• Digestive

Har du förtroende för regeringen?

Padirac skrev 2019-10-05 10:32:54 följande:

Underförstådda inbillningar som du klistrar på andra... Mycket 'man och nöjd' i det

Klistrar. På. Andra.

?

Förklara vad jag klistrar på andra...

...vad >>man och nöjd<< skulle innebära vet jag dock inte något närmare om, en annan användare? Har för för mig något sådant.
    Skriver i E-Prime.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-10-05 10:41:36 följande:

Klistrar. På. Andra.

?

Förklara vad jag klistrar på andra...

...vad >>man och nöjd<< skulle innebära vet jag dock inte något närmare om, en annan användare? Har för för mig något sådant.

Jag menar att dina påståenden om att jag inte vet att vetenskap utvecklas är inget mindre än en 'underförstådd' /inbillad fantasi som du klistrade på mig utan att ha belägg för något sådant.

En strategi som användes av en skribent som dyker upp med nya nick men jämna mellanrum.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-10-05 09:57:33 följande:
    Saker är bara märkliga för folk som inte förstår dem och du själv har inga erfarenheter av att befinna dig på andra sidan/utanför en åsiktskorridor... så givetvis kan du inte förstå i någon faktisk mening.

Men i vanlig ordning så är det den som har minst koppling till andras situation som tyckmycket uttrycker sig mest om den.

Skratta på du. Jag har råd med det. Men är det inte citatet som du påstod att jag riktade mot Familjeliv? - ja, jösses. Att skratta över saker som man överhuvudtaget har förstått är mer klädsamt än motsatsen... bara så du vet.
    Jodå, jag befinner mig ju utanför din åsiktskorridor, tittar förundrat in genom ett hål i wellpappen och noterar t ex vad du häftklamrat upp på väggen: "Och biter inte bashing så är det censur och åsiktskontroll som gäller. Man kör hellre med folkkontroll än att oliktänkande - som inte ens behöver vara extremer - får komma till tals.".

Varför inte testa att lämna korridoren en stund och bege dig ut bland verklighetens folk, här kan man diskutera det mesta utan att ställa psykiatriska diagnoser på dem med andra åsikter. Vågar du dig ut så blir det kanske ett litet steg för mänskligheten men ett stort för dig själv.

Testa, vetja! Du har inget annat än tryggheten i overkligheten bakom wellpappsväggarna att förloraSolig
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-10-05 10:59:26 följande:

Jag menar att dina påståenden om att jag inte vet att vetenskap utvecklas är inget mindre än en 'underförstådd' /inbillad fantasi som du klistrade på mig utan att ha belägg för något sådant.

En strategi som användes av en skribent som dyker upp med nya nick men jämna mellanrum.

Du överlever nog och som sagt - och egentligen helt uppenbart - så låg det en raljant jargong i det stycket. Menade liksom inte ordagrant allvar...

Men, men... ditt svar på mitt föregående inlägg landar alltså i - och helt och hållet i - vad jag skrev i inlägget innan det? Ja, så kan man ju också göra...

...ska jag tolka det som att du inte längre kommer att diskutera sak? För jag har annat att göra i sådant fall - övriga skribenter intresserar mig inte och dina jämförelser med andra har ingen saklig relevans.
    Besvarar inte ökända provokatörer.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-10-05 11:16:59 följande:
    Du överlever nog och som sagt - och egentligen helt uppenbart - så låg det en raljant jargong i det stycket. Menade liksom inte ordagrant allvar... Men, men... ditt svar på mitt föregående inlägg landar alltså i - och helt och hållet i - vad jag skrev i inlägget innan det? Ja, så kan man ju också göra... ...ska jag tolka det som att du inte längre kommer att diskutera sak? För jag har annat att göra i sådant fall - övriga skribenter intresserar mig inte och dina jämförelser med andra har ingen saklig relevans.
    Besvarar inte ökända provokatörer.

Jodå jag diskuterar gärna vidare i sak, men jag noterar att diverse 'underförstådda' fantasier inte är att diskutera sak. Relevansen är att dessa inte är att diskutera hederligt- vilket jag uppfattade att du ville. Vi får väl ha en varierade nivå och också du kommer att överleva vadandet i skit.
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-10-05 11:29:43 följande:

Jodå jag diskuterar gärna vidare i sak, men jag noterar att diverse 'underförstådda' fantasier inte är att diskutera sak. Relevansen är att dessa inte är att diskutera hederligt- vilket jag uppfattade att du ville. Vi får väl ha en varierade nivå och också du kommer att överleva vadandet i skit.

