• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • swede

Beklagar verkligen Frazze! Så tråkiga nyheter! Skickar den största kramen!

Milla, tror det är problem att skicka meddelanden genom appen, men om du är på telefonen och loggar in genom safari el dyl, så går det att skriva meddelanden. Så slipper du ta fram datorn :)

• Redan47

Frazze: hemsk utgång på en fin start. Beklagar och du är välkommen när helst med frågor reflektion funderingar. Kram

KCB: äntligen här! Välkommen!

Barajag! Men det var väl en skön känsla att bli tagen som du är utan fördomar! Ja, och när blir det UL????

SL : puss ich snus på bebis! Har ni landat nya boet nu?

Millaq, den där harmoniska känslan är ju så härlig att landa i.

Jag uppskattar så allas inlägg o bidrag hit! Och ni som läser fortsätt med det, och välkomna när ni känner er mogna!

• MillaQ2

Frazze såå ledsen för din skull. Men kanske kan vara lite tröst att tänka att dett ändå bådar gott att det ändå fäste och blev liv om än kort, då är förutsättningarna bättre att det lyckas nästa gång än om det aldrig ens fäster. Troligen behöver något ändras i behandlingen, tex immunologiskt. För mig krävdes levaxin. Jag mer fler har även gjort hysteroskopi precis innan den gång som lyckades. Tog även akupunktur. Stort lycka till inför nästa gång! Håll hoppet ,det ska lyckas! Kram!!!

• zaq1234

Frasse, vad ledsen jag blir då jag läser, håller helt med MillaQ, att det bådar gott till nästa gång att det ändå fäste, så var det för mig, fäste gång 2 men missfall men sedan mera levaxin och en hysto o sedan fungerade det, så många kramar till dig och massor med lycka till nästa gång.

• Frazze

Vad är det här hysto??? För något? En så verkar jag inte ha något som helst fel på min sköldkörtel så levaxin is out of the question! Mitt tsh låg på 1,1 när jag var i riga. Innan jag började med hormonerna låg det på 0,76. Så nu ska jag bara ner till det igen. Funderar på hur kroppen reagerar nu när man slutar med alla hormoner? Finnar deluxe? Tappa håret? Etc etc! Vågar inte tänka på det!

• weeme

Frazze, mitt hjärta blöder för erHjärta. Liten liten tröst att det fäste, att ni har många fina i frysen. Pepp!! Angående medicinering, skriv till kliniken de jobbar lördagar också! Så får du snabbt svar på om du ska sluta tvärt eller trappa ner, jag vet inte själv. Kram!

• weeme

Ja, just det jag var ju på TUL i morse! Swede, är beräknad i slutet av december. Det närmar sig!

Den doktor jag skulle träffat i dag ordagrant; HITTAR vi inte...Sa de så jag fick en annan som kanske inte var så erfaren. Hon mätte och klickade utan att säga ett ljud, så hade jag inte känt bebis hade jag trott den var död och hon inget vågade säga. Dessutom fick jag ligga helt raklång på britsen med nära döden upplevelse som följd, andnöd och kallsvett och höll på att svimma. Fick sätta mig upp emellanåt för att få syre, för luta mig mot ryggstödet fick jag inte. När dr nr 2 kollade la jag mig i allafall mot ryggstödet, kunde plötsligt få syre igen vilken befrielse. Han berättade också allt han gjorde och mätte, samt att han mätte flöde efter jag frågat om de inte gjorde det. Eftersom bebisen var normalstor och allt såg jättefint ut sa dr 2 att man inte behöver kolla moderkaka och flöde. Fick tyvärr ingen bild till dem där hemma, men allt såg bra ut det var ju huvudsaken! Jag fick inte heller se i monitorn, lite synd. De mätte huvudet, lårbenet, magen och fostervattnet. Mått vet jag inte för de sa inget speciellt. De visste heller inte varför jag kollades bara för det är ÄD, inte heller ska jag (bebis) kollas igen.

• Redan47

Weeme, vilken tråkig upplevelse ändå. Mina är jättenoga med att jag kan andas går t o m ligga på sidan om så behövs.
    Men värden efter dagens mätning kan du be bm nästa gång skriva ut, hon har de oxå i journalen.
    Jätte skönt ni mår bra!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus