Har du förtroende för regeringen?
Öknamn, hån och en sandlådenivå. Det ska bli intressant att se hur länge det håller för de socialdemokratiska nätaktivisterna som inte vågar släppa sargen för det gamla - och hur folket ger respons på alla dessa kampanjer... som folket känner igen så väl vid det här laget.
Det är kul när det parti som verkar kliva störst steg i opinionen (alltså KD) håller sig utanför spelen i mångt och mycket... och mest bara svarar på andras kampanjer.
Hur välgjorda är dock kampanjer om resultatet ger en motsatt/kontraproduktiv effekt?
Svensken är ohyggligt trött på den politiska sandlådan liksom den här sociala miljön som skapas däromkring. Till och med svensken som bara har bott här en handfull år har börjat tröttna...
...på barnen i rummet.
"Titta hur de har gått för SD" ekar det från böneminareterna utan att förkunnarna har förstånd att förstå hur sekulariserade tänker.
Jag har ingen aning om hur det hade gått för SD, hur det hade sett ut i Sverige idag om övriga partier hade bjudit in SD till samarbete redan när partiet kom in i riksdagen.
Enligt mitt sätt att se kan ingen veta detta - och vurmarnas uppenbarelser är för mig bara exempel på hur ogenomtänkt vidskeplig den här subkulturen är.
Vad man kan göra är att se till hur det har gått i andra länder, länder där man valt att samarbeta med högerpopulistiska partier. Gör man detta så kan man på goda grunder påstå att kammandet av högerpopulistiska partier inte bara innebär att tuppkammen på partierna växer utan också att de som sysslar med kamningen drabbas av löss.
Försök tänk efter, även om det inte finns något skrivet på lätt svenska. Är det verkligen möjligt ur ett sekulärt synsätt att veta vad som hade hänt om man gjort annorlunda