• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Mallanmillis
    strawberri skrev 2015-04-28 13:10:03 följande:

Jag blev akutsnittad med sonen. Hade väldig smärta efteråt och svårt att ta mig upp från sängen på sjukhuset men blev bättre för varje dag. Ska du få planerat snitt?

Ja precis ety planerat snitt kommer det bli om allt går vägen denna gången.
  • Mallanmillis

Så nu har jag ringt och ska få träffa min Bm redan imorgon för samtal och planering så det känns bra att få prata mer med henne efter allt som hänt.

Men alltså denna oron! Det kan inte vara bra att gå runt och tänka så mycket på missfall och liknande. Oroar mig till slut över att oron i sig gör att man får ett missfall. Har blivit knäpp.

Mina symtom : trött, kissar oftare, molvärk ibland. Thats it! Så många här som har illamående m.m och jag vet man ska vara glad så länge man mår bra men just nu vill jag ha lite mer symtom för det skulle nog få mig lugnare. Sen att man ångrar sig så fort illamåendet väl kommer är en annan femma ;) är det bara jag som har få symtom och känner såhär med oron? Behöver något vara fel i grav. Bara för det?

Kram till alla

• tjugofjärde
    Mallanmillis skrev 2015-04-29 09:49:06 följande:

Så nu har jag ringt och ska få träffa min Bm redan imorgon för samtal och planering så det känns bra att få prata mer med henne efter allt som hänt.

Men alltså denna oron! Det kan inte vara bra att gå runt och tänka så mycket på missfall och liknande. Oroar mig till slut över att oron i sig gör att man får ett missfall. Har blivit knäpp.

Mina symtom : trött, kissar oftare, molvärk ibland. Thats it! Så många här som har illamående m.m och jag vet man ska vara glad så länge man mår bra men just nu vill jag ha lite mer symtom för det skulle nog få mig lugnare. Sen att man ångrar sig så fort illamåendet väl kommer är en annan femma ;) är det bara jag som har få symtom och känner såhär med oron? Behöver något vara fel i grav. Bara för det?

Kram till alla

Jag går också omkring med massa problem. Men jag tror det är Normalt.

Har första ul åå kub testet i vecka 13. Känns som evigheter på att få livstecken.

Jag har ätit mycket mediciner och har senaste halvåret satt ut alla och mått jätte dåligt och får därför för mig att något i kroppen inte är eller varit i fas när jag blivit gravid.

Blir knäpp snart.

Men vissa stunder kan jag släppa det. Viktigt att jobba på att lugna sig själv. Tänka att naturen har sin gång. Vi kan.inte påverka mer än att ta hand om oss :)
  • Mera76

Jag mår i princip som vanligt tror jag. Har bara kännt pyttelite illamående då o då, idag är en sån dag jag inte har symptom alls. Tror också jag går o inbillar mig att det kanske inte finns nån bäbis därinne?! De andra graviditeterna har jag mått väldigt illa de första månaderna. Tycker det är konstigt för kroppen måste ju känna att den ska bygga en människa därinne!

• liinaH
    Mallanmillis skrev 2015-04-29 09:49:06 följande:

Kram till alla

Jag kände likadant för några dagar sen, tyckte/tycker inte alls att jag har några symtom. Känner mig knappt gravid, gick och oroa mig i kroppen. Men sen efter jag hade berättat för min mamma, så fick hon mig på andra tankar, hon sa 'va glad tills det finns en anledning att vara ledsen' 'det är inte bra att du går runt och oroar dig hela tiden för saker som inte har hänt' nu har jag börjat tänka positivt och det känns mycket bättre, tänk så mycket vi har att se fram emot.

Jag mår inte heller illa, har varken mått illa eller kräkt en endaste gång. Va glad för det. Jag har lite ömma bröst, tröttare, hungrigare, lite molande värk och svullen mage på kvällen. Det som ligger i magen är typ 2-3 mm litet, det är jätte litet. Hur kan vi då 'begära' att vi ska må jätte dåligt? :) jag

Förstår din oro absolut, jag har själv varit där. Men jag har bestämt mig att från och med nu, är det bara positivt. Jag går in v7 på fredag. Änu en sak att glädjas åt. Hoppas det kanske känns lite bättre när du har pratat med Bm imorgon. Styrke kramar!
  • strawberri

Jag har i te Heller så mycket symtom. När jag väntade sonen hade jag i princip ALLA symtom så man blir ju orolig :S jag ska på vul nästa onsdag. Kommer va i v 6+4 då just för att stilla min oro o få se om det finns nåt liv därinne. Jag hade ett komplicerat MA 2013 så blev lovad ett vul av min kurator om/när jag vågade bli gravid igen. Nån mer som varit ska på tidigt vul?

