• kvarnfot

Har du förtroende för regeringen?

FDFMGA skrev 2017-05-18 13:07:00 följande:
    Så han står upp mot tokfeminismen.

Det blir nog bra det där ska du se.

Hade jag förresten kallat dig hen som du påstod eller var det bara du som inte förstått hur hen används och ville briljera med att du vet att hen betyder höna på engelska.

Vänta tills du skaffar barn, du kommer att bli överraskad om du försöker förvara hö i demSkrattande
    Tja, han står ju inte FÖR tokfeminismen....
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2017-05-18 13:09:39 följande:
    Låter ju kanon. Då inväntar vi TV4 jounalisten Christoffer Eriksson reaktion på att din FL kompis slarvade med sin identitet på internet. Får se om det blir lika för lika smile2.gif

Dina uppfattningar lyckas som vanligt hålla sig på behörigt avstånd från verkligheten smile2.gif

Du gör dig skyldig till ett mycket vanligt tankefel, du tillämpar din egen moral och dina egna referensramar på mig.

Jag, är väl metveten om ryggradsreflexen att ständigt ropa "men titta på dom då". Då kan det naturligtvis vara relevant att ursäkta något oursäktligt med att det finns andra som gör likadant.

Men det finns en värld utanför skrikhögern också. Där försvarar man inte rasism med att det finns och har funnits värre rasister, man försvarar inte ett mord med att det finns mer bestialiska mord, man försvarar inte hoten från högerextremister med att det finns andra som hotar.

Jimmie Åkesson har inte sig själv att skylla. Han kan rimligen inte rå för att det finns busungar som roar sig med att kasta ägg på villorna i hans område.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    kvarnfot skrev 2017-05-18 13:36:48 följande:
    Tja, han står ju inte FÖR tokfeminismen....
    Helt korrekt.

Men han fungerade som profet för ett gäng antifeminister med förstånd så klena att det inte borde ha varit möjligt.

Mest sönderklemad skrikhöger efter vad jag minns.
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2017-05-18 13:39:13 följande:
    Du gör dig skyldig till ett mycket vanligt tankefel, du tillämpar din egen moral och dina egna referensramar på mig.
    Here we go again
  • oOOo  oOOo
    Anton Chigurh skrev 2017-05-18 12:19:38 följande:
    ....och nu väntar vi bara på dom däringa OERHÖRT......intelligenta inlägg om parkettgolv(var det på nåt jävla sjukhus!!!)som något kålhuvud ojade i vart och vartannat inlägg tidigare.
    Funny because it's true Drömmer

OT:
    Är socialdemokratin som sin förespråkare på FL är det svårt att uppmana mycket förtroende
  • Anton Chigurh
    oOOo oOOo skrev 2017-05-18 13:12:19 följande:

Fast man får säga att Sveska Institutet lyckas utföra sitt uppdrag att sprida kunskap om Sverige i utlandet med beröm. Kanske helt oförskyllt bra. 

Såhär fungerar det i Sverige typ

"All reklam är bra reklam"

Det tycks SI ha tagit till nya höjder....
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • kvarnfot
    FDFMGA skrev 2017-05-18 13:42:05 följande:
    Helt korrekt.

Men han fungerade som profet för ett gäng antifeminister med förstånd så klena att det inte borde ha varit möjligt.

Mest sönderklemad skrikhöger efter vad jag minns.
    Så man är antifeminist för att man är för total jämställdhet men emot tok-feminism?

Han hade nog större delen av både det manliga och kvinnliga släktet på sin sida vad jag minns i media efteråt...
  • FDFMGA
    kvarnfot skrev 2017-05-19 07:53:28 följande:
    Så man är antifeminist för att man är för total jämställdhet men emot tok-feminism?

Han hade nog större delen av både det manliga och kvinnliga släktet på sin sida vad jag minns i media efteråt...
    Nja, inte nödvändigtvis.

Men i så fall bör man kunna definiera vad man menar med tokfeminism.

Jag skulle gissa att det var promille eller kanske en enstaka procent av oss svenskar som kände till Pär Ström och hans blogg Genusnytt.

Om du tittar på kommentarerna så kommer du att finna att de som häckade där i hög utsträckning hade behov att bekräfta och imponera på varandra och att de  var minst lika lättkränkta och koleriska som USA:s nuvarande president Donald Trump smile2.gif

Alltså lättkränkta posörer, snara till tjuvnyp och skvaller om andra, men oerhört måna om att den egna värdigheten inte kränks.

Alltså den ganska betydande falangen posörhöger inom skrikhögern  smile2.gif

Ström hittar du om du googlar på Genusnytt och kommentarerna till hans predikningar finns också bevarade.

Jag gissar att man hittar åtskilliga näthatare bland dem som kommenterat på Genusnytt.

• Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-05-17 07:40:49 följande:

Jag har förklarat för att jag anser att en curator, som en vanlig twittrare, ska kunna agera inom ramen för Sweden kontot och vid behov blockera användare som lämnar hot på kontot eller sprider hat på kontot. Blocklistan bör emellertid nollställas varje vecka.

Självklart är det är fel om någon har blivit uthängd men jag tycker också att det är tråkigt att många nu är hysteriska och verkar betrakta sweden kontot/curatorn som myndighet/myndighetsperson trots att de lånat kontot tillfälligt av myndigheten. Detta kommer troligtvis resulterar i att SI lägger ner Sweden kontot som myndigheten skapade under den förra alliansregeringens tid vid makten. 

Du är alltså OK med att en svensk myndighet upprättar register över folk utifrån deras åsikter. Det är det många andra som inte är. Det registrerades folk i "förebyggande syfte". Det fanns alltså ingen konkret orsak (hot, hat osv) att lägga in dem i registret. De interagerade inte ens med kontot. Det fanns ingen anledning att blocka dem.

Du medger dock att om (notera ordet "om") någon oskyldigt blivit utpekad som rasist av en svensk myndghet så är det fel ... MEN ...

Det känns inte som ett äkta avståndstagande direkt. Mer som relativisering.

KillBill skrev 2017-05-17 07:38:43 följande:
    Det var diu som i inlägg #5905 som kritiserade vad en tjänsteman skrev på sig egen privata twitter.

Flash skrev följande:
    "Det visar sig att den som pekas ut som ansvarig på myndigheten för skapandet av registret, på sin privata twitter sprider vänsteråsikter och re-tweetar vänster-aktivister:

twitter.com/heselinsi

Sverige behöver en neutral tjänstemannakår"

Givet kontexten inlägget skrivs i, vad i det där är det som gör att du inte förstår att jag avser tjänsteutövning och inte privata åsikter civilt?

Och för den del du tyckte jag skippade för många led i förklaringen så utvecklade jag svaret tydligt redan i inlägg #5908 så varför fortsätter du att insinuera att det handlar om vad folk gör som privatpersoner utanför arbetstid?

• Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-05-17 16:56:14 följande:
    Som andra insett så var det ett skämtsamt fotomontage..
    Jo, det är humor det.

Lite grand så där von oben.

Humor för de som inte drabbats.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?