Har du förtroende för regeringen?
Nja, jag menade att du inte tycktes se samma mekanism när den skapar en åsiktskorridor för motparten. Jag var dock inte beredd på att du helt medvetet upprätthåller en åsiktskorridor för dina meningsmotståndare.
Hur intolerant vill du att den här allmänna åsiktskorridoren ska vara i Sverige? Var det exempelvis bra att Jessica Holmeberg inte fick tala på Metoo-manifestationen i Uppsala och berätta om de sexuella övergrepp som hon har varit med om, då hon är medlem i SD?
Personligen så försöker jag undvika tillmälen och andra medel som bidrar till att individer marginaliseras i en åsiktskorridor - men använder >>etablissemangsvänliga<< som ett samlingsbegrepp för folk som stödjer rådande ordning på olika vis.
I övrigt så har du nog missförstått hur >>skrikhöger<< och >>SDsvans<används. Det första är ett tillmäle som används mot folk som kritiserar att/hur SD stängs ute av övriga riksdagspartier. Medan det andra ett tillmäle som används mot folk vars resonemang anses vara/är hämtade ur alternativa medier.

Det handlar inte om meningsmotståndare heller, utan om att det finns fler paradigm helt enkelt. Jag lever i ett, och i den finns det fler parallella och olika paradigm som omfattar olika rörelser i samhället.
Jag är inte insatt i fallet med JH för att kunna säga något om det. Däremot vet jag att SD i sig har en minsta sagt problematisk ställning iom deras ledning, företrädare och historia. Jag tycker att SD skulle göra sig och medlemmarna en tjänst om de gjorde sig av med ledning och principprogram. De har en del smutsig byk som förstör för dem. Men det går ju inte då det är deras smuts som är den bärande ideologin.
Det jag sett så är det en lika stor samstämmighet mellan skrikhöger, Sdsvans och alt right som i åsiktskorridoren där de normala politiska partierna och den större delen av mailstream media finns. Så du skulle lika gärna kunna anklaga mig för att inte kunna skilja på C och L och S.. Just de, det är ju alla I samma åsiktskorridorer så anklagandet kanske finns där i form av PK stämpeln som svansens korridor satt.
Appropå att reflektera då...