte för att förstå att nazistiska symboler inte är så säljande utanför nazistiska kretsar.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • FDFMGA
    nihka skrev 2019-05-22 22:50:49 följande:
    Jaha, så du måste vara med på ett möte för att förstå att nazistiska symboler inte är så säljande utanför nazistiska kretsar.
    Tror att hen skramlar med tomma runor som en avledning från ämnet Adaktusson.

Den stora ledaren - han som någon här utnämnde till blivande statsminister har gjort bort sig riktigt ordentligt.
  • nihka
    KillBill skrev 2019-05-22 19:09:38 följande:
    Nu stämmer även Ebba Busch Thor och Ulf Kristersson in i kritiken mot Lars Adaktusson. Misstror du även dem? Varför skulle de dreva mot Adaktusson?
    Jo, det är en nedsmutsningskampanj av KD, av KD. Förstås
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Mr PacMan II
    nihka skrev 2019-05-22 23:00:04 följande:
    Jo, det är en nedsmutsningskampanj av KD, av KD. Förstås
    En smutskastningskampanj onekligen. Väldigt märkliga turer minst sagt.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-05-22 14:30:14 följande:

Nja, jag är måttligt förtjust i att inkluderas i en kristen värdegrund.

Men jag förstår att du lockas av såväl lättlästa texter som av KD.

Så småningom kanske du kan övergå från dina funderingar om huruvida ett kristet parti är kristet till att nosa på den aktuella debatten om KD, den har en viss slagsida mot Adaktussons förböner om abortförbud.

Men sålänge föreslår jag att du försöker få hjälp med att förstå KD-citatet jag petat dit ett par gånger nu. Visserligen inte på lättläst svenska men försök iallafall.

Tron kan göra under för läsförståelsen, ska du veta

Jag förstår citatet du petar med... inget blir dock kristet genom värdegrund och människosyn. Ska någonting bli kristet så behöver det ligga i linje med trosbekännelser och sakrament.

Alla kristdemokrati är sekulär och i Sverige är det KD:s nisch att driva sekulär politik.

Du behöver samla in kunskap i ämnet eller helt enkelt ta emot den som jag bjuder på.

Är du inte bättre än att helt medvetet odla lögner? Det är så intressant vad folk kan offra för blott parti och färg - som om världen blev det minsta bättre av att folk gör sig sämre.
  • nattuw
    Flash Gordon skrev 2019-05-22 18:30:21 följande:

Av ren nyfikenhet: du råkar inte ha någon slags länk till de aktuella förslagen som det har röstats om? 

Jag menar, så att vi kan resonera kring det hela på ett informerat sätt och inte bara reagera på medias påståenden och eventuella fake news och halmgubbar.

Länk till ett av förslagen (det med flickan från Paraguay):
    ( http://www.europarl.europa.eu/doceo/document/B-8-2015-0586_EN.html )
    Länken kommer från ett annat forum och jag vet inte om det även finns översatt till svenska.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?