• Anonym (Lappen)

Jimmie Åkesson hos Skavlan

Skavlan trasslade in sig i 15 år gamla uttalanden av någon i partiet. Vad liknande har många sagt i andra partier. 

• Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan
  • Adelaide
    Anonym (usch Skavlan) skrev 2015-03-28 13:03:59 följande:

Skavlan smörar för andra gäster och låter dom prata klart men här låter han inte inte Jimmie svara utan avbryter precis hela tiden. Värsta intervjun av Skavlan. Han försökta vara tuff och hård men blev bara löjlig. Kommer aldrig mer se programmet.

Här håller jag med. Är det någon som vet var Skavlan bor förresten? I ett mångkulturellt område eller ett där det bara bor norrmän?
  • Gert
    KillBill skrev 2015-03-28 13:08:14 följande:

Menar du att du vill ha 100% reklamfinansierad TV? Vad tycker du om att Sverigedemokraterna startar veckotidning med sikte på presstöd?

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5468066

Vi har redan 100% reklamfinansierad TV. SVT sänder reklam varje dag.

Så länge all annan media får presstöd ska givetvis även SD:s veckotidning få det. Men jag hade hellre sett ett samhälle utan presstöd för någon. Och jag hoppas att det kommer hända i framtiden.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • KillBill
    Gert skrev 2015-03-28 13:17:14 följande:
    Vi har redan 100% reklamfinansierad TV. SVT sänder reklam varje dag.

Så länge all annan media får presstöd ska givetvis även SD:s veckotidning få det. Men jag hade hellre sett ett samhälle utan presstöd för någon. Och jag hoppas att det kommer hända i framtiden.

När man utnyttjar något som man är emot så brukar man kallas för hycklare. Jag håller inte med dig om att den sponsring som har blivit vanlig inom sport och kultur är att likställa med reklam men du kanske menar något annat?

• Anonym (usch Skavlan)
    Adelaide skrev 2015-03-28 13:10:25 följande:
    Här håller jag med. Är det någon som vet var Skavlan bor förresten? I ett mångkulturellt område eller ett där det bara bor norrmän?
    Försökte hitta var han bor, men lyckades inte.
  • Adelaide
    Anonym (usch Skavlan) skrev 2015-03-28 13:39:51 följande:
    Försökte hitta var han bor, men lyckades inte.
    Jag har mina gissningar... Obestämd
  • Gert
    KillBill skrev 2015-03-28 13:28:41 följande:

När man utnyttjar något som man är emot så brukar man kallas för hycklare. Jag håller inte med dig om att den sponsring som har blivit vanlig inom sport och kultur är att likställa med reklam men du kanske menar något annat?

Ah... klart att du skulle ta fram hycklarkortet. Du kanske inte har förstått att alla partier är hycklare. Ta till exempel sjuklövern. Hur många politiker inom sjuklövern har tagit emot flyktingar i sina hem? Hur många sjuklöverpolitiker ger rumänska tiggare pengar?

Public service och 99% av all media kan inte stå på egna ben. Det visar på ett systemfel.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (usch Skavlan)
    Adelaide skrev 2015-03-28 13:42:58 följande:
    Jag har mina gissningar... Obestämd
    Vilka är det...?
  • Adelaide
    Anonym (usch Skavlan) skrev 2015-03-28 13:56:50 följande:
    Vilka är det...?
    Att han INTE bor i Oslos motsvarighet till Biskopsgården, men att han ändå anser sig ha en gudomlig rätt att sitta och vara oförskämd mot en politiker som försöker minska massinvandringen och rädda sitt land.
  • Anonym (usch Skavlan)

Repris i dag 16.50 på 1:an. Där kan man se skillnaden på intervjuerna av dom tidigare gästerna i programmet.

• KillBill
    Gert skrev 2015-03-28 13:48:08 följande:
    Ah... klart att du skulle ta fram hycklarkortet. Du kanske inte har förstått att alla partier är hycklare. Ta till exempel sjuklövern. Hur många politiker inom sjuklövern har tagit emot flyktingar i sina hem? Hur många sjuklöverpolitiker ger rumänska tiggare pengar?

Public service och 99% av all media kan inte stå på egna ben. Det visar på ett systemfel.
    Hycklerikortet har spelats mot politiker i alla tider. Det finns tom Socialdemokratiska ministrar som har fått avgå eftersom de har beskyllts vara hycklare. Anser du att Sverigedemokrater ska vara förskonade från beskyllningar om hyckleri?

Tycker du att SVT ska vara helt och hållet reklamfinansierad?
Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan