• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Mallanmillis
    skruttan55 skrev 2015-08-13 06:57:24 följande:

Ni som har barn sen innan. När kände ni första sparken på utsidan med första barnet? Jag är i V 20 + 4 och har bara känt på insidan än så länge men har vibrerande i magen så gott som dagligen sedan 3 veckor tillbaka.

Vi har barn nr 2 i magen och jag har känt sparkar utanpå magen en bit under naveln och runt troskanten, sen v 18 tror jag och sambon känt sen v.19. Känner olika mycket olika dagar beror nog helt på hur bebisen ligger. Har moderkakan i bakvägg enligt RUL.
  • Mallanmillis
    emeliess skrev 2015-08-13 08:55:04 följande:

Vi såg utanpå vid ett tillfälle i v 20, trots att jag har moderkakan i framvägg. Har dock inte känt nått sen dess och jag får nog vänta tills det sätter igång på riktigt :p (v 21 nu)

Har också sett vid 1-2 tillfällen utanpå magen i v20 men sen inte lyckats se mera trots mycket buffar och sparkar där inne. Kanske dröjer en stund till innan man gör det mer regelbundet :)
  • Mallanmillis

Vi hade en Brio Primo när dottern va liten men den är såld. Nu har vi tittat på Besafe babyskydd. Får se vad vi bestämmer oss för :)

• Mallanmillis

Har besök till Bm igen imorgon :) ska bli roligt att få gå dit nu igen och lyssna på hjärtljuden och prata lite. Vi ska ju göra snitt denna gången. Någon som gjort det tidigare och vet när man bestämmer datum för detta?? :)

• Mallanmillis

Har idag varit hos Bm på ett besök. Lyssnade på hjärtljuden som låg runt 150. Bokat in besök fram till början på december nu :) börjat kännas mer verkligt det hela. Mäta magen kommer vi göra nästa gång. Bf datum är ändrat efter RUL till den 17/12 så alltså v 22+0 idag.

När har ni besök till Bm?

• Mallanmillis
    Anny123 skrev 2015-08-14 19:15:00 följande:

Hur långt innan bf görs ett snitt?

Vet inte riktigt men vi bor i Göteborg och går man in på Sahlgrenskas PM så står det 7-10 dagar innan bf. Men som sagt vet inte riktigt tror inte man gör det före v .37 i alla fall :)
  • emeliess
    Mallanmillis skrev 2015-08-13 09:50:49 följande:

Har också sett vid 1-2 tillfällen utanpå magen i v20 men sen inte lyckats se mera trots mycket buffar och sparkar där inne. Kanske dröjer en stund till innan man gör det mer regelbundet :)

Det är häftigt när det händer! Jag låg ner och "pickade" med fingret på magen och bad henne frustrerat att sparka till mig ordentligt (då jag inte känt så mycket) och vips så var det precis som att hon sparkade till rejält precis vid naveln. Dock tror jag inte att hon hörde mig, mer att jag var jävligt jobbig med mitt buffande och knackande på magen ;)
  • emeliess
    Mallanmillis skrev 2015-08-14 16:29:00 följande:

Har idag varit hos Bm på ett besök. Lyssnade på hjärtljuden som låg runt 150. Bokat in besök fram till början på december nu :) börjat kännas mer verkligt det hela. Mäta magen kommer vi göra nästa gång. Bf datum är ändrat efter RUL till den 17/12 så alltså v 22+0 idag.

När har ni besök till Bm?

Vi ska dit 7/9, är då i v 24 :) verkar vara så olika när man går på till bm och då utgår jag ifrån en komplikationsfri graviditet. Vi fick en "mall" vid inskrivning där alla besök står inskrivna, fick ni det? Hur lång tid efter RUL fick ni besök hos bm? För oss dröjer det ca 1 månad, lite mer.
  • Skånetjej01
    emeliess skrev 2015-08-14 19:52:01 följande:
    Vi ska dit 7/9, är då i v 24 :) verkar vara så olika när man går på till bm och då utgår jag ifrån en komplikationsfri graviditet. Vi fick en "mall" vid inskrivning där alla besök står inskrivna, fick ni det? Hur lång tid efter RUL fick ni besök hos bm? För oss dröjer det ca 1 månad, lite mer.
    Jag har också tid hos bm lite mer än en månad efter rul.
Svar på tråden BF slutet av december :)