• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • HRE

Redan, det är klart ödet:).

SL. V. 34 + 3. Så rätt ok trots allt. Men planen var ju v. 36;)

Märkligt att de snart är här...

• zaq1234

HRE, tänker på dig, bra att du är på plats på sjukhuset och att du har systrar med dig. Tänk att snart är du mamma!! Stor kram till Dig

• Frazze
    HRE skrev 2015-10-13 22:36:59 följande:

Nu känns det lite bättre. Hängde liksom inte med mentalt innan. Min ena syster har precis varit här så kändes skönt. Antingen en eller två systrar ska vara med på snittet. Blir det imorgon är det lite ödet - då är det exakt ett år sedan vi plockade ägg från min syster i London! Och nu kommer resultatet????

Enligt TUL väger flickan bara 1.4 så ganska lite. Förhoppningsvis är hon större än så.

Min man föddes 9 veckor för tidigt år -69 han var 34 cm lång och vägde 1200g. Idag är han 210cm lång och väger 120kg istället! Allt kommer att gå helt toppen ska du se! Idag är chansen större än den var då, så hon kommer växa till sig och "moffigt" få babyhull.
  • Snart lycklig

HRE, jag födde vår lille son v 34+3 och han var större än vad mätningarna hade visat. Han vägde 2308 gr och bar 47,5 cm lång. Han har mått bra hela tiden.

• HRE

Det här kanske låter märkligt men jag är egentligen inte så orolig för bebisarna. Trots allt kan flickan mycket väl vara större än man kunnat mäta och hur som är hon inte så liten. Man kan ju klara barn från v. 25 som väger under 1 kilo. Båda är väldigt livliga både på ctg och i magen - kickade mig så hårt inatt så jag nästan kickade tillbaka;.)

Sen kan det klart finnas andra komplikationer som man inte känner till förrän de kommer ut.

Har fått reda på att idag händer inget, suck. Hoppas verkligen på imorgon. Jag vet att det är bättre att de kollar en gång för mycket än för lite men lite onödigt känns det att jag är här. Om de nu inte plockar ut bebbarna direkt alltså.

• JZ79

HRE, så bra att en eller två systrar ska vara med dig Förstår det är drygt att ligga där och vänta..försök att bara vila och ladda inför det som väntar. Så coolt att du snart är mamma!! Tänker på dig

• Redan47

HRE;du är på rätt plats just nu! Bo på sjukhus är värdelöst ...( Min motivation & mantra till att ta det super soft just nu när sammandrag blir sllt tätare och kraftiga och små bebisar ännu.)

Nu kan de kolla er och göra det som behövs när du är på plats. Hemma, ja då ska du pendla o kontrolleras och tider bokas ....

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus