Mentat skrev 2019-09-15 21:02:14 följande:
Fast min poäng var att jag inte tillämpar invektiv om jag kan slippa det och gärna såge att andra kunde visa samma återhållsamhet. Jag är hjärtligt trött på att få allt möjligt om (sd) kastat på mig när jag över huvud taget inte har uttryckt några sympatier för dem. Det är en fråga om kausalitet.
Men nu tillämpade du invektiv ändå och det var alltså kausaliteten som fick _dig _ att göra det. Kanske är det lika beställt med andra som blir kallade gulagkramare, stenkastarvänster osv... alla är vi slavar under kausaliteten. eller kanske är det bara _du_ ? Vad tror du själv?
Det är märkligt med kausalitet, att på orden som håller med dig om att det finns fler olika korridorer och tillägget att det är ignorant att bortse från dem följer, likt gravitationens kraft på en kropp, att den som sagt detta ör gulagkramare och stenkastarvänster.
Det måste vara en annan korridor, för just dessa anklagelser kastas från en hel del av de som här på FL tillhör skrikhögern, SDsvansen och alt right. MEd det inet sagt att du gör det- bara att kausaliteten för dig och för dem är identisk. Kanske är det samma korridor ni befinner er i , eller så är det en annan korridor där det finns likheter i kausalitet och vänsterepitet med Sdsvansens korridor.
Inga sårade känslor här, vi benar vidare i en bred respekt för andras åsikter - kan du kanske berätta vad du menar man inte får säga i den allmänna korridoren du först pratade om i samband med PK-epitetet (jag blir inte sårad av det heller i fall det finns mer kausalitet som påtvingar dig att kasta det invektivet på mig.)