• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • strawberri

Jag har oxå ca 1 månad efter rul nu så blir i början på september kommer va i v 24 tror jag. Går in i v 22 imorgon. Tror jag hade dler ebsök hos bm nör jag vöbtade min son om jag inte munns fel. Nu har vi bokat till slutet av oktober. Jag känner och ser sparkarna på utsidan nu. Fick med några på film förut hehe! Så mysigt att känna henne röra sig där inne :) hur göt man för att få planerat snitt? Jag funderar på det pga en väldigt svår förlossning som slutade i akutsnitt med sonen. Är verkligen livrädd och får panik bara jag tänker på förlossning :( litar tyvärr inte på sjukvården efter det då det begicks en massa fel.

• emeliess
    Skånetjej01 skrev 2015-08-14 20:18:58 följande:

Jag har också tid hos bm lite mer än en månad efter rul.

Okej, då är jag inte ensam! Tyckte först det verkade vara så lång tid.
  • Fiiaaa

Jag har första tiden hos bm för att lyssna på hjärtljuden i v 25+ (Det jag skulle kalla v 26 alltså). Är i v 22+1 idag. Det börjar kännas som att min mvc verkligen är sena med allt. Kub i slutet av v 14, RUL i v 21... Men det kanske är väldigt olika.

• emeliess
    Fiiaaa skrev 2015-08-14 22:22:37 följande:

Jag har första tiden hos bm för att lyssna på hjärtljuden i v 25+ (Det jag skulle kalla v 26 alltså). Är i v 22+1 idag. Det börjar kännas som att min mvc verkligen är sena med allt. Kub i slutet av v 14, RUL i v 21... Men det kanske är väldigt olika.

Min BM är inte sen, snarare ointresserad. Skulle hon fått välja så hade hon gärna sluppit låta mig lyssna på tex hjärtljud för hon vet att jag väldigt gärna vill det. Det var tråkigt att bara ta blodprov på mig vid inskrivning. Tänkte byta men nu känns det för sent på nått sätt.
  • Skånetjej01
    emeliess skrev 2015-08-14 22:31:07 följande:
    Min BM är inte sen, snarare ointresserad. Skulle hon fått välja så hade hon gärna sluppit låta mig lyssna på tex hjärtljud för hon vet att jag väldigt gärna vill det. Det var tråkigt att bara ta blodprov på mig vid inskrivning. Tänkte byta men nu känns det för sent på nått sätt.
    Tråkigt när det är så. Min bm hade väldigt stora bekymmer med alla kilon som jag hade gått upp.
  • Mallanmillis
    emeliess skrev 2015-08-14 22:31:07 följande:
    Nej usch va tråkigt så ska du ju inte ha det! Tycker du ska byta det är ju ändå halva tiden kvar och nu som besöken görs relativt regelbundet. Då borde du ju ha en Bm som du trivs med och som du kan prata med. Kram
  • emeliess
    Mallanmillis skrev 2015-08-15 13:39:22 följande:

Nej usch va tråkigt så ska du ju inte ha det! Tycker du ska byta det är ju ändå halva tiden kvar och nu som besöken görs relativt regelbundet. Då borde du ju ha en Bm som du trivs med och som du kan prata med. Kram

Ja det är ju det och det borde egentligen kvitta om det är 1-2 besök kvar, det är ju viktigt att man trivs. Är också rädd att jag kommer till en ännu likadan. Hur går jag tillväga för att byta? Kram
  • emeliess
    Skånetjej01 skrev 2015-08-15 05:55:26 följande:

Tråkigt när det är så. Min bm hade väldigt stora bekymmer med alla kilon som jag hade gått upp.

Jaså? Vad sa hon om det?
  • Skånetjej01
    emeliess skrev 2015-08-15 14:27:50 följande:
    Jaså? Vad sa hon om det?
    Hon började föreläsa om vad man skulle äta för hon tyckte att jag hade gått upp för mkt. Men jag vet vad jag ska äta o jag vräker inte i mig, men går ändå upp jätte mkt. Jag försöker men inget hjälper o då blir det inte bättre av att hon gnäller
  • emeliess
    Skånetjej01 skrev 2015-08-15 14:41:45 följande:

Hon började föreläsa om vad man skulle äta för hon tyckte att jag hade gått upp för mkt. Men jag vet vad jag ska äta o jag vräker inte i mig, men går ändå upp jätte mkt. Jag försöker men inget hjälper o då blir det inte bättre av att hon gnäller

Vissa går lättare upp i vikt. Så är det ju bara. Gravid eller ej. Vad gör det så länge du och bebis mår bra?! :)
Svar på tråden BF slutet av december :)