• Anonym (Lappen)

Jimmie Åkesson hos Skavlan

Skavlan trasslade in sig i 15 år gamla uttalanden av någon i partiet. Vad liknande har många sagt i andra partier. 

• Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan
  • Gert
    KillBill skrev 2015-03-28 14:06:15 följande:
    Hycklerikortet har spelats mot politiker i alla tider. Det finns tom Socialdemokratiska ministrar som har fått avgå eftersom de har beskyllts vara hycklare. Anser du att Sverigedemokrater ska vara förskonade från beskyllningar om hyckleri?

Tycker du att SVT ska vara helt och hållet reklamfinansierad?
    Hellre reklamfinansierad än skattefinansierad. Själv ser jag inte på SVT så mycket eftersom deras program suger pung. Om SVT skulle vara reklamfinansierad kanske de skulle ha råd med att få sända fotbollsmatcher och andra stora idrottsevenemang igen. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (o)
    Anonym (Bodil B) skrev 2015-03-27 23:04:28 följande:

Om du syftar på invandringen och att han anser att de inte har lika värden som oss i Sverige så tror du fel. Han vill nog rädda det som räddas kan av vårt land. Återigen, om alla länder i Europa tog emot lika många flyktingar som vi gör i Sverige skulle inte situationen och problemen se ut som de gör idag. Varför ska det bara handla om kvot i kommuner. Ska det inte handla om kvot i Europas länder??

En politik som går ut på att hindra människor från att fly från förtryck och krig, är för mig att inte se värdet i varje enskild människa.
  • Anonym (usch Skavlan)
    Adelaide skrev 2015-03-28 14:01:02 följande:
    Att han INTE bor i Oslos motsvarighet till Biskopsgården, men att han ändå anser sig ha en gudomlig rätt att sitta och vara oförskämd mot en politiker som försöker minska massinvandringen och rädda sitt land.
  • KillBill
    Anonym (usch Skavlan) skrev 2015-03-28 14:37:50 följande:
    Menar du att bara de som bor i invandrartäta områden har rätt att kritisera SD?
  • Anonym (usch Skavlan)
    KillBill skrev 2015-03-28 14:46:01 följande:
    Nej.
  • Adelaide
    KillBill skrev 2015-03-28 14:46:01 följande:
    Inte nödvändigtvis, men om det är just Sd:s invandringspolitik man kritiserar, så bör man föregå med gott exempel. Bo i ett mångkulturellt område, ha sina barn i de kommunala skolorna i området o.s.v.. För att visa att man har förstått vad man talar om, och fortfarande tycker att det är bra med ännu mer tillförsel av invandrare/flyktingar.
  • Adelaide
    Anonym (o) skrev 2015-03-28 14:34:03 följande:
    En politik som går ut på att hindra människor från att fly från förtryck och krig, är för mig att inte se värdet i varje enskild människa.
    Fast lilla Sverige kan inte rädda hela världen. Det måste bli ett slut.
  • Efraim Barkbit

Det var sorgligt att se vilken spillra till människa Åkesson är även om man visste det tidigare. Jag undrade först hur SVT hade tänkt med att ge den tomten sändningstid efter hans spel-rehab. Nu gjorde man en clean strip och visade alla vilken veritabel irrfigur han är utan att behöva skita ner andra gäster med hans närvaro. Proffsigt av SVT, men desto sorgligare att det finns folk som faktiskt har röstat på SD.

Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Adelaide
    ErnstHugo skrev 2015-03-28 16:43:31 följande:

Det var sorgligt att se vilken spillra till människa Åkesson är även om man visste det tidigare. Jag undrade först hur SVT hade tänkt med att ge den tomten sändningstid efter hans spel-rehab. Nu gjorde man en clean strip och visade alla vilken veritabel irrfigur han är utan att behöva skita ner andra gäster med hans närvaro. Proffsigt av SVT, men desto sorgligare att det finns folk som faktiskt har röstat på SD.

Du måste ha sett ett annat program än det jag såg.
  • Anonym (Bodil B)

Skavlan var riktigt otrevlig. Hade varit kul om Jimmy hade frågat en del om Skavlans hemlands invandringspolitik :) med tanke på att de är mycket mer restriktiva när det gäller invandring. Hade varit intressant. Jag hade absolut inte kunnat hålla mig om jag hade varit i Jimmys kläder.

Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan