• Anonym (Lappen)

Jimmie Åkesson hos Skavlan

Skavlan trasslade in sig i 15 år gamla uttalanden av någon i partiet. Vad liknande har många sagt i andra partier. 

• Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan
  • Anonym (Bodil B)

Nu har även jag sett Skavlan, hade inte sett det men var ju tvungen att kolla nu när ni skriver om det. Först vill jag säga att Jimmy är beundransvärd. Och sen vill jag säga att Skavlan är riktigt dryg och pinsam. Jimmy får hela tiden försvara människor som han inte har ansvar över. Som Skavlan kallar anhängare. Riktigt pinsamt, men Jimmy håller färgen och svarar ärligt på alla frågor. Faan vad genuin han känns. Hade det varit Löven som hade fått dessa frågor (de privata om han hälsa) så hade han slingrat sig som en ål. Men inte Jimmy Åkesson inte, han svarar snällt på allt utan tillstymmelse till irritation. Han har iaf min röst.

• Haskel

Jag gillar Skavlan, men ogillar Jimmie Åkesson och hans politik.

Men igår betedde sig Skavlan fruktansvärt illa. Att dra upp 15 år gamla uttalanden, samt avbryta allt som Jimmie säger, är bara löjligt.
    Detta var en intervju, men framstod enbart som dålig partiledardebatt. Osaklig smutskastning.

• Gert

Varför tog inte Skavlan upp judehatet inom S när Stefan Löfven var där? Det är väl partikultur?

Fredagsmys med kommunister går annars bra. Nyligen satt Anna Hedenmo och myste med kommunisten Sven Wolter och diskuterade Stalins storhet på bästa sändningstid. Man kräks över SVT. Jag kommer aldrig betala TV-licensen.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (Tryggare)
    Gert skrev 2015-03-28 12:07:17 följande:

Varför tog inte Skavlan upp judehatet inom S när Stefan Löfven var där? Det är väl partikultur?

Fredagsmys med kommunister går annars bra. Nyligen satt Anna Hedenmo och myste med kommunisten Sven Wolter och diskuterade Stalins storhet på bästa sändningstid. Man kräks över SVT. Jag kommer aldrig betala TV-licensen.

Nej man ska aldrig betala något för PK-media. Det bidrar ju bara till att den falska, förskönade bilden av det mångkulturella samhället sprids. Mycket bättre att betala för medlemskap i Sd och få Sd-kuriren hem i brevlådan, eller stödprenumerera på någon annan oberoende tidning.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-03-28 12:07:17 följande:

Man kräks över SVT. Jag kommer aldrig betala TV-licensen.

Sverigedemokraterna propagerar för att alla medborgare ska vara med och finansiera public service (genom skatten). Kommer det kännas bättre när du tvingas betala Skavlans lön genom skatten eller räknar du inte med att ha beskattningsbara inkomster i framtiden?

• Gert
    KillBill skrev 2015-03-28 12:46:15 följande:

Sverigedemokraterna propagerar för att alla medborgare ska vara med och finansiera public service (genom skatten). Kommer det kännas bättre när du tvingas betala Skavlans lön genom skatten eller räknar du inte med att ha beskattningsbara inkomster i framtiden?

Det ser jag som ett steg i rätt riktning i alla fall. Men i slutändan borde public service klara sig själva utan några pengar från vare sig skatten eller licenser. Och det gäller hela mediakåren.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (usch Skavlan)

Skavlan smörar för andra gäster och låter dom prata klart men här låter han inte inte Jimmie svara utan avbryter precis hela tiden. Värsta intervjun av Skavlan. Han försökta vara tuff och hård men blev bara löjlig. Kommer aldrig mer se programmet.

• Anonym (usch Skavlan)

Jimmie beskrev i början hur han kände sig inför intervjun, obekväm och pirrig efter att ha varit borta i sex månader. Kunde inte Skavlans "intervju" vara lite mer human då? Dåligt!

Undrar hur han själv skulle må efter ha varit utbränd och fortfarande inte är helt frisk!!

• KillBill
    Gert skrev 2015-03-28 12:55:46 följande:
    Det ser jag som ett steg i rätt riktning i alla fall. Men i slutändan borde public service klara sig själva utan några pengar från vare sig skatten eller licenser. Och det gäller hela mediakåren.

Menar du att du vill ha 100% reklamfinansierad TV? Vad tycker du om att Sverigedemokraterna startar veckotidning med sikte på presstöd?

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5468066

• Adelaide
    KillBill skrev 2015-03-28 12:46:15 följande:

Problemet med licensen, är ju att den är lika stor för alla oavsett inkomst. Det slår väldigt snett om en student med TV-kort till sin dator, ska betala lika mycket som en direktör som har flera TV-apparater och datorer i sin stora villa. Tar man det på skatten, så är det ju redan uträknat så att man betalar efter vad man har råd med.
Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan