• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Mallanmillis

Ficka några bristningar när jag gick över tiden med dottern. Känns som det är de som börjat klia lite nu när magen växt till sig. Ska testa med någon fet kräm ????

• Mallanmillis
    Skånetjej01 skrev 2015-08-21 00:29:00 följande:

Jaha jag klarade mig förra grav utan kräm men känns inte som jag gör det denna.

Skulle ju vara smile gubbe och inte frågetecken där uppe :)

Trodde också jag skulle klara mig när vi väntade dottern. Gick upp 8kg under den grav. Men under de 11 dagarna jag gick över ploppade det upp några. Så typiskt :) hoppas du klarar dig denna gången med :)
  • Mallanmillis
    Skånetjej01 skrev 2015-08-21 00:29:00 följande:

Jaha jag klarade mig förra grav utan kräm men känns inte som jag gör det denna.

Trodde också jag skulle klara mig när vi väntade dottern. Gick upp 8kg under den grav. Men under de 11 dagarna jag gick över ploppade det upp några. Så typiskt :) hoppas du klarar dig denna gången med :)
  • sockerkringla
    Mallanmillis skrev 2015-08-20 17:44:12 följande:

Har börjat klia en del på magen. Smörjer ni med någon olja eller kräm?

Jag hade lite klåda men började smörja med bio oil, fantastisk! :)
  • Mallanmillis
    sockerkringla skrev 2015-08-21 13:35:35 följande:
    Jag hade lite klåda men började smörja med bio oil, fantastisk! :)
    Tack för tipset! :) får jag nog testa :)
  • Skånetjej01
    Mallanmillis skrev 2015-08-21 09:14:15 följande:

Jag har redan fått åderbråck så det är väl lika illa.
  • Mallanmillis
    Skånetjej01 skrev 2015-08-22 13:59:55 följande:
    Jag har redan fått åderbråck så det är väl lika illa.
    Har fått ett åderbråck på vä underben. Kul när man är 27 år liksom. Både mamma o pappa har det så borde inte vara förvånad ;)
  • Skånetjej01
    Mallanmillis skrev 2015-08-22 15:53:40 följande:
    Har fått ett åderbråck på vä underben. Kul när man är 27 år liksom. Både mamma o pappa har det så borde inte vara förvånad ;)
    Nej, jag är 28 så inte heller så sugen. Jag har fått flera stycken i knävecken. Känner inte för o ta på mig shorts direkt :S men vad gör man inte för sina barn :)
Svar på tråden BF slutet av december :)