• Mallanmillis
    liinaH skrev 2015-04-29 11:09:56 följande:
    Jag kände likadant för några dagar sen, tyckte/tycker inte alls att jag har några symtom. Känner mig knappt gravid, gick och oroa mig i kroppen. Men sen efter jag hade berättat för min mamma, så fick hon mig på andra tankar, hon sa 'va glad tills det finns en anledning att vara ledsen' 'det är inte bra att du går runt och oroar dig hela tiden för saker som inte har hänt' nu har jag börjat tänka positivt och det känns mycket bättre, tänk så mycket vi har att se fram emot.

Jag mår inte heller illa, har varken mått illa eller kräkt en endaste gång. Va glad för det. Jag har lite ömma bröst, tröttare, hungrigare, lite molande värk och svullen mage på kvällen. Det som ligger i magen är typ 2-3 mm litet, det är jätte litet. Hur kan vi då 'begära' att vi ska må jätte dåligt? :) jag

Förstår din oro absolut, jag har själv varit där. Men jag har bestämt mig att från och med nu, är det bara positivt. Jag går in v7 på fredag. Änu en sak att glädjas åt. Hoppas det kanske känns lite bättre när du har pratat med Bm imorgon. Styrke kramar!
    Sant det du skriver! :) ska verkligen försöka tänka positivt nu. Och som du skriver kanske man inte ska begära att må dåligt när man är så tidigt i graviditeten. Tack för att du svarade. Lite lugnande :) kram
  • Mallanmillis
    tjugofjärde skrev 2015-04-29 10:03:45 följande:
    Jag går också omkring med massa problem. Men jag tror det är Normalt.

Har första ul åå kub testet i vecka 13. Känns som evigheter på att få livstecken.

Jag har ätit mycket mediciner och har senaste halvåret satt ut alla och mått jätte dåligt och får därför för mig att något i kroppen inte är eller varit i fas när jag blivit gravid.

Blir knäpp snart.

Men vissa stunder kan jag släppa det. Viktigt att jobba på att lugna sig själv. Tänka att naturen har sin gång. Vi kan.inte påverka mer än att ta hand om oss :)
    Ja det är nog normalt, ibland känner man sig bara så ensam. Därför är det väldigt skönt att kunna ventilera sig här inne :) så tacksam för det.

Åh ja till v.13 är det ju evigheter :( kan du inte boka in ett tidigare VUL?

Starkt gjort att sätta ut alla mediciner men tråkigt att du mått så dåligt :(

Ska försöka tänka positivt och lugna mig. Ska bli skönt att träffa bm imorgon i alla fall.
  • Mallanmillis
    strawberri skrev 2015-04-29 11:44:05 följande:

Jag har i te Heller så mycket symtom. När jag väntade sonen hade jag i princip ALLA symtom så man blir ju orolig :S jag ska på vul nästa onsdag. Kommer va i v 6+4 då just för att stilla min oro o få se om det finns nåt liv därinne. Jag hade ett komplicerat MA 2013 så blev lovad ett vul av min kurator om/när jag vågade bli gravid igen. Nån mer som varit ska på tidigt vul?

Det där med symtom skiljer sig nog mycket från person till person och från grav till grav :) man får väl försöka tänka så. Jag oroar mig för missfall och MA. Fick konstaterat MA i v.19 vid jul så det är jobbigt denna gången. Innan har jag varit väldigt lugn men nu när man vart med om sett själv är det svårt att slappna av. Livrädd för att det ska upprepas.

Va skönt att du kommer få göra ett tidigt VUL. Tror det hjälper en i sin oro.

Som jag säkert skrivit tidigare har vi blivit lovade av läkaren som hade hand om oss vid MA att vi nästa grav ska göra täta kontroller och minst två tidiga VUL även kub om vi önskar bara för att stötta oss. Så vi får se hur det blir.
Svar på tråden BF slutet av december :)