• KillBill

Har du förtroende för regeringen?

Flash Gordon skrev 2017-05-17 06:52:47 följande:
    NäÄ, tråden handlar om att en svensk myndighet skapat en lista på folk efter deras åskter och dessutom utpekat folk som rasister - utan bevis.

Tråden handlar också ,lite grand, om att tjästemän måste vara politiskt neutrala i sitt arbete.

Ingen, utom möjligen du, har talat om vad tjänstemän skriver på sin egen twitter.
    Det var diu som i inlägg #5905 som kritiserade vad en tjänsteman skrev på sig egen privata twitter.

Flash skrev följande:
    "Det visar sig att den som pekas ut som ansvarig på myndigheten för skapandet av registret, på sin privata twitter sprider vänsteråsikter och re-tweetar vänster-aktivister:

https://twitter.com/heselinsi

Sverige behöver en neutral tjänstemannakår"
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-05-17 01:17:34 följande:
    Fast du skrev att du beklagade dig över att man inte stod fast vid att ha blockerat 14 000 konton, trots att hela fallet, anledningen till att det uppmärksammas och att det tagits upp till diskussion här, är om hur detta gått till och de tveksamheter som tycks finnas (och också är skäl till att SI backar, avblockerar kontona samt utreder saken). Ditt uttryck i sammanhanget är ett stöd för blockeringarna enligt de premisser som blockeringarna genomförts på, inte de premisser de påstås genomförts på av personen som är upphov till blockeringslistan.
    Nja, jag beklagade att man tagit bort alla blockeringar, efter vad jag minns.
    Tom Araya skrev 2017-05-17 01:25:57 följande:
    Det kanske finns paralleller, det är ju inte omöjligt då det är samma krafter som står bakom det som kritiseras. Är kritiken befogad ser jag inte problemet.

Verklig tolerans är ej heller att baserat på sin egen åsikt inskränka andras rätt att uttrycka sin åsikt.
    Bildligt talat har jag ingen som helst förståelse för synpunkten att människor som roar sig med att sparka på andra kan få ont i tårna och därför ska omhuldas och daltas med efter konstens alla regler och några till.

Tolerans är inte att bli en förkämpe för rättigheten att kränka andra människor. Detta oavsett om det handlar om subkulturer som vill tvinga flickor att leva enligt religiösa eller politiska normer eller om det handlar om att dalta med näthatare.

Men hursomhelst. Att tuta om Östtyskland i samband med regeringen när en myndighet blockar konton som anses stå för hatkommentarer är befängt och framförallt en förolämpning mot alla de människor som tvingades leva under DDR-diktaturen.

Skrikhögerns kunskapsnivå är pinsamt låg.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-05-17 06:47:29 följande:
    Ditt citat är medvetet taget ur sitt sammanhang och missvisande. Korrekt citat ligger i tråden.
    KillBill skrev 2017-05-17 00:32:57 följande:
    Tanken med swedenkontot är att SI lånar ut sitt konto för en vecka

Jag ser att du inte vill svara på frågorna.

Ska vi tolka det som att du är OK med att staten registrerar folk efter åsikter och därtill pekar ut tusentals som "rasister" och "högerextrema" utan någon som helst bevisning för detta - och därtill kräver omvänd bevisbörda för de utpekade och att de måste ge upp ev nätanonymitet först?

Jag har förklarat för att jag anser att en curator, som en vanlig twittrare, ska kunna agera inom ramen för Sweden kontot och vid behov blockera användare som lämnar hot på kontot eller sprider hat på kontot. Blocklistan bör emellertid nollställas varje vecka.

Självklart är det är fel om någon har blivit uthängd men jag tycker också att det är tråkigt att många nu är hysteriska och verkar betrakta sweden kontot/curatorn som myndighet/myndighetsperson trots att de lånat kontot tillfälligt av myndigheten. Detta kommer troligtvis resulterar i att SI lägger ner Sweden kontot som myndigheten skapade under den förra alliansregeringens tid vid makten. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2017-05-17 07:40:49 följande:

Jag har förklarat för att jag anser att en curator, som en vanlig twittrare, ska kunna agera inom ramen för Sweden kontot

och vid behov blockera användare som lämnar hot på kontot eller sprider hat på kontot.

Blocklistan bör emellertid nollställas varje vecka.

Självklart är det är fel om någon har blivit uthängd men jag tycker också att det är tråkigt att många nu är hysteriska och verkar betrakta sweden kontot/curatorn som myndighet/myndighetsperson trots att de lånat kontot tillfälligt av myndigheten. Detta kommer troligtvis resulterar i att SI lägger ner Sweden kontot som myndigheten skapade under den förra alliansregeringens tid vid makten. 

Mmm, Bill, och hur försvarar du det faktum att användare som inte ens varit i kontakt med det berörda kontot FAKTISKT blivit blockade. Det tycker du är helt i sin förbannade ordning.

Eller !!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2017-05-17 09:10:40 följande:
    Mmm, Bill, och hur försvarar du det faktum att användare som inte ens varit i kontakt med det berörda kontot FAKTISKT blivit blockade. Det tycker du är helt i sin förbannade ordning.

Eller !!!
    Vilket utmärkt exempel på hur olika man kan bedöma exakt samma text du ger. För min del tycker jag att svaret på dina frågor framgår av inlägget du citerar. Testar att citera och markera, inlägget är ju flera rader långt och kan säkert te sig oöverskådligt.
    KillBill skrev 2017-05-17 07:40:49 följande:

Jag har förklarat för att jag anser att en curator, som en vanlig twittrare, ska kunna agera inom ramen för Sweden kontot och vid behov blockera användare som lämnar hot på kontot eller sprider hat på kontot. Blocklistan bör emellertid nollställas varje vecka.

Själv tycker jag att det mest anmärkningsvärda i den här tråden är att det tutas om att regeringen tillämpar DDR-metoder när det handlar om ett utlånat myndighetskonto.

Men stundtals kan även ljudet av den värsta stormen i en ankdamm överröstas av ankornas kvackande.
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2017-05-17 07:39:44 följande:
    Nja, jag beklagade att man tagit bort alla blockeringar, efter vad jag minns.
    Tom Araya skrev 2017-05-17 01:25:57 följande:
    Det kanske finns paralleller, det är ju inte omöjligt då det är samma krafter som står bakom det som kritiseras. Är kritiken befogad ser jag inte problemet.

Verklig tolerans är ej heller att baserat på sin egen åsikt inskränka andras rätt att uttrycka sin åsikt.
    ...och jag förtydligar för dig vad det betyder i sammanhanget och undrar om du verkligen står för det eller inte bara förstått vad det betyder. Behöver jag ta det en gång till?
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-05-17 11:49:51 följande:
    ...och jag förtydligar för dig vad det betyder i sammanhanget och undrar om du verkligen står för det eller inte bara förstått vad det betyder. Behöver jag ta det en gång till?
    Ja, jag står för det.
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2017-05-17 12:28:45 följande:
    Ja, jag står för det.
    Uppfattat!

Kan du försvara det med argument också?
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-05-17 14:33:48 följande:
    Uppfattat!

Kan du försvara det med argument också?
    Gissar att det handlar om semantik.

Om jag skriver att det var synd att man tog bort alla blockeringar så behöver det inte innebära att jag tycker att det var fel att ta bort blockeringar avseende konton som inte spridit hat och hot på myndighetens utlånade twitterkonto.

• nattuw
    KillBill skrev 2017-05-16 20:14:21 följande:

Jag tycker att svaret från Svenska Institutet SI är klockrent.

OM det är en officiell ståndpunkt så har vi nog hittat en god kandidat för nästa års besparingar.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?