WiMe06 skrev 2015-09-08 07:50:43 följande:
Det är ju positivt att det inte är så långa leveranstider men tråkigt att det verkar vara då svårt att få tag på en bra vagn. Trodde att USA skulle vara ett "mecka" för barnprylar
Nu har nog inte vi tänkt så mkt att skaffa adaptrar till vår vagn eller sådär men skulle nog inte heller vilja använda bara babyskydd till vagnen, dem säger ju att det inte ska vara bra för babyns rygg.
Härligt med sol och värme, här har hösten börjat komma med stormsteg känns det som. Min man såg nån som lagt upp en bild på första snön nånstans uppåt landet. Brr!
Det trodde jag med, men just gällande barnvagnar har de som bor här förklarat att just för att de flesta i USA kör bil överallt så går de inte barnvagnspromenader och alltså marknadsförs knappt inga liggvagnar, fastän det (åtminstone i Sverige) rekommenderas att bebisen ska ligga plant på rygg de första månaderna. Här där jag bor är det dock fina trottoarer och fint väder året runt så man hade ju trott att folk skulle vilja ha liggvagnar att ha för att gå promenader.
Jaja jag ska få hjälp att försöka hitta en vagn, men det verkar kanske inte gå att hitta någon begagnad eller budgetvariant som jag hade tänkt. Det kostar tjugotusen kr i månaden att hyra en tvårumslägenhet här så jag vill tyvärr inte spendera en förmögenhet på exempelvis vagn så en Bugaboo känns alldeles för dyr för att ha stående i ett cykelförråd. Andra kommer ju liksom inte fatta att det är en ny, dyr vagn och vara rädda om den...
Jag trodde det skulle vara ROLIGT att leta efter grejer till bebisen men hittills har det bara varit frustrerande, fick ju utbrott för några dagar sedan för att det bara fanns mörka barnkläder till pojkar, knappt inget bebisgulligt och det är jag fortfarande sur för, men det var svårt i Sverige också. Vad gäller shoppingen förstår man ju varför "alla" verkar vilja ha flickor, och då är jag inte ens "en sådan" som vill ha rosetter, volanger etc, men jag ville ha snälla, spädbarnsanpassade motiv i mjuka pastellfärger som inte bara är i blått, och det verkar ju i stort sett som en lika omöjlig önskan som att ta ner månen...