• Tom Araya

Har du förtroende för regeringen?

FDFMGA skrev 2017-05-17 00:47:48 följande:

För övrigt så tycker jag att det finns tydliga paralleller mellan kritiken mot Svenska Institutet och den kritik som kunde riktas mot personer som pekade på enskilda företeelser i samband med invandring som negativa.

Det kanske finns paralleller, det är ju inte omöjligt då det är samma krafter som står bakom det som kritiseras. Är kritiken befogad ser jag inte problemet.
    FDFMGA skrev 2017-05-17 00:47:48 följande:

Enligt mitt sätt att se inkluderar riktig tolerans inte tolerans gentemot personer som kränker andras rättigheter, det kan vara andras rättighter att få ge uttryck för sin syn på Sverige på en myndighets twitterplats utan att hatdrevet riktas mot dem eller det kan vara andras rätt att t ex få ha samma förutsättningar som andra i fråga om att välja klädsen, religion eller att avstå från religiös tillhörighet.

Verklig tolerans innebär inte att försvara rätten att kränka och hata andra - på nätet eller i riktiga livet.

Verklig tolerans är ej heller att baserat på sin egen åsikt inskränka andras rätt att uttrycka sin åsikt.
  • K Markatta

Journalisten Christian Palme, släkt med Olof (S), har JO-anmält svenska institutet:

http://palme.se/JO-anmalan.pdf

• Tom Araya
    KillBill skrev 2017-05-17 00:32:57 följande:
    I artikeln i Nyheter i Dag som du länkar till försöker Peter Springare dribbla bort korten. Mitt citat är emellertid korrekt.
    Citatet är korrekt, det är din slutsats som felar. Läser man hela texten så inser man (med normal läsförståelse) att "förinta" handlar om att motverka att fenomenet existerar och frodas, precis som man motverkar rasism, kriminalitet och näthat mm, inte förinta som likställt med judeförintelsen eller att döda människor eller fängsla oliktänkande.
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2017-05-17 00:44:12 följande:
    Diskussionen handlar om att flash å ena sidan anser att tjänstemän i Sverige ska förhålla sig objektiva på sociala medier men å andra sidan anser att Peter Springare hade rätt att uttala sig som han gjorde. Det går ju inte ihop..
    Vad är objektivitet i fallet? Om det regnar hos mig och jag skriver det på Facebook, så är uttrycket så objektivt det kan bli ur mitt perspektiv, men kanske inte för dig som bor någon annanstans och har solsken.

För de som inte vill kritiseras är "objektivitet"= håll käften.

I fallet SI/twitter/kontoblockering verkar det som att myndighetsledningens politiska färg slår igenom i hur de fattar beslut på myndigheten och ger förtroende till utomstående personer med samma färg.
  • Flash Gordon
    I artikeln i Nyheter i Dag som du länkar till försöker Peter Springare dribbla bort korten. Mitt citat är emellertid korrekt.

Ditt citat är medvetet taget ur sitt sammanhang och missvisande. Korrekt citat ligger i tråden.
    Tanken med swedenkontot är att SI lånar ut sitt konto för en vecka

Jag ser att du inte vill svara på frågorna.

Ska vi tolka det som att du är OK med att staten registrerar folk efter åsikter och därtill pekar ut tusentals som "rasister" och "högerextrema" utan någon som helst bevisning för detta - och därtill kräver omvänd bevisbörda för de utpekade och att de måste ge upp ev nätanonymitet först?
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-05-17 00:40:43 följande:
    Det är inte fake news. Citatet är korrekt.

"Och därigenom också förinta alla de vänsterextrema journalister som förpestar debatten med sina abnorma agendor"

nyheteridag.se/kritikstorm-mot-peter-springar.../
    Nu börjar du närma dig sanningen. Inte riktigt framme än men du jobbar på det.

Fullständigt och korrekt citat står redan i tråden.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-05-17 00:44:12 följande:
    Diskussionen handlar om att flash å ena sidan anser att tjänstemän i Sverige ska förhålla sig objektiva på sociala medier men å andra sidan anser att Peter Springare hade rätt att uttala sig som han gjorde. Det går ju inte ihop..
    NäÄ, tråden handlar om att en svensk myndighet skapat en lista på folk efter deras åskter och dessutom utpekat folk som rasister - utan bevis.

Tråden handlar också ,lite grand, om att tjästemän måste vara politiskt neutrala i sitt arbete.

Ingen, utom möjligen du, har talat om vad tjänstemän skriver på sin egen twitter.
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2017-05-17 01:50:02 följande:
    Vad är objektivitet i fallet? Om det regnar hos mig och jag skriver det på Facebook, så är uttrycket så objektivt det kan bli ur mitt perspektiv, men kanske inte för dig som bor någon annanstans och har solsken.

För de som inte vill kritiseras är "objektivitet"= håll käften.

I fallet SI/twitter/kontoblockering verkar det som att myndighetsledningens politiska färg slår igenom i hur de fattar beslut på myndigheten och ger förtroende till utomstående personer med samma färg.
    Vet du verkligen inte vad som är objektivitet i det här fallet?

Om jag skulle skriva att jag vill  förinta skrikhögern  som förpestar debatten med sina abnorma agendor så skulle jag inte förhålla mig objektiv till skrikhögern,  det förstår du väl? Samma sak gäller om jag uttalar mig negativ om någon annan politisk riktning exempelvis vänstern. 

Diskussionen om objektivitet gäller en tjänsteman på SI som Flash menar inte är objektiv då han har retweetat inlägg av 
    Erman/Ramberg.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?