• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • swede

Tyckommig, tycker du är fantastisk med alla dina tvillingar :) Ville bara säga det!!

• TyckOmMig
    swede skrev 2015-10-08 12:47:50 följande:

Tyckommig, tycker du är fantastisk med alla dina tvillingar :) Ville bara säga det!!

Fina du tack!
  • Frazze

Usch och Fy! Läste precis om Milla 2016 här och tänker att det sär kan ju hända mig med! Blöder fortfarande och har ont emellanåt. Jag hoppas bara att det är den tomma säcken som vill komma ut och att det andra lilla hjärtat stannar där inne. Är bara i 6+1 idag så allt kan ju fortfarande hända. Kan någon söva ner mig och väcka mig i v 13 el nåt?

• bullenochgrisen

Heeej alla mammisar!! Kikar in här lite snabbt med en sovande 12 veckors bebis på mig hud mot hud. Ja ni läste rätt! Lilla tösen har redan hunnit bli 12 veckor gammal!! Tiden går för fort!! :(

Vi mår bra här hemma, lillan ammas på och det är så roligt att se henne utvecklas. Tänk vilken lyx vi mammor har som får vara hemma så här med våra små och följa varje utveckling de gör! Nu kan hon både le och skratta och vända på sig från rygg till mage, nacken börjar bli starkare och hon följer efter en med blicken. Det är så mysigt med bebis och jag vill aldrig att denna tiden ska ta Slut! ! :) :)

Jag försöker att läsa i kapp men det är svårt att ha koll på er allesammans men jag vill gratulera till alla tickande hjärtan, växande små bebisar och bra värden hos mvc! Snart har ni era bebisar i famnen ni också! Vilken underbar resa vi nu börjat på.

Bjuder på en bild på lilla Alicia.

• Redan47

Härligt art höra av dig Bullen! Ja det där med tid, långsam o fort i olika skeden. Så glad att höra av dig och din fina energi! Varm kram

• Frazze

Alltså får jag behålla detta lilla pyre i min mage så lär det vara ett mirakel. Varenda morgon så har jag ont i magen som bare den! Kan inte sitta utan måste gå el stå för att det ska släppa. På kvällen är magen helt lugn igen och jag kan sova. Känns som att ryggen och magen jobbar emot mig Vågar inte hoppas på att det bara är den andra fostersäcken som fortfarande ska ut bara. Är det någon här som tyvärr förlorat den ena, men fått behålla den andra? Hur länge hade ni ont och hur länge blödde ni? Suck! Att det aldrig kan få gå vår väg då!?

• Snart lycklig

Frazze, jag hade tre från början. Bredvid mig ligger en snart 14 veckor gammal liten prins.

Från början hade jag alltså tre fina runda hinnsäckar. Fick en megablödning med en STOR klump. Trodde verkligen ALLT var kört. Då fanns alla tre hinnsäckar kvar! Sedan blev det så att en slutade utvecklas och jag väntade tvillingar med varsitt tickande hjärta. Inga mer blödningar efter den stora, så blödningen hade inte med det att göra. Det fick jag tydligt besked om. Tyvärr fick vi besked i 8+4 att vi "bara" väntade en. Hjärtat hade slutat slå på en. Det hade inte heller med blödningen att göra. Blödningen berodde troligen på sköra slemhinnor och en synlig blodansamling utanför hinnsäckarna. Svårt att förklara, glömt!

Jag var så ledsen att en efter en försvann, men så lycklig för vår lille gulleplutt. Kan inte älskas mera! :) Det är inte lätt som förstagångsmamma att få ihop allt med ett barn och det hade varit ännu "svårare" med två. Jag är själv enäggstvilling. Önskade av hela mitt hjärta att få två efter min långa kamp, men ett barn är fantastiskt och ett mirakel.

Kram och lycka till!

• Frazze
    Snart lycklig skrev 2015-10-09 08:53:12 följande:

Frazze, jag hade tre från början. Bredvid mig ligger en snart 14 veckor gammal liten prins.

Från början hade jag alltså tre fina runda hinnsäckar. Fick en megablödning med en STOR klump. Trodde verkligen ALLT var kört. Då fanns alla tre hinnsäckar kvar! Sedan blev det så att en slutade utvecklas och jag väntade tvillingar med varsitt tickande hjärta. Inga mer blödningar efter den stora, så blödningen hade inte med det att göra. Det fick jag tydligt besked om. Tyvärr fick vi besked i 8+4 att vi "bara" väntade en. Hjärtat hade slutat slå på en. Det hade inte heller med blödningen att göra. Blödningen berodde troligen på sköra slemhinnor och en synlig blodansamling utanför hinnsäckarna. Svårt att förklara, glömt!

Jag var så ledsen att en efter en försvann, men så lycklig för vår lille gulleplutt. Kan inte älskas mera! :) Det är inte lätt som förstagångsmamma att få ihop allt med ett barn och det hade varit ännu "svårare" med två. Jag är själv enäggstvilling. Önskade av hela mitt hjärta att få två efter min långa kamp, men ett barn är fantastiskt och ett mirakel.

Kram och lycka till!

Men när den ena kommit ut hade du fortfarande ont då? Jag har ondare idag än igår t ex. Jag är nu stensäker på att det är kört för min del tyvärr! Orkar inte mer
  • Milla2016

Frazze - jag har sett ditt PM och försökt svara men det gick inte via appen

Jag önskar så att den ena lilla vill stanna kvar!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus