BF Januari 2016 :)
Tack till alla som svarat mig, känns lite bättre nu
. Hoppas att vi alla får känna våra bebisar mer snart!
Tack till alla som svarat mig, känns lite bättre nu
. Hoppas att vi alla får känna våra bebisar mer snart!
Alltså jag vet inte om jag kan skylla på gravidhormonerna, men var det någon mer än jag som blev helt lipig av glädje av nyheten att Kronprinsessan och Daniel äntligen väntar syskon till Estelle? Jag kan tänka mig att de kanske försökt få syskon ganska länge för det blir ju fyra år mellan syskonen och Victoria är ju 38, så det fanns kanske inte hur mycket tid som helst kvar för dem, plus att Daniels njursjukdom nog försvårat för dem. Det vet jag ju inget om förstås om de har försökt länge men ändå, jag gillar Victoria så jag tyckte den här nyheten var hur mysig som helst! Trevlig helg på er!
Jag reagerade på exakt samma sätt och skyllde på hormonerna- tänker också att de säkert kämpat. Himla fint!
Minahjärtan: Så himla skönt! Vila upp dig nu så ska du se att det känns bättre snart.
Inte lipig men jag blev glad:) måste vara fruktansvärt jobbigt att ha sådan press på sig och alla glor och undrar när det ska bli.
Jag har ju kämpat lite- eller, folk tror ju det iaf. För att jag är 36 och alla kompisar fått sina barn så tror ju de att jag har lidit av att se dem få- men så har jag aldrig känt, har alltid varit glad och egentligen inte kämpat sådär värst utan händer det så händer det.
Tycker jag känt mig påpassad och vet att folk spekulerat i ifall det fanns någon problematik bakom- fast påpassad på samma nivå som Victoria förstås:)
Jag missade nyheten när jag hade fullt upp med annat, var min sambo som kom och berättade glatt att de skulle få barn (även han var rörd, tror att mina hormoner har smittat honom).
Jag känner mig udda som inte har någon som helst boa- instinkt ännu. Är mer äsch, det löser sig. Vi får låna det mesta av min syster och vi varken har eller planerar fler småbarn så det känns bara bra att inte köpa en massa. Ska hämta sängen hos syster i mellandagarna typ:) sen fattar jag att vi kommer behöva en vagn. Får väl kolla på det nödvändigaste snart iaf. :)
Tänker som så att allt går att ordna, vi bor ju i Göteborg och allt finns att få tag på.
Men vad konstigt- och vad det skiljer sig mellan länderna- här avrådde barnmorskan mig bestämt för att använda babyskyddet på vagnen mer än en timme åt gången.
Ska ni hem något till Sverige mellan nu och BF? Isåfall kanske det är en idé att köpa begagnad här och ta med sig?
Vi hade också tänkt att köpa begagnad men den enda vi hittar som vi gillar är såpass ny att den inte finns som begagnad än- och nypriset är 11000- betydligt mer än vad vi hade tänkt- hallå det är en vagn tänker jag, utan motor, guldhjul eller medföljande minitomte som puttar på den :)
Alltså detta är kanske en jättedum fråga men blir bebisen varmare av att ligga i en vagn av mörkt tyg (svart/grått/marin/brunt) än i en av ljust tyg? För eftersom vi troligen kommer ha vår vagn i ett cykelförråd känns det dumt med ljus vagn, men samtidigt är det ju alltid soligt här. Kommer vara ca 10-15 grader när bebisen föds men på sommaren (t ex nu) är det 25-35 grader. De flesta liggvagnar (har hittat några nu) säljs i kombination med sittvagn så att man byter ut från ligg till sitt och det finns inga på begagnatmarknaden utan vi måste troligen köpa ny, och de flesta har mörkt tyg... Kan det vara skadligt att ha en mörk vagn i 25-35 grader och sol?
Tanken har aldrig slagit mig faktiskt. Vi har haft mörka färger på våra vagnar och jag upplever inte att barnen eller vagnarna varit varmare än andra. Då är ändå andra barnet född mitt i sommaren. Liggdelarna är ju "vadderade" eller vad man ska säga invändigt, ofta med vitt tyg. Kan tänka mig att svart tyg i sittdelen kanske kan bli varmare men vill man inte ha barnet direkt på vagnstyget i sittdelen så kan man ju ha en ljus dyna i ngt svalt tyg eller en äkta fårskinnsfäll som ska svalka när det är varmt.