• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • MammaMia88
    Februari16 skrev 2015-08-25 21:30:17 följande:
    Men åå vad jobbigt för dig :( kan tänka mig att du har en del i skallen utan att noja över diverse krämpor..
    Minst sagt! En del män kan vara riktiga svin....Obestämd

Men jag har i alla fall barnen, och barnet/barnen i magen mår bra, så jag är glad ändå
  • MammaMia88
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-08-26 09:39:14 följande:
    Men oj :( hur mår du? Och hur mår barnen?

Förvånansvärt bra, vi låg ju i separation, men eftersom jag inte lyckats hitta eget så bodde vi ihop, så det kändes ju inte som att det var slut mellan oss på riktigt då vi fortfarande gjorde allt som ett par. Men nu känns det mer som att jag kan gå vidare på ett helt annat sätt :)

Barnen har tagit det rätt så bra, men det är nog mest bara för att han hållit sig borta sedan han flyttade...säger att han inte har "tid" osv, det är så tragiskt det bara kan bli. Konstigt nog verkar barnen inte direkt bry sig, dem har rent av slutat fråga efter honom, och när dem väl har träffat honom så hade dem knappt varit intresserade.
  • mammaemelie86

Hej hej alla gravida. Slank in här då ja och är gravid (med mitt andra barn)

Anledningen va väl att ja har sån otrolig växtvärk att ja misstänker två därinne. Men alla graviditeter är väl olika.

Läste ditt inlägg mammamia88. Ja killar kan verkligen vara svin. Men tro mig. Man klarar sigbbättre utan såna. Styrkekram från mig.// boråsan86

• MammaMia88
    mammaemelie86 skrev 2015-08-26 10:15:42 följande:

Hej hej alla gravida. Slank in här då ja och är gravid (med mitt andra barn)

Anledningen va väl att ja har sån otrolig växtvärk att ja misstänker två därinne. Men alla graviditeter är väl olika.

Läste ditt inlägg mammamia88. Ja killar kan verkligen vara svin. Men tro mig. Man klarar sigbbättre utan såna. Styrkekram från mig.// boråsan86

Så är det :)
  • Lollipoppan
    MammaMia88 skrev 2015-08-26 09:59:36 följande:

Förvånansvärt bra, vi låg ju i separation, men eftersom jag inte lyckats hitta eget så bodde vi ihop, så det kändes ju inte som att det var slut mellan oss på riktigt då vi fortfarande gjorde allt som ett par. Men nu känns det mer som att jag kan gå vidare på ett helt annat sätt :)

Barnen har tagit det rätt så bra, men det är nog mest bara för att han hållit sig borta sedan han flyttade...säger att han inte har "tid" osv, det är så tragiskt det bara kan bli. Konstigt nog verkar barnen inte direkt bry sig, dem har rent av slutat fråga efter honom, och när dem väl har träffat honom så hade dem knappt varit intresserade.
    Usch! Vissa karlar tappar verkligen allt ansvar vid en separation även när de är helt skyldiga till den!! Plötsligt är det som att barnen inte tillhör dem längre!! Precis som om man kan välja.. Har väninnor som varit med om nästan samma sak, fy för vissa män
    Kram till dig! Starka ansvarsfulla kvinnor finns det bakom varje svin!
  • MammaMia88
    Lollipoppan skrev 2015-08-26 11:52:15 följande:
    Usch! Vissa karlar tappar verkligen allt ansvar vid en separation även när de är helt skyldiga till den!! Plötsligt är det som att barnen inte tillhör dem längre!! Precis som om man kan välja.. Har väninnor som varit med om nästan samma sak, fy för vissa män
    Kram till dig! Starka ansvarsfulla kvinnor finns det bakom varje svin!
    Mmm, och ändå är det bara det "lilla".

Visst är det väl tur att det gör det? ;) Annars hade ju samhället varit TOTAL kaos....haha :P

Äsch, det kommer bli bra ändå :) Jag var fly förbannad på honom, men nu är jag mest glad att han inte finns i våra liv och kan förpesta ungarnas hjärnor med sina dumheter :)
  • minneli

Nu har jag varit på ultraljud och allt såg bra ut! Jag var så nervös innan så jag knappt kunde jobba. Nu ska jag iväg på möte till kl 20, undra hur koncentrerad jag kan va då!

• Februari16
    minneli skrev 2015-08-26 16:16:54 följande:

Nu har jag varit på ultraljud och allt såg bra ut! Jag var så nervös innan så jag knappt kunde jobba. Nu ska jag iväg på möte till kl 20, undra hur koncentrerad jag kan va då!

Grattis till lyckat ul! :) kan tänka mig att koncentrationen kanske inte kommer att vara på topp ;)
  • Anonym (Småland)
    Marie14 skrev 2015-08-25 19:47:01 följande:

Jag är i vecka 17 typ imorgon.

Jag har känt det som kittel en vecka, och lite fladder.

Nu så har jag börjat känna lite som nyp....kan ju vara livmodern som växer. Nypkänslan påminner lite om hur det var i vecka 5-6 då livmodern blev större. Det är ju mycket som växer nu...

Igår kväll, i 14+6 kände jag vad jag spontant kallade för "fladder", ganska långt ner mot blygdbenet. Är helt säker på att det var bebisen, trots att det är första graviditeten! Kul att det är fler än jag som känner så tidigt
  • MammaMia88
    minneli skrev 2015-08-26 16:16:54 följande:

Åååh, vad mysigt! :)
Svar på tråden BF februari 2016