Inlägg från: Seven Costanza |Visa alla inlägg
  • Seven Costanza

BF Januari 2016 :)

mitthemligajag skrev 2015-08-13 22:28:28 följande:

Efter dagens rul fick vi reda på att vi väntar en liten pojke på det exakta datumet vi trott, 15/1! En galet livlig krabat med moderkakan bak så de är inte konstigt att vi redan nu kan trycka på kroppsdelar från utsidan och känna knän och armbågar tydligt. Känns precis som på slutet i förra grav! Förklarar också varför jag har mindre mage denna grav, eftersom moderkakan ligger bakåt alltså! Hoppas de förblir en liten mage hihi ;)

Grattis till sonen! Vi väntar också en pojke, känns jättekul! Jag har också moderkakan i bakvägg men jag känner inte så mycket ändå. Har börjat känna lite grann senaste veckan bara .
  • Seven Costanza
    dinin skrev 2015-08-14 12:21:09 följande:

Är det någon mer som upplevt att magen blivit mindre kring v 17-18? Tycker min minskat en hel del de senaste dagarna... Är trött igen och har börjat kräkas emellanåt så hoppas att det är ett kvitto på att allt står rätt till ändå.

Är i v 19 och min mage har blivit lite mindre men om jag spänner magen ser jag att det ändå putar ut under naveln vilket det inte gjort förut. Så det är nog bara att man är mindre svullen nu än tidigare. Jag gjorde RUL i måndags och allt var bra . Nog inget att oroa sig över.
  • Seven Costanza
    Mattenörd skrev 2015-08-14 17:39:35 följande:

Vi hade RUL imorse. Upptäckte när vi kom dit att det var en vän som var barnmorska. Där ser man!

Det mesta såg bra ut. Marginellt förstorad njure (över tillåten gräns i vårt landsting men det hade legat inom gränserna i vissa landsting). Vi ska i alla fall följa upp med läkar-UL på måndag och om hen mäter lika ska det kontrolleras genom graviditeten så man vet om det behöver åtgärdas efter födseln.

Hon berättade också på att hon var ganska säker på att det var en flicka. Då blir det en lillasyster till vår pojke ???? Måste bara försöka vänja mannen vid att Astrid skulle kunna vara ett fint namn ????

Grattis till dottern! Hoppas att det inte ska bli några bekymmer med njurarna men bra att ni får ett ultraljud till.
  • Seven Costanza
    Znö skrev 2015-08-15 07:57:29 följande:

I natt har jag äntligen sovit ordentligt. Men jag har sån spänningshuvudvärk, har legat ovh gnisslat tänder. Denna väntan alltså. Plågsamt att jag ska behöva vänta en hel helg. Jag är rädd att de på måndag kommer säga att de inte säkert kan säga vad det är och att vi blir skickade vidare till Umeå för bättre utrustning och ytterligare undersökningar. Vilken mardröm. Jag är så rädd ska ringa kurator på måndag också. Det känns som att vi krisar rejält.

Som tur är har Sverige de bästa barnhjärtkirurgerna i världen. Men tänk om det är ett massivt fel och jag "måste" genomgå ett avbrytande i typ vecka 22, är i 19+6 idag.

Känner med dig, måste vara jättejobbigt psykiskt. Tror det är bra om du kan få tag på en kurator så snart som möjligt så att du kan få ventilera allt som händer. Om det är ett stort fel så att du måste avbryta så får du försöka finna styrka i att det var det bästa beslutet och att du har två friska barn, även om det är en klen tröst just nu.
  • Seven Costanza
    Znö skrev 2015-08-17 11:25:25 följande:

Mardrömmen var sann! Allvarliga hjärtfel, med allra största sannolikhet. Läkaren var säker på att socialstyrelsen beviljar. På fredag är det dags Nu lämnar jag gruppen! Lycka till alla <3 lev och njut och var tacksamma!

Nej Gud va hemskt, lider så med er! Hoppas ni får bra hjälp att bearbeta detta, ta hand om er!
  • Seven Costanza

Såå besviken just nu... Är på plats i San Francisco nu och har letat både i några butiker här samt i kedjornas butiker i Sverige och inte hittat NÅGONTING jag velat köpa till min kommande son :( Allt bebisgulligt är tydligt till flickor (med rosetter, volanger eller rosa), hittar ingenting i olika pasteller. Jag vill inte ha rosa till en nyfödd pojke för då kommer alla tro att det är en flicka (senare går det bra med rosa och lila men inte precis i början tycker jag). Allt är bara vitt, grått eller i mörka pojkfärger, blir gråtfärdig av besvikelse!

Jag söker icke machoaktiga bebiskläder i ljusa färger med t ex djurtryck, ballonger, moln/solar/blommor. Min mamma kommer hit i januari så om någon har tips kan hon köpa och ta med sig hit.

Vad har ni andra som väntar pojkar köpt för något? Jag är INTE besviken på att vänta en pojke men hade sett fram emot babyshoppingen SÅ mycket och nu är jag så ledsen för allt fint är så extremt flickigt.

• Seven Costanza

Vill alltså INTE ha mörka kläder och inget med bilar, mc, traktorer eller texter i stil med "daddy's little fighter" på. Någon som har tips?

• Seven Costanza
    dinin skrev 2015-08-23 07:25:05 följande:

Åh vad trist! Gick flytten bra annars? Hur gick det förresten på ditt jobb när du berättade?

Kappahls Newbie har jättefina kläder tycker jag, både könsneutrala och "flickiga" och "pojkiga"

Tack för tipset jag ska kolla upp det . Till slut efter många timmars letande köpte vi ett vitt och pastellgult set med nallemönster, en vit body med bruna och ljusblå tecknade hundar och tre haklappar i rött och marinblått. Var svårt att helt komma undan blått utan att gå på rosa, men det blev mönster som jag tycker passar till en bebis i alla fall så nu känns det lite roligare .

Det gick nog bra på jobbet, vet ju inte vad de tycker innerst inne men fick inga trista kommentarer. Har väl gått okej med flytten förutom att vi inte har något eget boende än, vi bor på air bnb (inneboende mot betalning). Har tittat på massa lägenheter men allt är svindyrt och det mesta tycker vi inte är värt pengarna, sedan vill vi bo på första våningen med tanke på kommande barnvagn (här finns oftast bara två våningar och då har de ingen hiss). Vi har lämnat in en ansökan på en lägenhet vi gärna vill ha så vi hoppas få positivt svar på den på måndag.
  • Seven Costanza
    amalie79 skrev 2015-08-23 01:05:12 följande:

[quote=75668837][quote-nick]Seven Costanza skrev 2015-08-22 23:39:02 följande:[/quote-nick]Vill alltså INTE ha mörka kläder och inget med bilar, mc, traktorer eller texter i stil med "daddy's little fighter" på. Någon som har tips?[/quote

Jag är lite som du- har ju inga barn sedan innan men köpt en del till min systers små tjejer sista 5 åren... Pop såklart, kostar men man kan passa på vid rea. Men mest älskar jag villervallas kläder, mycket randigt i alla härliga nyanser:)

Har svårt att somna ikväll, men är ju lördag så spelar ingen roll, men när jag ligger såhär kan jag inte låta bli att reta bebis lite genom att vända mig på platt mage och skaka lite. Åh vad det puffade tillbaks inifrån. Enda chansen att få känna lite än på ett tag antagligen med tanke på att jag har moderkakan i framvägg.

Villervalla känner jag inte till, får kolla upp det, tack! Pop kanske har fått in lite andra grejer också men senast jag var i den butiken för några år sedan var det bara typ rödvita och blåvita randiga grejer och jag vill helst ha pasteller. Men ska se vad som finns!
  • Seven Costanza
    manam skrev 2015-08-23 13:54:43 följande:

Har inte läst ikapp riktigt - så kanske har någon redan tipsat - men vi verkar ha lite samma smak och jag har köpt mycket på Zara till vår son. Tyvärr framförallt när han blivit lite större för de har typ inga bodys. Men massa fint i färger och mönster som inte är typiskt pojkiga. Annars är insta bra för inspo - följ tex jolieslooks. Superfina grejer går det att hitta där.

Aha tack för tipset! ska kolla Zaras butik nästa gång vi åker in till San Francisco .
Svar på tråden BF Januari 2016 :)