• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Frazze
    swede skrev 2015-10-09 11:11:36 följande:

Förstår verkligen din oro. Vila och försöka att inte stressa är nog omöjligt för dig just nu. Tycker du ska åka in t gynakuten. Du är ju orolig. Åk in. Då får du svar.

Börja inte planera nästa försök än. Förstår du känner dig uppgiven, men vet du...i den "här svängen" kan verkligen allt hända. Lägg din energi på det här försöket nu, och ta en dag i taget (vet det är lättare sagt än gjort). Jag håller mina tummar stenhårt för att embryot ska "hänga sig" kvar nu! Tänker på dig.

Nu kom det ut en liten "påse" med vatten i. Jag tror att det var vårt lilla hjärta. Om det inte var den andra då förstås, men jag tror inte att det var vatten i den. Det är bara att börja om från början då! Väntar på att min man ska komma hem så att vi kan åka in tillsammans till gynakuten. Hoppas att smärtan släpper nu då. Trodde nog ändå att man skulle blöda mer under ett missfall. Blöder 20 ggr mer när jag har mens.
  • MillaQ2

Frazze, det du beskriver låter väldigt likt hur det var för mig. Jag fick två insatta. Vecka 6 hade jag så himla ont och blödde mycket , tom klumpar. Åkte till gynakuten och det konstaterades att det fanns ett litet pyre med pickande hjärta. Det pyret är min tio veckor gamla son som jag har på bröstet nu. Och det fortsatte göra ont för mig också, kändes inte alls som växtvärk. Tyckte det blev värre smärta av lutinus-vaggisar inte lika ont med progesteron -vaggisarna men det kanske var inbillning. Hade ont och blödningar till och från i minst en månad till sedan. Att man kunde se hjärtverksamhet sa min läkare innebar att det sannolikt skulle stanna kvar (allt kan hända men ett MYCKET bra tecken) och så blev det ju :) Jag tror och hoppas det är samma för dig nu! Kram!

• swede

Tänker på dig Frazze! Håller alla tummar jag har att det ena embryot är kvar...stor kram

• MillaQ2

Jag kunde se bilden på fina Alicia, Roligt att se Bullenochgrisen! Visst är det underbart, jag njuter till fullo! Nu har det satt sig med rutiner och vår pojke sover ca 6 timmar i sträck på natten. Allt har blivit så harmoniskt hemma med både små och stora :) Å vad det var värt att gå igenom det jobbiga för att få detta. Så mycket kärlek <3 Önskar detsamma åt er som är på g nu, att alla pyren ska klara sig hela vägen! Vad starka vi är, eller hur? :)

• Frazze
    swede skrev 2015-10-09 11:40:58 följande:

Tänker på dig Frazze! Håller alla tummar jag har att det ena embryot är kvar...stor kram

Men detta var en "genomskinlig" påse i strl med en enkrona typ fylld med vatten. Äckel, men jag fångade den i papper och tittade på den. Såg inget inuti, men det kanske man inte gör heller. Men man borde ju sett en prick på nästan 5 mm i alla fall eller? Äh, mannen kommer hem efter kl 13.00 så då hoppas jag på att få komms in på sjukhuset och kolla hur det ligger till.
  • MillaQ2

Såg ditt senaste nu frazze, åk in och kolla, hoppas säcken var det andra embryot och att hjärtat fortfarande pickar. Du måste få veta, usch vilken nervpress. Håller tummarna för hjärtat!

• Frazze
    MillaQ2 skrev 2015-10-09 11:54:50 följande:

Såg ditt senaste nu frazze, åk in och kolla, hoppas säcken var det andra embryot och att hjärtat fortfarande pickar. Du måste få veta, usch vilken nervpress. Håller tummarna för hjärtat!

Tack MillaQ2! Det hoppas jag verkligen oxå. Just nu är jag dock mest glad och lättad över att smärtan gett med sig lite. Alvedonen kanske har gjort sitt!? Helt däckad nu i alla fall. Skriver sen och berättar ( om vi nu får komma in förstås) läste på gynmottagningen att vid missfall så behöver man inte komma in.
  • Kcb

Jag tror jag tar och smyger in lite försiktigt här också! Jag har inte riktigt vågat hoppa in här tidigare (men jag har läst och följt tråden ett tag nu!). Satte in en blasto i Riga den 18/8, och idag var vi på vårt 3e UL och såg en liten livlig ostkrok på 32 mm (v. 10+1).

Anledningen att jag inte riktigt vågat mig in var för att jag inte riktigt vågade jinxa det, och anledningen till det är 3 tidigare missfall. Men eftersom vi aldrig har kommit såhär långt tidigare så vågar jag börja hoppas lite att det ska gå vägen den här gången! Det är så uppmuntrande att läsa om alla andra som är i liknande situationer!

Frazze, jag känner så med dig! Det där är fruktansvärt att gå igenom. För mig har den värsta smärtan gett med sig när blödningen har blivit mindre. Men jag har "bara" haft en och en, så ovissheten om den andra har varit kvar har jag ju sluppit... Jag håller alla tummar jag har att det är en som hänger kvar! Jag tänker på dig!

• swede

Håller med MillaQ, åk in och kolla. Och klart att ni måste få komma in på akuten. Du har ju satt in två embryon och måste ju få veta om det ena fortfarande är kvar! Du kan ju inte leva i stress och ovisshet...! Håller tummarna Frazze!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus