• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • MillaQ2

Du får komma in, de kan inte veta om det är missfall. Du måste få veta!

Styrkekram!

• swede

Men så underbart att höra Kcb och varmt välkommen i tråden :) Fantastiska nyheter!

Jag har en liknande historia och tycker, precis som du, att det är så svårt att våga hoppas (är i v 18+4). Kände för första gången (efter mitt RUL i förrgår) att jag kanske kan börja hoppas att det kan gå vägen nu...

Lycka till Kcb och varmt välkommen igen :)

• Frazze

Ja nu är det nog dökört! Jag nös till och jag tror att hela livmodern kom ut! En megaklump!!!!!! Ringde 1177 och hon kopplade mig till gyn. Men de är så fullbokade även dubbelbokade idag att det finns nog inget att göra idag. Orkar inte sitta på akuten och vänta i flera timmar heller. Ja ja Riga i Januari blir det då!

• Kcb
    swede skrev 2015-10-09 12:57:51 följande:

Men så underbart att höra Kcb och varmt välkommen i tråden :) Fantastiska nyheter!

Jag har en liknande historia och tycker, precis som du, att det är så svårt att våga hoppas (är i v 18+4). Kände för första gången (efter mitt RUL i förrgår) att jag kanske kan börja hoppas att det kan gå vägen nu...

Lycka till Kcb och varmt välkommen igen :)

Tack! Det är så skönt (men lite sorgligt) att hitta fler som förstår all den ångest och vånda det här innebär.. Och att man inte riktigt vågar slappna av riktigt!

Tiden går ju bara så evinnerligt långsamt... Jag lyckas inte fokusera på något annat än livmodern, och det är jobbigt! Tur att de har överseende med mig på jobbet... (Fast de tror att jag "mår dåligt" av att det inte funkar för oss.. Har inte sagt något till fler än chefen och min rumskompis än att det kanske går vägen den här gången..)
  • swede

Åh nej Frazze :( Gör så ont i mig att höra detta. Skickar dig den största kramen. Så ledsen för din/er skull!

• swede

Kcb, att tiden går långsamt är bara förnamnet! Förstår dig precis...men du har kommit en bra bit på vägen nu :) Bara att ta en dag i taget, små delmål...så hoppas jag att du går hela vägen ända in i mål :)

• Frazze

Så där! Min fyn ringde och sa att jag kunde komma in och kolla upp allt. Vi åkte in direkt och nu är det bekräftat. Allt är borta helt soprent i magen! Nu tackar jag för mig och för allt stöd jag har fått. Hoppas vara tillbaks i slutet av Januari början av februari igen. Kram

• Jag är bara jag

Första besök/ hälsosamtal hos b.m idag. Gick långt över förväntan! Inte ett ord om min ålder. Behövde inte alls förklara det här med ÄD/ED. Det visade sig t.o.m att de haft en äldre kvinna där som gjort ÄD,trodde jag absolut inte i denna lilla kommun. Om VUL går bra blir det inskrivning den 29:e och sen UL så snabbt som möjligt. Alla får UL v.11-13 här. Fick boken Att vänta barn så hon verkade ta för givet att jag var gravid.

• Milla2016
    Frazze skrev 2015-10-09 15:08:18 följande:

Så där! Min fyn ringde och sa att jag kunde komma in och kolla upp allt. Vi åkte in direkt och nu är det bekräftat. Allt är borta helt soprent i magen! Nu tackar jag för mig och för allt stöd jag har fått. Hoppas vara tillbaks i slutet av Januari början av februari igen. Kram

Ååh Frazze! Så himla trist! Att det skulle hända även dig, att först se ett hjärta picka o dagen därpå är det tomt...Många många kramar! Om du vill ha kontakt så får du gärna maila mig på milla_medlem@hotmail.com, det verkar inte fungera för mig att skicka meddelanden o jag är sällan in via datorn.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus