• FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Digestive skrev 2019-05-23 11:54:48 följande:
    Socialdemokraternas nätaktivister som denna FDFMGA har låtit precis likadana i över 8 år.

Öknamn, hån och en sandlådenivå. Det ska bli intressant att se hur länge det håller för de socialdemokratiska nätaktivisterna som inte vågar släppa sargen för det gamla - och hur folket ger respons på alla dessa kampanjer... som folket känner igen så väl vid det här laget.

Det är kul när det parti som verkar kliva störst steg i opinionen (alltså KD) håller sig utanför spelen i mångt och mycket... och mest bara svarar på andras kampanjer.

Hur välgjorda är dock kampanjer om resultatet ger en motsatt/kontraproduktiv effekt?

Svensken är ohyggligt trött på den politiska sandlådan liksom den här sociala miljön som skapas däromkring. Till och med svensken som bara har bott här en handfull år har börjat tröttna...

...på barnen i rummet.
    Nja, en förvånansvärt stor del av vurmarnas oförmåga att ta till sig vanliga svenskars resonemang tycks bottna i att många vurmare är så rigida i sina tänkesätt att de inte kan förstå en sekulariserad svensk utgångspunkt.

"Titta hur de har gått för SD" ekar det från böneminareterna utan att förkunnarna har förstånd att förstå hur sekulariserade tänker.

Jag har ingen aning om hur det hade gått för SD, hur det hade sett ut i Sverige idag om övriga partier hade bjudit in SD till samarbete redan när partiet kom in i riksdagen.

Enligt mitt sätt att se kan ingen veta detta - och vurmarnas uppenbarelser är för mig bara exempel på hur ogenomtänkt vidskeplig den här subkulturen är.

Vad man kan göra är att se till hur det har gått i andra länder, länder där man valt att samarbeta med högerpopulistiska partier. Gör man detta så kan man på goda grunder påstå att kammandet av högerpopulistiska partier inte bara innebär att tuppkammen på partierna växer utan också att de som sysslar med kamningen drabbas av löss.

Försök tänk efter, även om det inte finns något skrivet på lätt svenska. Är det verkligen möjligt ur ett sekulärt synsätt att veta vad som hade hänt om man gjort annorlundaSkrattande
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2019-05-23 11:59:02 följande:
    Du läser ju inte hela meningen. Så här står det:

Europaparlamentet tycker det är beklagligt att kvinnors och flickors kroppar, särskilt när det gäller deras rätt till sexuell hälsa och deras reproduktiva rättigheter, ska fortsätta vara en ideologisk tummelplats och uppmanar Paraguay att erkänna kvinnors och flickors oförytterliga rätt till fysisk integritet och självständigt beslutsfattande, bland annat i fråga om rätten till frivillig familjeplanering och säker och laglig abort. Parlamentet anser att det är lika med tortyr att det råder ett allmänt förbud mot terapeutiska aborter och abort om graviditeten resulterat av våldtäkt och incest och likaså att våldtäktsoffer inte får någon hälsovård.

EU kräver inget, EU uppmanar Paraguay att att erkänna kvinnors och flickors oförytterliga rätt till fysisk integritet och självständigt beslutsfattande, bland annat i fråga om rätten till frivillig familjeplanering och säker och laglig abort. Om du sedan fortsätter att läsa meningen så ser EU pekar på denna rätt vid våldtäkt och incest. hur tusan kan du försvara en politiker som röstat nej till detta?

"Parlamentet uppmanar Paraguay att se till att kvinnor och flickor kan få säker och laglig abort"

"... uppmanar Paraguay att erkänna kvinnors och flickors oförytterliga rätt till fysisk integritet och självständigt beslutsfattande, bland annat i fråga om rätten till frivillig familjeplanering och säker och laglig abort."

.

Adaktusson röstade FÖR en resolution som fördömde det som skedde med tioåringen:

"Jag röstade för det förslag som EPP lade fram och som innehöll skarpa fördömanden av den vedervärdiga behandlingen av flickan. Tyvärr föll den resolutionen i plenum och jag följde då praxis att inte rösta för andra partiers förslag när det egna har fallit. I en särskild röstförklaring redogjorde jag för detta och för min syn på det oförsvarliga agerandet i fallet med den våldtagna flickan."

Du bara fular dig och låtsas som om Adaktusson spå något sätt skulle vra emot att fördöma det som skedde med flickan.

Notera också att Adaktusson säger att han lade ned rösten i den slutliga omröstningen. Du påstår att han röstade emot - vad har du för belägg för det? Har du bara tagir det rakt av från media?

