WiMe06 skrev 2015-08-12 06:26:32 följande:
Jo men precis och vill man slippa sitta uppe hela nätterna så räcker det med 50% studier. Nej men två föreläsningar kan nog vara rätt okej om man bara ska koncentrera sig på studierna. Jag tror jag kommer försöker läsa några kurser också under föräldraledigheten.
Ja just det, ni flyttar ju nästa vecka. Vad härligt. Börjar du bli nervös eller så? Har ni lägenhet eller hus här hemma som ni ska ha kvar under tiden ni bor utomlands?
Ja jag siktar som sagt på att ta alla poäng den här terminen och anmäla mig till studier inför våren, så får man ju se när barnet kommit hur det känns. Skönt i alla fall att det inte är ett måste med studierna som mammaledig utan att det blir en bonus om jag hinner. Du tänker kanske likadant

.
Känns lite nervöst inför flytten för det är en del kvar att ordna. Vi har t ex bara betalt för tillfälligt boende i tio dagar men hoppas hitta en riktig lägenhet på den tiden. Omöjligt att hitta långvarigt boende härifrån för de vill träffa en för att hyra ut. Vi ska hyra ut vår lägenhet här till en bekant så det känns bra, så kan vi få tillbaka den när vi kommer tillbaka. Vi har bara en tvåa så vi kanske vill försöka byta ganska snart när vi kommer hem, men vi har i alla fall det boendet att utgå ifrån.