Hame skrev 2015-09-17 10:45:27 följande:
Jag tror inte man behöver bekymra sig om det såvida inte sf-måttet inte växer som det ska, och det brukar man inte ens börja mäta förrens i v.30 om jag inte har fel. Om du inte känner dig hungrig tror jag absolut inte att du ska försöka tvinga dig till att äta mer. Det är ju jätteolika hur mycket man går upp. Förra graviditeten gick jag upp sammanlagt 6 kg, men magen/sf växte som den skulle och ut kom en perfekt kille på 3,6 kilo
Jag tror det är viktigare att tänka på vad man äter än hur mycket. Fisk tre gånger i veckan är ju rekommendationen fast det tycker jag är svårt att få till, och grönsaker med mycket järn som tex broccoli.
Okej tack! Jag tänkte dock försöka ta en frukt eller t ex en morot på eftermiddagen istället för glass/choklad. Men sedan vi kom hit har det mest blivit glass till fikat eftersom här är så varmt, 25-35 grader de flesta dagar. Nu är det svalare men ska bli runt 30 igen i helgen, då är jag inte så hungrig.
Jag är vegetarian så jag äter i stort sett alltid nyttig mat till frukost/lunch/middag. Har ätit omega 3-tabletter sedan vi började planera graviditet (för att jag inte äter fisk) men de tog slut förra veckan, borde kanske leta upp nya då. Måste man äta massa broccoli etc även om man äter järntabletter? Jag äter ju inte kött (vilket ju är järnrikt) och har svårt för vissa livsmedel som är järnrika.