• Digestive

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2019-09-15 20:50:32 följande:

Jag tror att du missade ordet OM, i texten. Även korta ord kan vara viktiga..

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=93&artikel=7299346

Citat: Daniel Schützer, socialdemokratiskt kommunalråd i Årjäng, tycker däremot att om nu namnförslaget kopplas till en politisk symbol så är inte det något negativt.

- Det har blivit den mest använda symbolen för mänskliga rättigheter, och kan man inte ställa upp på det, då tycker jag man är lite snett ute, säger Daniel Schützer.

Det var inte den artikeln jag läste utan den här:

https://omni.se/forskolans-namn-kritiseras-ar-for-politiskt-laddat/a/e8mMpR
    Besvarar inte ökända provokatörer.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-09-15 21:05:32 följande:

En annan poäng vore att du beskrev vad som inte får sägas inom den åsiktskorridor du identifierat

>>Åsiktskorridorens funktion [ligger inte] i att man inte kan säga vad man vill. Det kan man. Funktionen ligger i vad som händer om man säger vad man vill.<<

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Åsiktskorridor
  • KillBill
    Digestive skrev 2019-09-15 21:23:15 följande:

Det var inte den artikeln jag läste utan den här:

https://omni.se/forskolans-namn-kritiseras-ar-for-politiskt-laddat/a/e8mMpR

Omni gör referat av annan medias nyheter. Du borde ha läst originalartikeln, då hade du sett att ditt påstående är fel.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Padirac
    Mentat skrev 2019-09-15 21:02:14 följande:
    Fast min poäng var att jag inte tillämpar invektiv om jag kan slippa det och gärna såge att andra kunde visa samma återhållsamhet. Jag är hjärtligt trött på att få allt möjligt om (sd) kastat på mig när jag över huvud taget inte har uttryckt några sympatier för dem. Det är en fråga om kausalitet.
    Men nu tillämpade du invektiv ändå och det var alltså kausaliteten som fick _dig _ att göra det. Kanske är det lika beställt med andra som blir kallade gulagkramare, stenkastarvänster osv... alla är vi slavar under kausaliteten. eller kanske är det bara _du_ ? Vad tror du själv?

Det är märkligt med kausalitet, att på orden som håller med dig om att det finns fler olika korridorer och tillägget att det är ignorant att bortse från dem följer, likt gravitationens kraft på en kropp, att den som sagt detta ör gulagkramare och stenkastarvänster.

Det måste vara en annan korridor, för just dessa anklagelser kastas från en hel del av de som här på FL tillhör skrikhögern, SDsvansen och alt right. MEd det inet sagt att du gör det- bara att kausaliteten för dig och för dem är identisk. Kanske är det samma korridor ni befinner er i , eller så är det en annan korridor där det finns likheter i kausalitet och vänsterepitet med Sdsvansens korridor.

Inga sårade känslor här, vi benar vidare i en bred respekt för andras åsikter - kan du kanske berätta vad du menar man inte får säga i den allmänna korridoren du först pratade om i samband med PK-epitetet (jag blir inte sårad av det heller i fall det finns mer kausalitet som påtvingar dig att kasta det invektivet på mig.)
  • Digestive
    KillBill skrev 2019-09-15 21:46:35 följande:

Omni gör referat av annan medias nyheter. Du borde ha läst originalartikeln, då hade du sett att ditt påstående är fel.

När du inte anger dina källor så får du räkna med möjligheten att folk inte hittar rätt eller ens en bra artikel om det du tar upp.

Varför är sådant att räkna med?

Jo, för att internet inte är ett litet nätverk av information som är skräddarsytt för dina (om än uppskattade) utspel...

Jag vet ingenting om Omni och när jag tittar tillbaka på länken till originalartikeln (om det nu är SR som har stått för den) så har den rubriken >>Oppositionens namnförslag till förskolan är Källan<<.

Är det kunskap om Omni eller den instinktiva reflexen att just i det här fallet klicka på en länk som inte ens ser ut att ha med ämnet att göra, som du utgår från att folk har fötts med?
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-09-15 22:04:37 följande:

Jamen, va äre då...

Specificera eller läs Wikipedia-artikeln. Artikeln är utförlig och besvarar säkerligen dina frågetecken, utskrivna eller ej.
  • K Markatta

Avd. "Dessa är mina principer, men om du inte gillar dem har jag andra":

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/det-viktiga-ar-inte-att-det-finns-kontor-utan-att-du-far-stod-nar-du-behover

Eva Nordmark (S) om Arbetsförmedlingen: "Det viktiga är inte att det finns kontor"

Den nya arbetsmarknadsministern har suttit på sin post i fem dagar när hon besöker SVT Agenda för att prata om hur hon ser på Arbetsförmedlingens uppdrag med de besparingar och den reform som nu pågår.

I mars i år skrev hon en debattartikel i Svenska Dagbladet ihop med LO-ordföranden Karl-Petter Thorwaldsson där de två uttryckte att det var ytterst oansvarigt att lägga ner kontor och minska personalen innan något nytt system är på plats.

Nu när hon har en plats i regeringen - som genomför just dessa ändringar och planerar lägga ner över hundra kontor - backar hon något om just vikten av kontoren.

- Det viktiga är inte den fysiska platsen utan att du får stöd när du behöver det. Det behöver inte vara på ett fysiskt kontor, säger hon.

• Digestive
    Rå morot skrev 2019-09-15 22:50:33 följande:

Haha, eller skriv om den om innehållet inte passar

Haha, nja, att ge sig in i Wikipedia-kriget vore nog döden för min själ.
  • KillBill
    K Markatta skrev 2019-09-15 22:53:51 följande:

Avd. "Dessa är mina principer, men om du inte gillar dem har jag andra":

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/det-viktiga-ar-inte-att-det-finns-kontor-utan-att-du-far-stod-nar-du-behover

Eva Nordmark (S) om Arbetsförmedlingen: "Det viktiga är inte att det finns kontor"

Den nya arbetsmarknadsministern har suttit på sin post i fem dagar när hon besöker SVT Agenda för att prata om hur hon ser på Arbetsförmedlingens uppdrag med de besparingar och den reform som nu pågår.

I mars i år skrev hon en debattartikel i Svenska Dagbladet ihop med LO-ordföranden Karl-Petter Thorwaldsson där de två uttryckte att det var ytterst oansvarigt att lägga ner kontor och minska personalen innan något nytt system är på plats.

Nu när hon har en plats i regeringen - som genomför just dessa ändringar och planerar lägga ner över hundra kontor - backar hon något om just vikten av kontoren.

- Det viktiga är inte den fysiska platsen utan att du får stöd när du behöver det. Det behöver inte vara på ett fysiskt kontor, säger hon.

Eva Nordmark gjorde ett stabilt inryck och kritiserade M och KD för att kraftigt ha minskat AF:s budget (utan att ett nytt system fanns på plats).
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?