• KillBill

Har du förtroende för regeringen?

Digestive skrev 2019-09-15 22:44:23 följande:

När du inte anger dina källor så får du räkna med möjligheten att folk inte hittar rätt eller ens en bra artikel om det du tar upp.

Varför är sådant att räkna med?

Jo, för att internet inte är ett litet nätverk av information som är skräddarsytt för dina (om än uppskattade) utspel...

Jag vet ingenting om Omni och när jag tittar tillbaka på länken till originalartikeln (om det nu är SR som har stått för den) så har den rubriken >>Oppositionens namnförslag till förskolan är Källan<<.

Är det kunskap om Omni eller den instinktiva reflexen att just i det här fallet klicka på en länk som inte ens ser ut att ha med ämnet att göra, som du utgår från att folk har fötts med?

Först och främst så var du och inte jag som utelämnade källan för påståendet. Själv skulle mina varningslampor blinka om jag läste påståenden om det finns en politisk agenda bakom namngivning av förskolor och jag hade försökt gå tillbaka till källan för att undersöka vem som sagt vad. Det är dock bara att konstatera att på den punkten ör du och jag olika.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-09-15 21:30:37 följande:
    >>Åsiktskorridorens funktion [ligger inte] i att man inte kan säga vad man vill. Det kan man. Funktionen ligger i vad som händer om man säger vad man vill.<<

sv.m.wikipedia.org/wiki/Åsiktskorridor
    Nja - det är min bestämda uppfattning att det ständigt tassas på tå i åsiktskorridorhögerns åsiktskorridor. Jag menar alltså att ett ständigt fokus på att vara pk inom den egna korridoren får till följd att man saknar verktyg att förstå världen utanför den egna åsiktskorridoren.

Åsiktskorridorhögerns diskurs påminner närmast om 68-vänsterns ängsliga fruktan för att avvika från det politiskt korrekta inom den egna åsiktskorridoren.Skrattande
  • gabi1969
    KillBill skrev 2019-09-15 20:16:21 följande:

I Kristdemokraternas Sverige får man inte längre döpa förskolor till Regnbågen

Enligt Kristdemokraternas representant i Årjäng i Värmland, ska inte förskolor ha religiöst eller politiskt laddade namn. Tydligen är ordet regnbåge väldigt laddat politiskt för en person som är representant för Kristdemokraterna. Snacka om att vara lättkränkt..

I Halmstad har vi ett café konditori som heter regnbågen. Det har det gjort alltid långt innan regnbågen blev något annat än just regnbågen.

Sen har vi hårdrocksbandet rainbow. Idag förknippar nog folk dessa med något helt annat och varför de heter dom de gör.
  • Digestive
    KillBill skrev 2019-09-16 06:44:30 följande:

Först och främst så var du och inte jag som utelämnade källan för påståendet. Själv skulle mina varningslampor blinka om jag läste påståenden om det finns en politisk agenda bakom namngivning av förskolor och jag hade försökt gå tillbaka till källan för att undersöka vem som sagt vad. Det är dock bara att konstatera att på den punkten ör du och jag olika.

Berätta vart du har länkat till din källa i ditt ursprungliga utspel...
    KillBill skrev 2019-09-15 20:16:21 följande:

I Kristdemokraternas Sverige får man inte längre döpa förskolor till Regnbågen

Enligt Kristdemokraternas representant i Årjäng i Värmland, ska inte förskolor ha religiöst eller politiskt laddade namn. Tydligen är ordet regnbåge väldigt laddat politiskt för en person som är representant för Kristdemokraterna. Snacka om att vara lättkränkt..

...eller är det så att du inte förstår att du påstår saker i inlägg?

Du sitter alltså och förargar dig över att folk lägger sig på exakt samma nivå som du personligen gick ut med.

Varför gäller dina egna regler alla andra förutom dig själv? Är det för att dina argument är så usla att du behöver ha specialregler som alla andra utom dig själv ska följa?
    Besvarar inte ökända provokatörer.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-09-16 08:16:47 följande:

Nja - det är min bestämda uppfattning att det ständigt tassas på tå i åsiktskorridorhögerns åsiktskorridor. Jag menar alltså att ett ständigt fokus på att vara pk inom den egna korridoren får till följd att man saknar verktyg att förstå världen utanför den egna åsiktskorridoren.

Åsiktskorridorhögerns diskurs påminner närmast om 68-vänsterns ängsliga fruktan för att avvika från det politiskt korrekta inom den egna åsiktskorridoren.

Hej och hå, du har då inte förstått mycket av innehållet som fanns i Wikipedia-länken.

Är du ungefär som KillBill men istället för specialregler som alla andra förutom han själv måste följa så menar du att folk måste förhålla sig till dina specialdefinitioner av saker och ting?
  • RebeckaZ70
    Digestive skrev 2019-09-15 19:45:00 följande:
    Men nu är inte begreppet åsiktskorridor och paradigm helt jämförbara.

Det har tidigare i tråden hänvisats till en Wikipedia-artikel som berör begreppet åsiktskorridor och den artikeln borde du uppdatera dig med... istället för att äta samma frukost som du har ätit i 30 år.

Du avgör själv hur relevant du ska vara i diskussionen.

Här kan du läsa om fallet Jessica Holmeberg: www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/ville-beratta-om-overgrepp-nekas

Såhär motiverade arrangören beslutet:

>>- Som Sverigedemokrat står hon i viss mån för åsikter som går rakt emot den värdegrund som vi som arrangerar det här står för. Och då valde vi att plocka bort henne från talarlistan. Jag hoppas att hon får berätta sin historia men i ett annat forum, säger Sara Fälting.<<

Och som det framkommer i artikeln så fanns det inget partipolitiskt material i hennes tal utan hon ströks från talarlistan på grund av sin politiska hemvist/enligt överstående motivering allena.

Det här är ett exempel på hur åsiktskorridoren - i en direkt mening - marginaliserar individer i den offentliga debatten.

Bu eller bä? Flipp eller flopp?
    Förvånad

Man tror inte sina ögon.
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • RebeckaZ70
    gabi1969 skrev 2019-09-16 08:53:00 följande:
    I Halmstad har vi ett café konditori som heter regnbågen. Det har det gjort alltid långt innan regnbågen blev något annat än just regnbågen.

Sen har vi hårdrocksbandet rainbow. Idag förknippar nog folk dessa med något helt annat och varför de heter dom de gör.
    Ha, där var vi så sent som i somras Vi kände oss varken mer eller mindre välkomna där än på andra ställen i Halmstad
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • Digestive
    RebeckaZ70 skrev 2019-09-16 10:56:20 följande:

Man tror inte sina ögon.

Mmm... det är hemskt.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-09-16 09:45:11 följande:
    Hej och hå, du har då inte förstått mycket av innehållet som fanns i Wikipedia-länken.

Är du ungefär som KillBill men istället för specialregler som alla andra förutom han själv måste följa så menar du att folk måste förhålla sig till dina specialdefinitioner av saker och ting?
    Nja, nu tillhör ju inte jag åsiktskorrido4rhögern, så jag har inte ens läst Wikipedias betraktelse.

Menar du att den är uppsatt på regelefterlevnadstavlan i åsiktskorridorhögerns åsiktskorridor.

Tillsammans med förmaningen att källkritik är en vänsteravvikelse som är förbjuden i korridorenTomte
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-09-16 12:34:21 följande:

Nja, nu tillhör ju inte jag åsiktskorrido4rhögern, så jag har inte ens läst Wikipedias betraktelse.

Menar du att den är uppsatt på regelefterlevnadstavlan i åsiktskorridorhögerns åsiktskorridor.

Tillsammans med förmaningen att källkritik är en vänsteravvikelse som är förbjuden i korridoren

Nej, jag menar att det inte går att förhålla sig till din, öhm, input i ämnet... mer än i korrigeringssyfte.

Det var ju tråkigt att du inte har uppdaterat dig om vad en åsiktskorridor innebär.

Jag tror att du har förväxlas debatter med golf.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?