Läsvärt: axess.se detgodasamhallet.com ledarsidorna.se
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2019-05-23 13:11:37 följande:
    "Parlamentet uppmanar Paraguay att se till att kvinnor och flickor kan få säker och laglig abort"

"... uppmanar Paraguay att erkänna kvinnors och flickors oförytterliga rätt till fysisk integritet och självständigt beslutsfattande, bland annat i fråga om rätten till frivillig familjeplanering och säker och laglig abort."

.

Adaktusson röstade FÖR en resolution som fördömde det som skedde med tioåringen:

"Jag röstade för det förslag som EPP lade fram och som innehöll skarpa fördömanden av den vedervärdiga behandlingen av flickan. Tyvärr föll den resolutionen i plenum och jag följde då praxis att inte rösta för andra partiers förslag när det egna har fallit. I en särskild röstförklaring redogjorde jag för detta och för min syn på det oförsvarliga agerandet i fallet med den våldtagna flickan."

Du bara fular dig och låtsas som om Adaktusson spå något sätt skulle vra emot att fördöma det som skedde med flickan.

Notera också att Adaktusson säger att han lade ned rösten i den slutliga omröstningen. Du påstår att han röstade emot - vad har du för belägg för det? Har du bara tagir det rakt av från media?

Lars Adaktusson röstade för en resolution som kritiserar Paraguay för sexuellt våld och barngraviditeter men där kritiken mot att den våldtagna 10-åriga flickan nekades abort saknades. När detta förslag föll så röstade Lars Adaktusson nej till en resolution som kritiserar Paraguay för sexuellt våld och barngraviditeter och som kritiserade Paraguay för att landet nekade den våldtagna 10 åriga flickan abort. Det är vidrigt.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-05-23 13:10:52 följande:
    Nja, en förvånansvärt stor del av vurmarnas oförmåga att ta till sig vanliga svenskars resonemang tycks bottna i att många vurmare är så rigida i sina tänkesätt att de inte kan förstå en sekulariserad svensk utgångspunkt.

"Titta hur de har gått för SD" ekar det från böneminareterna utan att förkunnarna har förstånd att förstå hur sekulariserade tänker.

Jag har ingen aning om hur det hade gått för SD, hur det hade sett ut i Sverige idag om övriga partier hade bjudit in SD till samarbete redan när partiet kom in i riksdagen.

Enligt mitt sätt att se kan ingen veta detta - och vurmarnas uppenbarelser är för mig bara exempel på hur ogenomtänkt vidskeplig den här subkulturen är.

Vad man kan göra är att se till hur det har gått i andra länder, länder där man valt att samarbeta med högerpopulistiska partier. Gör man detta så kan man på goda grunder påstå att kammandet av högerpopulistiska partier inte bara innebär att tuppkammen på partierna växer utan också att de som sysslar med kamningen drabbas av löss.

Försök tänk efter, även om det inte finns något skrivet på lätt svenska. Är det verkligen möjligt ur ett sekulärt synsätt att veta vad som hade hänt om man gjort annorlundaSkrattande
    KD röstade emot böneutrop - till skillnad från S med flera - så du lär inte höra någonting sådant från det partiet. Det finns inget mer sekulariserat riksdagsparti i Sverige än KD - är det verkligen ett så svårsmält faktum för dig?

Du själv röstar på ett parti som vill ha partipolitiska kyrkoval, som vill att enbart religiösa relationsceremonier ska kunna leda till juridiska fördelar, som vill ha böneutrop i Sverige med mera...

...samtidigt åberopar du förståelse för hur du som sekulär tänker.

Men ok, jag hör ditt rop om förståelse för dina tankar. Förklara hur din sekulära tanke går ihop med icke sekulär politik.
  • KillBill
    Digestive skrev 2019-05-23 14:31:03 följande:
    KD röstade emot böneutrop - till skillnad från S med flera - så du lär inte höra någonting sådant från det partiet. Det finns inget mer sekulariserat riksdagsparti i Sverige än KD - är det verkligen ett så svårsmält faktum för dig?

Du själv röstar på ett parti som vill ha partipolitiska kyrkoval, som vill att enbart religiösa relationsceremonier ska kunna leda till juridiska fördelar, som vill ha böneutrop i Sverige med mera...

...samtidigt åberopar du förståelse för hur du som sekulär tänker.

