• FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Flash Gordon skrev 2017-07-26 12:20:11 följande:
    Misstroendeförklaringen kommer förstås som en chock för de som menat att Alliansen är död och att C och L inte skulle vara beredda att ta stöd av SD.
    Ja, förmodligen.

Få hade nog kunnat annat att skrikhögern skulle ha så stort inflytande över C och L.

Det ska bli oerhört intressant att följa den politiska utvecklingen framöver.

Min förhoppning är att vi kan komma att få ett nytt socialliberalt parti dit borgerliga väljare som ogillar rasism och populism kan fly samtidigt som en del socialdemokrater och miljöpartister kan söka sig dit.

Men för en gångs skull har du ju helt rätt. Alliansens agerande är en invit till SD.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-07-26 11:45:23 följande:

Vad har du för källa på att Säpos problem med säkerhetsklassningen av personal i Transportstyrelsens outsourcing berodde på att det handlade om serbisk personal (och att det inte berodde på att Säpo inte kan säkerhetsklassa utländsk personal för att hantera register över bl.a. försvarshemligheter)?

Menar du att Säpo hade kunnat säkerhetsklassa personal från Ryssland eller Vitryssland så att den fick hantera svenska försvarshemligheter? Jag tar mig för pannan..

Ditt påstående var:

"Säpo skyddsklassar inte utländsk personal för den typ av konfidentiella uppgifter som hanteras av Transportstyrelsen ..."

Du har fel i sak.

Vilka Säpo kan, eller inte kan säkerhetsklassa är för dig att gissa men bevisligen har många utländska medborgare säkerhetsklassats av Säpo och dämed faller, per automatik, din tanke skriven inom parantesen.
  • Flash Gordon

Säpo har pekat ut Serbien som särkskilt besvärligt i en artikel kring detta - och nä, jag tänker inte leta efter den  åt dig.

Inte heller tänker jag leka "flytta fokus" med dig.

• Abegayle70
    Flash Gordon skrev 2017-07-26 00:20:49 följande:
    Njae, de har gått ut och sagt att om inget sker (dvs minstrar sparkas), eller om inte bilden av vad som hänt förändras, så ser de ett misstroendevotum framför sig.

De har inte sagt att de SKA göra det.

Men de sätter press på Löfven att göra nåt annat än att säga att "detta är oacceptabelt", att han "skall tillsätta en utredning" men att "hans ingångsvärden är" att han har förtroende för sina ministrar.

Givet att ett antal minstrar vetat om detta länge men inte stoppat det och inte ens informerat landets statsminster om den största säkerhetsläckan någonsin så känns det rätt rimligt att en eller ett par ministrar ryker.

---

Tänk dig själv hur det hade låtit om detta var den israeliska regeringen som tappat bort all hemlig info till Hamas.

Ja nu har ju alliansen gått ut med att de vill avsätta 3 ministrar. slutspekulerat alltså. SD säger att de stöder alliansen.

En mer rimlig parallell är hemlig information som Israel delade med USA, och Trump delade med sig av den informationen till Putin.

Finns hur mycket som helst att läsa om det, här är en länk att börja med.
    http://www.washingtonexaminer.com/israel-provided-us-with-info-trump-leaked-to-russia-report/article/2623243

Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Borgaren
    Flash Gordon skrev 2017-07-26 12:36:14 följande:

Säpo har pekat ut Serbien som särkskilt besvärligt i en artikel kring detta - och nä, jag tänker inte leta efter den  åt dig.

Serbiens band med Ryssland är totala.  Vår regering är säkerligen en skrattfest i Kreml när groggbordet kommer fram.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-07-26 12:36:14 följande:

Jag har redogjort för mina källor. Du väljer av någon anledning att inte redovisa en källa för ditt påstående. Jag tror att denna s.k. artikel är en fantasi från din sida.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Borgaren

Känner inte alla i tråden till Serbiens roll i denna soppa????

Läs på lite vetja!

• Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-07-26 12:50:43 följande:

Jag har redogjort för mina källor. Du väljer av någon anledning att inte redovisa en källa för ditt påstående. Jag tror att denna s.k. artikel är en fantasi från din sida.

Jo tjena.

Din "källa" handlar inte ens om det du påstår.

"Hej. Sverige är större än USA. Här har ni ett kak-recept som bevisar saken"
  • Flash Gordon

Nätet just nu:

Socialdemokrater och dess apologeter rusar runt som yra höns i alla sociala medier.

Aldrig har så många av dem tagit till #svpol samtidigt

• Borgaren
    Flash Gordon skrev 2017-07-26 12:56:33 följande:

Nätet just nu:

Socialdemokrater och dess apologeter rusar runt som yra höns i alla sociala medier.

Aldrig har så många av dem tagit till #svpol samtidigt

Nu får alla betalda propagandister jobba lite för pengarna....
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?