• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • HRE

Imorgon blir det! Tänk att man blir morsa, känns heltokigt!

• Redan47
    HRE skrev 2015-10-15 11:34:41 följande:

Ja det känns overkligt faktiskt, att du är i mål sätter ljus på att jag oxå snart är i mål på denna resa! Så fantastiskt! Vi skålar alla med cyber champagne för dig!
  • Frazze
    HRE skrev 2015-10-15 11:34:41 följande:

Helt underbart!!!! Lyckliga dig!
  • HRE

Imorgon lär väl bli en omtumlande och känslosam dag och sen är man väl upptagen! Så lika bra att skriva av sig lite nu.

Måste säga att denna gamla kropp klarat graviditeten bra. Trots allt fyllde jag 47 för två veckor sen. Lite illamående i början men så snart jag började ta Lergigan försvann det. Rätt mycket kramp men mängder av chokladmjölk hjälpte väldigt effektivt mot det. Halsbränna som Novalucol tog hand om. Har svullnat i benen på sista tiden så fått ha stödstrumpor och skulle säga att det är det värsta på hela graviditeten. Då kan man inte klaga! Trots allt väntar jag tvillingar. Högsta viktuppgång 19 kilo, också ok. Av någon anledning har jag redan gått ner 1.5. Slipper spränga 100-kilosspärren;.)

Sen har jag ju klagat massor över Fragminet men det är ju inte riktigt grav relaterat så.

Min syster som har två barn säger att jag glidit igenom det här och lite rätt har hon. Sen tycker jag nog det ligger en viss rättvisa i detta så som alla vi här kämpat.

Nu hoppas vi bara på snälla barn...!

Jag bjuder även på en bild på magen och hoppas snart kunna lägga upp en bild på en normal mage;.)

• HRE

För er som är nya får ni även denna spruta som var så som det hela började!

• Redan47

Haha , tack HRE för resumé! Start sprutan den var verkligen minnesvärd,fick mig skratta o minnas. Den var min entré till sprut världen under dessa år. Jösses, den blev jag yrslig av efteråt. Vad vi gått igenom.
    Imorgon belöning sweetheart ! Skål!!!!

• HRE

Redan: Så du fick också denna fantastiska spruta! Jag fattar än idag inte att jag satte den. Men är man tvungen så;.)

Det är väldigt nära för dig också nu....

• Frazze
    HRE skrev 2015-10-15 19:01:08 följande:

Redan: Så du fick också denna fantastiska spruta! Jag fattar än idag inte att jag satte den. Men är man tvungen så;.)

Det är väldigt nära för dig också nu....

WTF???? Vad är det för spruta eller????? NEVER EVER!

Största lyckoönskningen för imorgon! Får man se foto på bebisarna sen? Förstår om du inte vill, men är nyfiken
  • Redan47

Det är nedregleringsmedicin! Rätt i magfläsket. Men jag tog hjälp av Emla när jag såg kalibern.

HRE : jo du, kan ju bli när som egentligen. Jag trott första veckan i nov.

Idag blev jag skärrad efter ramlat illa och stukat foten då rejält, men ryggen gör ondast nu. Foten hjälps säkert av min alvedon o kortison behandling. Högläge liggande hela dagen. Men, Då låg jag på golvet och bara kände efter hur det var med bebisar och hela dagen fokus på sammandragningarnas kvalité och skillnad på dessa o barnens rörelser. Och att jag inte läcker vatten. Lyckades att parera magen att den kom på sidan vid nedslaget.
    Känner ju hur jävla skört det är. Kroppen med en ryggsäck på magen balans 0. Snart lycklig du ramlade väl oxå mot slutet ?
    Vi tyckte ju de fyra första veckorna gick sååå långsamt, sen gick 4veckor fort och nu hinner jag inte med.
    Men som HRE du säger, min BM oxå fascinerad av hur bra Jag mår. Mentalt. Klart foglossning och begränsade rörligheten påverkar mig, men min psykiska hälsa och bt o protein fortf u.a. Vi var överens att den där noteringen om ålder som risk beror nog mer på psyk inställning än fysiska siffran.

HRE återigen SKÅL!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus