Digestive skrev 2019-09-17 20:50:22 följande:
Nej, du med flera har missförstått begreppet >>åsiktskorridor<< och tror det är synonymt med begrepp som >>paradigm<<, >>hegemoni<< et cetera.
Nej, ni har bara förväxlat begreppet med gammal skåpmat/någonting annat.
Det är fantastiskt att se någon som indirekt argumenterar emot definitionen av ett begrepp med upphovsmakaren för begreppet.
Förstår du verkligen inte att det inte någonstans... vare sig i vårt kända eller hitintills okända Universum... finns en högre auktoritet på den här punkten än Henrik Ekengren Oscarsson? Vi pratar om FADER >>åsiktskorridor<< här...
Jag är ett hårsmån från att åberopa Dunning Kruger-effekten på ett sådant här hopplöst fall.
Vad är sitt nästa drag Padriac... att ifrågasätta reglerna i Schack för att du och några som du har hittat på nätet använder andra regler när ni spelar?
Nja, du har en mycket begränsad syn på detta anser jag. Att ett begrepp definierats och funktion förklarats betyder inte att det är det enda verkliga tillfället när begreppet kan användas.
Du får naturligtvis anse att det bara finns en korridor som uppfyller den definition som upphovsmannen satt upp, jag menar att i dagens samhälle har ytterligare korridorer satts upp och dessa har samma funktionella begränsningar som den som ursprungligen beskrevs för begreppet åsiktskorridor. Det har hänt en del sedan 2013

och mer kommer att hända om man får tro på de som verkar i korridoren i fråga.
Begreppet kan användas i en utökad betydelse utan att begreppet för den skull förlorar sitt innehåll.
Det är OK för mig att du inte delar min uppfattning, men jag anser inte du har visat att min uppfattning är fel.
Alla de funktioner som beskrivs i den urspungliga texten av upphovsmannen finns i andra kanaler där korridoren begränsas av andra åsikter och raderna nedan är lika beskrivande som den ursprungliga definitionen:
'
i den svenska befolkningen finns mängder av exempel på hyggligt vanligt förekommande uppfattningar och ställningstaganden som idag nästan helt saknar plats i det offentliga rummet. Och sådana åsiktsyttringar eller verklighetsuppfattningar skulle, om de yttrades av någon, omedelbart leda till en störtflod av ryggmärgsreaktioner från andra opinionsbildare.'
I dagens offentliga rum pågår det en kamp om vad som är OK eller inte OK från olika åsiktskorridorer. Du kan inte ha missat det- vi är ju en del av just detta i detta nu.