Vill du diskutera sak eller inte?

För mig spelar det ingen roll huruvida du accepterar eller inte accepterar att jag ger tillbaka på olika vis när jag upplever att någon spelar fult.

Inte heller ger jag mycket för stora gester över småsaker - som om herrn själv aldrig skulle ha uppträtt raljant mot någon här på Familjeliv.
    Skriver i E-Prime.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-10-05 11:07:02 följande:

Jodå, jag befinner mig ju utanför din åsiktskorridor, tittar förundrat in genom ett hål i wellpappen och noterar t ex vad du häftklamrat upp på väggen: "Och biter inte bashing så är det censur och åsiktskontroll som gäller. Man kör hellre med folkkontroll än att oliktänkande - som inte ens behöver vara extremer - får komma till tals.".

Varför inte testa att lämna korridoren en stund och bege dig ut bland verklighetens folk, här kan man diskutera det mesta utan att ställa psykiatriska diagnoser på dem med andra åsikter. Vågar du dig ut så blir det kanske ett litet steg för mänskligheten men ett stort för dig själv.

Testa, vetja! Du har inget annat än tryggheten i overkligheten bakom wellpappsväggarna att förlora

Som vanligt har jag inte lika mycket att säga om dig men din prestation får en guldstjärna och sätts upp på kylskåpet.

Alla glada?
    Skriver i E-Prime.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-10-05 11:44:36 följande:
    Vill du diskutera sak eller inte?

För mig spelar det ingen roll huruvida du accepterar eller inte accepterar att jag ger tillbaka på olika vis när jag upplever att någon spelar fult.

Inte heller ger jag mycket för stora gester över småsaker - som om herrn själv aldrig skulle ha uppträtt raljant mot någon här på Familjeliv.
    Då är vi alltså på samma spelplan, bashade, diagnostiserade och vadande i skit - och det är bra att det är klarlagt. Solig

Då tar jag vid där jag skrev om SOM-institutets undersökning om skilda åsiktsvärldar - vilket senare kallas parallella åsiktsvärldar -  som är en av de årliga rapporter från SOM-institutet.

Ett exempel på vad som finns på hyllan där kattmatsburkarna står... där finns också Public Preference Falsification teorin, den är vad jag förstår väl definierad och avgränsad till skillnad mot 'åsiktskorridoren'.

Public Preference Falsification-teorin påvisar samma fenomen som psykologiska och socialpsykologiska undersökningar.
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-10-05 12:21:00 följande:

Då är vi alltså på samma spelplan, bashade, diagnostiserade och vadande i skit - och det är bra att det är klarlagt. 

Då tar jag vid där jag skrev om SOM-institutets undersökning om skilda åsiktsvärldar - vilket senare kallas parallella åsiktsvärldar -  som är en av de årliga rapporter från SOM-institutet.

Ett exempel på vad som finns på hyllan där kattmatsburkarna står... där finns också Public Preference Falsification teorin, den är vad jag förstår väl definierad och avgränsad till skillnad mot 'åsiktskorridoren'.

Public Preference Falsification-teorin påvisar samma fenomen som psykologiska och socialpsykologiska undersökningar.

Ja, jag tog själv upp Preference Falsification tidigare. Dock inte samma sak som en >>åsiktskorridor<< eller rättare sagt så ämnas man fokusera på olika saker även om något av det överlappar.
    Skriver i E-Prime.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-10-05 12:36:29 följande:
    Ja, jag tog själv upp Preference Falsification tidigare. Dock inte samma sak som en >>åsiktskorridor<< eller rättare sagt så ämnas man fokusera på olika saker även om något av det överlappar.
    Ja, jag refererade till det du tog upp i ett tidigare inlägg - det har jag gjort många gånger. Det står som sagt på samma hylla som kattmaten du pratade om tidigare (en till referens till ett av dina tidigare inlägg)

Det finns naturligtvis många överlappningar inom vetenskapen - vetenskapen utvecklas genom dessa överlappningar då teori läggs på teori för att förklara det vi ser och upplever. 
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?