Men ok, jag hör ditt rop om förståelse för dina tankar. Förklara hur din sekulära tanke går ihop med icke sekulär politik.
    Är inte frågan om böneutrop en fråga för polisen? När röstade KD emot böneutrop?

Om nu KD har röstat emot böneutrop så är det bara ett bevis för att KD inte förhåller sig neutrala till alla religioner.
  • Digestive
    KillBill skrev 2019-05-23 15:05:44 följande:

Är inte frågan om böneutrop en fråga för polisen? När röstade KD emot böneutrop?

Om nu KD har röstat emot böneutrop så är det bara ett bevis för att KD inte förhåller sig neutrala till alla religioner.

>>Som första parti i riksdagen sätter KD ned foten i den infekterade frågan om muslimska böneutrop. Beskedet från partiledaren Ebba Busch Thor är tydligt.

??Vi är emot böneutrop, säger hon och uppmanar partivänner i kommunerna att gå på samma linje.<<

https://www.dagen.se/nyheter/busch-thor-darfor-ar-kd-emot-boneutrop-1.1115800?paywall=true

>>Ebba Busch Thor uppmanar sina partiföreträdare i landet att rösta nej till att tillåta böneutrop från moskéer.<<

http://www.smp.se/vaxjo/ebba-busch-thor-kd-vi-ar-emot-boneutrop/

Fler källor orkar jag inte pilla med på mobilen.

Vad pratar du om att KD inte är neutrala i frågan? KD är emot offentliga böneutrop oavsett religion.

Inga religiösa budskap av någon institutionaliserad sort ska förekomma i det offentliga rummet... är KD:s linje.
  • nattuw
    Digestive skrev 2019-05-23 11:54:48 följande:
    Svensken är ohyggligt trött på den politiska sandlådan liksom den här sociala miljön som skapas däromkring.
    När tillräckligt många i USA blev tillräckligt trött på deras sandlåda blev Trump president. Jag undrar vad vi får.
  • KillBill
    Digestive skrev 2019-05-23 15:44:47 följande:
    >>Som första parti i riksdagen sätter KD ned foten i den infekterade frågan om muslimska böneutrop. Beskedet från partiledaren Ebba Busch Thor är tydligt.

??Vi är emot böneutrop, säger hon och uppmanar partivänner i kommunerna att gå på samma linje.<<

www.dagen.se/nyheter/busch-thor-darfor-ar-kd-emot-boneutrop-1.1115800

>>Ebba Busch Thor uppmanar sina partiföreträdare i landet att rösta nej till att tillåta böneutrop från moskéer.<<

www.smp.se/vaxjo/ebba-busch-thor-kd-vi-ar-emot-boneutrop/

Fler källor orkar jag inte pilla med på mobilen.

Vad pratar du om att KD inte är neutrala i frågan? KD är emot offentliga böneutrop oavsett religion.

Inga religiösa budskap av någon institutionaliserad sort ska förekomma i det offentliga rummet... är KD:s linje.
    Ebba uttryckte sig nog fel. Frågan om böneutrop är en polisiär fråga och mig veterligen har KD inte rösträtt när polisen fattar sina beslut. 

Kyrkklockor och böneutrop fyller samma funktion och att godkänna det ena men inte det andra gör att KD inte förhåller sig neutralt i frågan. 

• Mr PacMan II
    KillBill skrev 2019-05-23 17:29:50 följande:
    Ebba uttryckte sig nog fel. Frågan om böneutrop är en polisiär fråga och mig veterligen har KD inte rösträtt när polisen fattar sina beslut. 

Kyrkklockor och böneutrop fyller samma funktion och att godkänna det ena men inte det andra gör att KD inte förhåller sig neutralt i frågan. 

Betackar mig för störande oljud
  • Digestive
    KillBill skrev 2019-05-23 17:29:50 följande:

Om man hanterar det som en ordningsfråga så är den polisiär.

Du tänker alltså argumentera för att ljudet av klockspel motsvarar det här verbala och religiöst proklamerande budskapet...

>>Allah är störst. Allah är störst.

Jag vittnar att det finns ingen gud (som är värd tillbedjan) utom Allah.

Jag vittnar att Muhammed är Allahs sändebud.

Kom till bön. Kom till bön.

Kom till framgång. Kom till framgång.

Allah är störst. Allah är störst.

Det finns ingen gud utom Allah.<<

...?

Du får förklara vad klockorna berättar för dig, KillBill. För jag tror de flesta bara hör ett klockspel...

Nu ser jag personligen inget problem med böneutrop men KD håller hårt i sin sekulära politik.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?