BF Januari 2016 :)
Hur mycket rörelser känner ni under era "lugnare" dagar? Å hur ofta har ni lugnare dagar?
Hur mycket rörelser känner ni under era "lugnare" dagar? Å hur ofta har ni lugnare dagar?
Till er som har koll på regler runt föräldrarledighet:
Om jag tar ut 4 dagar FL, ex måndag, tisdag, torsdag och fredag får min man ta ut FL på onsdagen om jag inte jobbar utan bara är hemma utan lön/ersättning?
Nu blir det ju att man går och tittar på barnvagnar på stan- vi ska bestämma oss till helgen o beställa.
Vi ska bara enas om färgen:)
Vi är överens om att alla nyanser av grått och helsvart går bort- inget illa ment mot er som valt dessa färger men fy så dystra de är.
Mannen är blå och jag är röd om man säger så:) jag kommer köpa en enda barnvagn i mitt liv och jag vill ha den röd. :) fånigt jag vet!
Haha inte superviktig utan superviking såklart :)
Alla mina vänner prisar babysitters, för att ha någonstans att göra av barnet när det inte tycker det är kul att ligga platt på golvet längre. Att kunna duscha, laga mat, och de kan halvsitta upp och titta istället. Vi kommer nog få eller köpa en begagnad.
Även bumbostol har varit uppskattat men då får de ju vara stadiga i nacken först.
Min sambo vill absolut ha sele, han bar sin äldre son mycket och gärna när denne var liten. Min syster har en sele som inte är särskilt mycket använd- hon kunde inte bära sin dotter särskilt länge då hon vägde 10 kg o hade storlek 74 redan första sommaren. :)så vi ska få låna den och testa om den är bra, är osäker på märket!
Ang skötbord har någon testat sådant som sitter ovanpå badkar? Det är det alternativet som är aktuellt för oss då badrummet inte rummet något annat, är långsmalt. Alternativt en bädd ovanpå tvättmaskin vilket kunde funka för mig men det blir väldigt oergonomiskt för sambon som är 1,90 lång.
Bädd på säng eller i soffa går helt bort för mig, känns ofräscht, bajs har man på toaletten känner jag, där man har rinnande vatten nära.
Skötbord i Sovrummet är väl ett alternativ i värsta fall men då stör man ju lätt den som ligger kvar i sängen, plus då detta med vatten.