• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • weeme
    Redan47 skrev 2015-10-09 23:43:49 följande:

Weeme, vilken tråkig upplevelse ändå. Mina är jättenoga med att jag kan andas går t o m ligga på sidan om så behövs.
    Men värden efter dagens mätning kan du be bm nästa gång skriva ut, hon har de oxå i journalen.
    Jätte skönt ni mår bra!

Hon var säkert väldigt oerfaren och kan inte ha egna barn för då hade hon begripit bättre.. Men synd ändå, ja! Bakjouren som också kollade alla mått är en erfaren Dr jag träffat vid MA tidigare, mycket klok man. Milsvid skillnad. Ok, då ber jag BM kolla näst vecka, bra! Kul att ha. Vi skaju in och kolla OM moderkakan flyttat sig om tre veckor, kanske kan få en liten bild då åt storasyster.
  • Snart lycklig

Frazze, beklagar verkligen! Kram. Jag tror jag missat även en annan som fått missfall. Stor kram till dig med! (Har bara hunnit ögna igenom tråden.)

• HRE

Inlagd i Lund. Var på TUL idag och flickan hade tappat ytterligare på sin kurva. Så nu blir det snitt inom någon dag. Har inte fått någon säng än, här är egentligen fullt. Känns lite tufft att vara här själv måste jag säga. Min plan var ju att få tid för KS och så kunna förbereda mig hemma i lugn och ro. Helt ärligt hade det varit bättre om jag fått sova hemma inatt och så hit imorgon. Kan inte tänka mig att något händer ikväll i alla fall.

• Frazze
    HRE skrev 2015-10-13 19:14:28 följande:

Inlagd i Lund. Var på TUL idag och flickan hade tappat ytterligare på sin kurva. Så nu blir det snitt inom någon dag. Har inte fått någon säng än, här är egentligen fullt. Känns lite tufft att vara här själv måste jag säga. Min plan var ju att få tid för KS och så kunna förbereda mig hemma i lugn och ro. Helt ärligt hade det varit bättre om jag fått sova hemma inatt och så hit imorgon. Kan inte tänka mig att något händer ikväll i alla fall.

Tror ändå att du ska vara glad att du ligger inne! Önskar dig och den lilla lycka till! Måtte allt gå helt fantastiskt bra nu. Styrkekram!
  • Redan47

HRE; usch vad snabbt det kan ändras. Vilken storlek har hon nu? Hur mår du med Bt o så?
    Kan förstå det känns ängsligt att va allena en sån här situation. Önskar bodde närmare! Och mitt i allting ändå bra att de tar barnens hälsa på allvar!
    Kram jätte varm ! Tänker på dig och ser fram att höra av dig. Vill du prata eller så om vad som helst, när som helst kontakta mig vid fb mess!

• JZ79

HRE, tänker på dig. Förstår det känns jobbigt att vara där själv. Hade du en plan att ha någon med dig vid planerat snitt? Hoppas du har någon som kan komma till dig om det är vad du önskar. Bra att de tar det på allvar och vill ha koll. Kram!!

• HRE

Nu känns det lite bättre. Hängde liksom inte med mentalt innan. Min ena syster har precis varit här så kändes skönt. Antingen en eller två systrar ska vara med på snittet. Blir det imorgon är det lite ödet - då är det exakt ett år sedan vi plockade ägg från min syster i London! Och nu kommer resultatet????

Enligt TUL väger flickan bara 1.4 så ganska lite. Förhoppningsvis är hon större än så.

• TyckOmMig

HRE-sänder mina varmaste lyckönskningar till dig det kan vända fort men i Lund är du i goda händer(min hemstad)!Hoppas du orkar uppdaterar sen-ska tänka på dig lite extra.

• Redan47

HRE vad gott att höra du kan ha systrar/syster med dig! Verkligen en slump eller ödet, samma dag!!! Kram på dig och snart är du mamma!

• Frk Röd

HRE, stort lycka till. Snart är du mamma och har dina små älsklingar på utsidan hos dig.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus