Har du förtroende för regeringen?
Du har alltså lite svårt att fokusera på det upptagna fallet och den kritik som framförs? Det säger i så fall mer om dig än fallet ifråga.
Du talar om "de här kretsarna" utan att egentligen veta vilka du talar om och vad de uttrycker på sociala media.
"Gråten" är taget ur luften. Reaktionen handlar om ett allvarligt övergrepp av en myndighet, något man borde uppröras över om man står för demokrati, de fri- och rättigheter vi har.
Vad skulle du själv tycka om att bli utpekad som näthatare eller rasist?
Att blockeringen varat under en begränsad period är ju för att det uppmärksammats och kritiserats, inte för att folk tycker det är en skitsak.
Uppmärksamma oss gärna när det när en myndighet ägnar sig åt det, så diskuterar vi det då. Nu handlar det om detta fall och hur vi förhåller oss till det.
Är "några petimetrar som känner sig kränkta" din definition på de som hamnar utanför extremvänsterns åsiktskorridor?
Ja, du fortsätter hänga upp dig på detta, som om det vore ett försvar av vad som skett på en svensk myndighet.
Nu var det inte jag som gjorde jämförelsen och jag är inte heller så förtjust i den, men den är inte särskilt långt ifrån de jämförelser med nazi-Tyskland som gärna görs från vänsterhåll för att bemöta åsikter, personer och partier från högerhållet.
I vilket fall som helst är ältandet om detta ett patetiskt sätt att försöka förminska den befogade kritiken av ett allvarligt fall, helt grundat på att din ideologi gör fallet obekvämt för dig att diskutera. Sluta bara skriv om fallet inte intresserar dig och du inte har något vettigt att komma med, så kanske du kan behålla lite trovärdighet som debattör.
Jag kom in i den här tråden när någon okunnig började tuta om att östtyska metoder av regeringen i och med blockningen på kontot. Därefter var det någon annan som postade en fotomontage där Stefan Löfven stod inför att avrättas som landsförrädare.
Om du vill ha mig som socialdemokrat till "extremvänstern" så visst.
Allt handlar ju om din position, politiskt och i synen på näthat.
I inslaget om kvinnorna som drabbas av dödshot, våldtäktshot eller bara kommentarer som att "du är för ful att knullas", det KillBill länkar till säger kvinnorna att de anmäler hoten som sedan läggs ner av polisen.
Nej, jag kan bara känna ett visst förakt för de prinsar på ärten som anser sig vara såååååå drabbade av att ett twitterkonto blockats för näthatare och förmodligen somliga oskyldiga.
För övrigt så anser jag att Svenska Institutet borde lägga ner kontot i och med att det inte verkar vara möjligt att blocka hatare längre.