Digestive skrev 2019-10-05 13:35:06 följande:
Vad bra då.
Så att beskriva mig så som du gjorde här:
FDFMGA skrev 2019-10-05 11:07:02 följande:
Jodå, jag befinner mig ju utanför din åsiktskorridor, tittar förundrat in genom ett hål i wellpappen och noterar t ex vad du häftklamrat upp på väggen: "Och biter inte bashing så är det censur och åsiktskontroll som gäller. Man kör hellre med folkkontroll än att oliktänkande - som inte ens behöver vara extremer - får komma till tals.".
Varför inte testa att lämna korridoren en stund och bege dig ut bland verklighetens folk, här kan man diskutera det mesta utan att ställa psykiatriska diagnoser på dem med andra åsikter. Vågar du dig ut så blir det kanske ett litet steg för mänskligheten men ett stort för dig själv.
Testa, vetja! Du har inget annat än tryggheten i overkligheten bakom wellpappsväggarna att förlora
Har alltså ingenting med mig att göra som person?
Det verkar snarare vara du som saknar kontakt med verkligheten och som inte vågar lämna tryggheten i det overkliga... men ta det inte personligt, för all del.
Inte alls.
Jag anser att du befinner dig i en åsiktskorridor där påståenden som "Och biter inte bashing så är det censur och åsiktskontroll som gäller. Man kör hellre med folkkontroll än att oliktänkande - som inte ens behöver vara extremer - får komma till tals" och liknande hör till det kitt som förenar dem som befolkar korridoren och bygger dess väggar mot verkligheten utanför.
Det är ju dina ord. Det är du som skrivit: "Och biter inte bashing så är det censur och åsiktskontroll som gäller. Man kör hellre med folkkontroll än att oliktänkande - som inte ens behöver vara extremer - får komma till tals.".
Du hävdar att det bara finns en åsiktskorridor - men självklart finns det om man vill använda sig av begreppet ett flertal.
Så nej, det är inget personangrepp. Du gillade ju att använde begreppet diskurs ett tag. Jag köper inte den diskurs som finns i din åsiktskorridor.
Du är inte ensam att beklaga dig över hur dina åsikter förtrycks, censureras - men så är det knappast. Det finns ju t o m folk i din korridor som ständigt gnäller på moderatorerna på FL.