Missermajser skrev 2019-10-06 22:12:01 följande:
Mina erfarenheter i av området får heller inget utrymme i #metoo. Nu har jag inget intresse av att dela dessa i det offentliga rummet på det sättet men #metoo skulle inte vara ett forum jag valde ens om jag var välkommen i det. Jag skulle inte välja scientologerna heller även om deras organisation skulle bli en mediafluga igen.
Åter till min fråga vad menar du och Flash får t.ex. SD kritiker att bita sig i läppen utan att deras åsikter helt enkelt inte omfattas av yttrandefriheten längre?
Med andra ord kan du inte jämföra dig själv med någon som har sökt om att få tala offentligt vid uppropet, som kom med på talarlistan - men som ströks när partisympatierna uppdagades.
Och nej, inte åter till någonting. Hur upprätthölls något av mina exempel av ett statligt våldsmonopol eller ska jag tolka din tystnad i sak som att du har kommit till insikt om att det inte behövs?
Att bita sig i läppen syftar på självcensur och yttrandefriheten har ingenting med saken att göra.
Annars förundras jag över hur fenomenet du inte ens problematiserar när det drabbar dina meningsmotståndare - förvandlas till ett statligt våldsmonopol som aktivt ska tysta folk(!?), till en attack mot doktrinen Allas Lika Värde(!?) och yttrandefriheten(!?)... när jag och Flash Gordon (meningsmotståndarna) pratar om att pendeln slår över.
Har du ens kvar förmågan att bemöta meningsmotståndare utan att se demoner och höra stöveltramp i huvudet eller har polariseringen lyckats ta den ifrån dig helt och hållet?