• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Redan47

Frazze: ta alvedon 1mg, lägg dig ner vila och sov. Din stress far du illa av. Det är frustrerande att inte kunna påverka skeendet. Så det finns inget annat än att bara vänta. Våga tro på det liv du har inom dig, och ge det kärlek ocj klappa din mage! Kram

• Frazze
    Milla2016 skrev 2015-10-09 09:22:58 följande:

Frazze - jag har sett ditt PM och försökt svara men det gick inte via appen

Jag önskar så att den ena lilla vill stanna kvar!

Man tycker ju att om man förlorsr en så borde smärtan vara borta även om man fortsätter att blöda. Men smärtan blir ju bara värre dag för dag, så jag vet inte längre.

Milla, hur länge hade du ont? Och har du bestämt dig för när du ska köra igen? Väntar du tills Januari så kanske vi blir synkade Hur många embryon/ bladtocyster har ni i frysen? Vi har 11 blastocyster i frysen, så det vore väl skam om vi inte skulle kunna få en bebis av det!
  • Snart lycklig

Frazze, för mig var det inte någon hinnsäck eller embryo som jag blödde ut, utan de absorberades på ngt sätt. Min blödning, som var av annan anledning, höll på några dagar, varav en kväll, natt och morgon var riklig. Jag fick ordinerat Cyklo-F av gynläkare, samt att jag fick ngn dunderspray i näsan på plats. Ngt de använder vid stora blödningar vid operation. Gjorde även uppehåll ett dygn med blodförtunnande spruta, men inte stopp av Trombyl.

• Snart lycklig

Vila och försök att få ett extra VUL i början av nästa vecka, så du kan koppla av. Orkar du inte vänta, åk in till gynakuten och överdriv din smärta, så du får snabb och bra hjälp. Finns inget värre än att oroa sig och inte veta. Du ska se att allt blir bra!

• Frazze
    Snart lycklig skrev 2015-10-09 09:37:07 följande:

Värk kan också vara växtvärk. För en del kan det kännas riktigt rejält.

Nä jag tror inte att detta är växtvärk! Det känns som min mensvärk delux jag hade innan jag blev gravid 2013. Då var det 2 alvedon och en voltaren som gällde för att kunna leva. Inget annat funkade då. Nu har vi bara starka Alvedon hemma 625 el 655 mg tog en halv nyss då jag inte vågar ta en hel sån. Men det hjälper tyvärr inte. Min man ringde precis. Han sa att om smärtan blir värre så kommer han hem så åker vi in på gynakuten. Konstiga är att det verkar vara ryggen som gör mest ont?! Blöder mindre än igår, men det kanske bara är i väntan på störtfloden?! Jaja! Bara att vänta och se. Inget att göra någonting åt. Januari är väl en bra månad att bli gravid i oxå
  • HRE

Frazze, låter superjobbigt. Men som andra skriver - överdriv din smärta och åk in på gynakuten. Det finns de som har ont och blöder hela sin graviditet och ändå tittar en liten ut. Och så finns det så klart missfall också. Men värsta är väl att inte veta.

Igår på spec mvc var det "som vanligt". Fint flöde, fint ctg, högt men stabilt blodtryck, ren urin. På tisdag TUL och då är det sanningens ögonblick sa läkaren! Växer flickan ännu sämre plockar de ut dem. Men då är jag ändå i v. 35 så känns helt ok. Helst vill jag klart gå någon vecka längre - har hela tiden sagt v. 36.

Läste i en tidning i går i väntrummet om en kille i Stockholm som skaffat barn via surrogat i Thailand. Jag blev alldeles tårögd av historien. Och så tänker jag så många som liksom han och jag vill ha barn med någon och som inte hittar någon - knasig värld. Han var hur som jättelycklig. Snygg kepskille med tatueringar så synd man inte träffat honom innan, haha! Och tänker på flera av mina killkompisar som vill ha barn och familj och heller inte hittar någon och är glad att jag är kvinna så man faktiskt kan göra så här. Sen att jag haft immunproblem är ju en annan sak.

• Frazze
    HRE skrev 2015-10-09 10:39:36 följande:

Frazze, låter superjobbigt. Men som andra skriver - överdriv din smärta och åk in på gynakuten. Det finns de som har ont och blöder hela sin graviditet och ändå tittar en liten ut. Och så finns det så klart missfall också. Men värsta är väl att inte veta.

Igår på spec mvc var det "som vanligt". Fint flöde, fint ctg, högt men stabilt blodtryck, ren urin. På tisdag TUL och då är det sanningens ögonblick sa läkaren! Växer flickan ännu sämre plockar de ut dem. Men då är jag ändå i v. 35 så känns helt ok. Helst vill jag klart gå någon vecka längre - har hela tiden sagt v. 36.

Läste i en tidning i går i väntrummet om en kille i Stockholm som skaffat barn via surrogat i Thailand. Jag blev alldeles tårögd av historien. Och så tänker jag så många som liksom han och jag vill ha barn med någon och som inte hittar någon - knasig värld. Han var hur som jättelycklig. Snygg kepskille med tatueringar så synd man inte träffat honom innan, haha! Och tänker på flera av mina killkompisar som vill ha barn och familj och heller inte hittar någon och är glad att jag är kvinna så man faktiskt kan göra så här. Sen att jag haft immunproblem är ju en annan sak.

Kan säga att jag inte behöver överdriva smärta längre! Är det inte bättre att det kommer ut nu då så att det kan gå över. Jag är redan inställd på nästa försök i Januari nu.
  • swede

Förstår verkligen din oro. Vila och försöka att inte stressa är nog omöjligt för dig just nu. Tycker du ska åka in t gynakuten. Du är ju orolig. Åk in. Då får du svar.

Börja inte planera nästa försök än. Förstår du känner dig uppgiven, men vet du...i den "här svängen" kan verkligen allt hända. Lägg din energi på det här försöket nu, och ta en dag i taget (vet det är lättare sagt än gjort). Jag håller mina tummar stenhårt för att embryot ska "hänga sig" kvar nu! Tänker på dig.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus