• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • tuuli

Jag har fått lite bruna flytningar så jag är rätt orolig nu. :( 

• MariaHK
    tjugofjärde skrev 2015-04-28 17:21:40 följande:
    Ja bara att ringa :)

Jag mår ok. Haft mycket växtvärk i livmodern. Vaknar ibland om nätterna med dunkande huvudvärk och illamående. Mår även illa om jag anstränger mig, skit jobbigt.

Lite ömma bröstet och tycker det är jätte obekvämt med bh, till och med sportbh. Så det slänger jag av mig såfort jag kommer innanför dörren här hemma haha.

Är törstig som en kamel oxå och får springa mycket på toa.

Självklart är jag jätte orolig för missfall. Men försöker att lugna mig. Tänka att jag inte kan påverka något mer än att ta hand om mig själv på bästa sätt :)

Hur mår Du?
    Skicka ett meddelande till ang gruppen. Kan inte pm:a dig.
  • Mera76

FenFemton jag väntar också 5e barnet! Har BF25/12 vad jag räknat ut än så länge!

• tjugofjärde
    MariaHK skrev 2015-04-28 20:24:05 följande:

Skicka ett meddelande till ang gruppen. Kan inte pm:a dig.

Jag måste lägga till er som vän på fb först för att kunna lägga till i gruppen. Men bara att ta bort igen när ni kommit in. :)
  • Pyret 85
    tuuli skrev 2015-04-28 19:39:31 följande:

Usch, förstår din oro. Kram
  • Lizzie09
    gabspo skrev 2015-04-28 16:52:04 följande:
    Undrar vad det beror på, för jag känner mig inte extra gasig eller nåt sånt, gör du det?

Haha förstår det! Jag har typ inget tajt på mig förutom vanliga leggings, skulle inte vilja klämma ner mig i ett par jeans, inte ens jeansleggings. Känns obehagligt och trångt haha :O
    Det beror nog både på att livmodern växer och att den är svullen, och att tarmar och grejer svullnar. Tror jag, haha! Mja, tror inte att jag är gasigare än vanligt iallafall :D
  • Lizzie09

Förstår att du är orolig :/ Hoppas att det bara är pga sköra slemhinnor, kram till dig!
  • gabspo
    Lizzie09 skrev 2015-04-28 20:36:52 följande:
    Det beror nog både på att livmodern växer och att den är svullen, och att tarmar och grejer svullnar. Tror jag, haha! Mja, tror inte att jag är gasigare än vanligt iallafall :D
    Ja det är säkert så, känns så märkligt att det redan kan synas bara haha :O

Haha sant, svårt att veta kanske :)
  • gabspo

Förstår att du är orolig! Hade det i fredags och lördags och började panikgråta av oro, fyfan för oroskänslor. De säger ju att det inte är någon fara så länge det är brunt (gammalt blod), det kan bero på så många olika saker. Men jag vet att det inte stillar oron, den sitter där ändå... Mina flytningar är normala nu, hoppas dina också blir det snart, kram på dig!
  • tuuli

Tack ska ni ha. Inget att göra åt saken just nu känns det som ändå, knappast lönt att ringa in. 

Svar på tråden BF slutet av december :)