• gabi1969

Har du förtroende för regeringen?

Tro på det du ser hör och upplever. Använd sunt förnuft. Lite på din magkänsla Tro inte på politiker. Tro inte på journalister. Försök att ta reda på sanningen själv eller tillsammans med andra.

Ifrågasätt allt hela tiden. Jämför allt . Vem säger vad? Varför säger hen så? Vad vinner hen på det?

Vad har hen för relation med det/dem hen pratar om.

Gör du det upptäcker du snart hur falska många är och hur mycket de gömmer för oss.

Världen är komplicerad.

• Rataxes
    FDFMGA skrev 2019-09-18 13:22:01 följande:

Tror att man ska undvika diagnoser på andra deltagare på FL.

Det räcker gott att konstatera att vi har några SD-aktivister som skapar multipla nick på FL och i denna tråd.

Men att därifrån börja ställa diagnoser är väl lite väl magstarkt.

Men visst är det tröttsamt med personer som inte kan ta seden dit de kommer och anpassa sig därefter.

Det är förstås inte samma sak när du själv krystar fram "åsiktskorridorsjuka" i en annan tråd...
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2019-09-19 14:57:51 följande:
    Det är förstås inte samma sak när du själv krystar fram "åsiktskorridorsjuka" i en annan tråd...
    Jag funderade en liten stund innan jag skrev Åk-sjuka.

Nej, det tycker jag inte. Exemplet från tidigare i tråden rörde en psykiatrisk diagnos - alltså ett definierat medicinskt tillstånd.

Åk-sjuka eller åsiktskorridorsjuka är ju inte någon diagnos utan bara ett konstaterande att åsiktskorridorhögern är så ängsligt angelägen om att vara pk inom den egna korridoren att förståelsen för världen utanför i bästa fall blir begränsad - i sämsta obefintlig.
  • gabi1969

Ursäkta men nu är ni skyldiga ett svar, alla ni som tycker SD har fel.

Varför har SD fel?

Blev det som SD varnade för?

Hur kan mer av politiken som förstörde Sverige förändra tillbaka Sverige?

Vill ni ha tillbaka det Sverige som en gång var känt för sitt välstånd sin industri sitt föredöme i demokrati och forskning?

Vet ni överhuvudtaget hur Sverige en gång såg ut?

Jag tror inte ni vet det för då hade ni inte ansett att SD har fel.

Tyvärr ni har utopiska visioner. Det har alla kommunister. Människor fungerar och tänker inte så som kommunismen förutsätter. Ni lever i en fantasi. Jag vågar påstå att ni själva inte lever som ni lär. Det finns inte ett enda exempel på ett kommunistland som har varit demokratiskt haft välstånd och frihet. Det är ett bevis på att kommunism inte fungerar.

Det är människor som bygger ett system det är inte systemet som bygget människor.

• Padirac
    gabi1969 skrev 2019-09-20 17:07:46 följande:

Varför har SD fel?

Vill ni ha tillbaka det Sverige som en gång var känt för sitt välstånd sin industri sitt föredöme i demokrati och forskning?

Tyvärr ni har utopiska visioner. Det har alla kommunister. Människor fungerar och tänker inte så som kommunismen förutsätter. Ni lever i en fantasi. Jag vågar påstå att ni själva inte lever som ni lär. Det finns inte ett enda exempel på ett kommunistland som har varit demokratiskt haft välstånd och frihet. Det är ett bevis på att kommunism inte fungerar.

Det är människor som bygger ett system det är inte systemet som bygget människor.

SD har fel för att de har ett principprogram som handlar om att vissa människor är fel. SD är intresserade av migranter, inte av migration. SD har ett principprogram som MK och JÅ stolt har sagt är det som mest liknar det ursprungliga program som skapades av BSS, VAM, nazister och fascister då partiet grundades.

Om du betvivlar sanningshalten kan du på nätet läsa det material som redogör för SDs historia som SD själva delade ut fram till 2003/2004, vadMK och JÅ säger om sitt principprogram och historien bakom BSS med fascister Per Engdahls tankar i grunden och vilka som deltog i BSS möten, var förtroendevalda för SD, hur JÅs kontakt inom SD förhöll sig till nazism.

Med det i huvudet är det svårt att se SD som ett parti med någon trovärdighet och repektabilitet.
  • gabi1969
    Padirac skrev 2019-09-20 18:04:18 följande:

SD har fel för att de har ett principprogram som handlar om att vissa människor är fel. SD är intresserade av migranter, inte av migration. SD har ett principprogram som MK och JÅ stolt har sagt är det som mest liknar det ursprungliga program som skapades av BSS, VAM, nazister och fascister då partiet grundades.

Om du betvivlar sanningshalten kan du på nätet läsa det material som redogör för SDs historia som SD själva delade ut fram till 2003/2004, vadMK och JÅ säger om sitt principprogram och historien bakom BSS med fascister Per Engdahls tankar i grunden och vilka som deltog i BSS möten, var förtroendevalda för SD, hur JÅs kontakt inom SD förhöll sig till nazism.

Med det i huvudet är det svårt att se SD som ett parti med någon trovärdighet och repektabilitet.

Om sin historia ska vänstern och socialdemokraterna vara tysta. Det blev praktik och verklighet. Många människor fick lida. Det SD eventuellt påstås ha sagt blev inget praktik och genomfördes.

Deg fanns en svans runt omkring SD som partiet inte ställde sig bakom. Vad SD må ha tyckt eller inte så förklarar inte det hur Sverige ser ut idag.

Det blir bara bla bla bla till svar från alla som ogillar SD.

SD har INTE ansvar för det som sker. De har VARNAT för att det skulle bli som det numera har blivit.

SD är nazister SD är rasister. Det är svaren man får. Man får aldrig svar och trovärdiga förklaringar på varför Sverige ser ut som det gör. Det tom förnekas.

SD blir större och större.

Det är kris i Sverige.
  • FDFMGA
    gabi1969 skrev 2019-09-20 17:07:46 följande:

Varför har SD fel?

Du ger ju svaret själv med "politiken som förstörde Sverige" och hur man "kan förändra tillbaka Sverige".

Alla tycker dessbätttre inte att Sverige är förstört eller att man kan gå tillbaka till något som än gång var.

För mig står just SD för inskränkthet och för förljugen skönmålning av något som aldrig funnits. SD står också för ett slutet Sverige och då inte endast gentemot invandring utan överhuvudtaget.

Oavsett regering kommer Sverige att ha en mycket restriktiv asylpolitik ett bra tag framöver - men i övrigt kommer Sverige som alltid att vara öppet för influenser utifrån och ge influenser till andra länder.

Vi kan t ex vara stolta över den här exporten som SvD skriver om idag. Däremot är det ju trist att populistpartierna hoppat av de partigemensamma förhandlingarna om åtgärder mot gängkriminaliteten.

"Företagen bommar igen, barn och unga ger sig ut på gatorna för att försöka rädda klimatet inspirerade av en svensk tonåring. Internationella medier rapporterar nu om det som kan ha blivit den största klimatprotesten någonsin."

https://www.svd.se/utlandska-medier-om-greta-effekten-unga-har-rest-sig

• gabi1969

Det är inte frågan om att isolera Sverige. Skottlossningar sprängdåd terrorattacker gruppvåldtäkter bidragsfusk utanförskap kommuner i kris skola vård omsorg i djup kris en väntande lågkonjunktur som får alla andra att framstå som en bagatell. Ja Sverige är förstört. Jag vet ju att det funnits ett bättre Sverige. Jag var där jag levde i det landet. Sluta skriv dynga och lögner.

• Padirac
    gabi1969 skrev 2019-09-21 17:55:32 följande:

Det är inte frågan om att isolera Sverige. Skottlossningar sprängdåd terrorattacker gruppvåldtäkter bidragsfusk utanförskap kommuner i kris skola vård omsorg i djup kris en väntande lågkonjunktur som får alla andra att framstå som en bagatell. Ja Sverige är förstört. Jag vet ju att det funnits ett bättre Sverige. Jag var där jag levde i det landet. Sluta skriv dynga och lögner.

Du var kanske barn och visste inte så mycket om vad som hände i samhället.

SD som Tidigare ville vrida tillbaks klockan till 1975 förstod och förstår inte att världen har förändrats och att ingenting kan bli som förr, idag är alla beroende av varandra och det kan vara bra.

SDs prat handlar ju inte om samhällsbygge eller ens politik. Deras politik är ju att olika människor har olika essens och därför inte är OK. Det är ju inte så klippska svar på frågan om hur samhällets nuvarande utmaningar ska lösas.

SD har inga lösningar, de har till och med en felaktig problembeskrivning
  • Padirac
    gabi1969 skrev 2019-09-20 18:23:24 följande:

Om sin historia ska vänstern och socialdemokraterna vara tysta. Det blev praktik och verklighet. Många människor fick lida. Det SD eventuellt påstås ha sagt blev inget praktik och genomfördes.

Deg fanns en svans runt omkring SD som partiet inte ställde sig bakom. Vad SD må ha tyckt eller inte så förklarar inte det hur Sverige ser ut idag.

Det blir bara bla bla bla till svar från alla som ogillar SD.

SD har INTE ansvar för det som sker. De har VARNAT för att det skulle bli som det numera har blivit.

SD är nazister SD är rasister. Det är svaren man får. Man får aldrig svar och trovärdiga förklaringar på varför Sverige ser ut som det gör. Det tom förnekas.

SD blir större och större.

Det är kris i Sverige.

Skälet till att det SD säger inte har blivit något beror ju på att inget an at parti har önskat ha med dem att göra.

SDs grundare var BSS, VAM, nazister, fascister och rasister. Det var inte svansen, det var SD. Det riktiga SD. Med SDs riktiga företrädare. Med ett principprogram som JÅ och MK sagt att det nuvarande principprogrammet liknar helt.

JÅ gick med då Nazzar styrde i partiet. Den person som var JÅs kontakt i samband med sitt att JÅ blev medlem hade vid ett senare tillfälle en fest i sin trädgård iförd nazistuniform.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?