• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Anonym (Småland)
    MammaMia88 skrev 2015-08-27 14:23:34 följande:

Mina "brinner" inte riktigt, men har fått så jädra lätt för att få kramp i hela foten :/ Tårna pekar åt alla håll och det känns som ett spänt gummiband mellan hälen och främre "trampdynan". Kanske stödstrumpor hjälper mot det också?

Testa att ta ett par resorb utspridda över 2 dagar. Jag hade samma som du under ett par veckor med kramp framför allt i tår och vader. Jag fick lätt vätskebrist efter en varm dag på stranden, tog resorb och käkade en påse chips, och vips, inte haft kramp en enda gång sedan dess!
  • Anonym (Småland)
    MammaMia88 skrev 2015-08-27 14:23:34 följande:

Mina "brinner" inte riktigt, men har fått så jädra lätt för att få kramp i hela foten :/ Tårna pekar åt alla håll och det känns som ett spänt gummiband mellan hälen och främre "trampdynan". Kanske stödstrumpor hjälper mot det också?

Ett tips är att inte köpa kompressionsstrumpor i sportaffärer, trycket på denna typen börjar kring anklarna vilket istället kan leda till ökad svullnad i fötterna då trycket "stasar". Kompressionsstrumpor klass 2 tycker jag är skönast, klass 1 gör inte mycket. Riktiga strumpor bör köpas på apotek eller typ Rehabshopen i Gbg där man kan få hjälp med mätning, då blir det bäst!
  • Februari16

Jahapp.. Här ligger jag igen och kan inte sova :'( Jag mår illa för att jag är så trött men det går inte att somna. Jag måste ringa min bm imorgon för att höra om hon har nåt råd för jag fixar inte att inte få sova nåt :'(

• Linda8110
    Februari16 skrev 2015-08-28 01:16:35 följande:

Jahapp.. Här ligger jag igen och kan inte sova :'( Jag mår illa för att jag är så trött men det går inte att somna. Jag måste ringa min bm imorgon för att höra om hon har nåt råd för jag fixar inte att inte få sova nåt :'(

Det blir säkert bättre när du börjar jobba sedan! Håll ut :)
  • Linda8110

Inatt drömde jag att jag hade en minikula på magen (ungefär lika stor som bebisen är just nu i v.17). Magen var nästan genomskinlig så man kunde se bebisen som låg på rygg och den hade SNOPP haha (precis som jag säger att den har haha). Jag ville se mer av den så jag plockade ut honom och började fotografera! När jag sedan var klar så fick jag panik för jag visste inte hur jag skulle få in honom igen och kunna "koppla på" navelsträngen igen! Jag minns att jag sa förtvivlat till min sambo "Han måste in igen, han är inte livsduglig ännu!!!". Haha ja herregud vilka drömmar man kan ha ibland!!!

• minneli

Vecka 15 idag och andra trimestern. Då brukar jag må som bäst så jag hoppas det blir så den här gången också. Jag kan inte släppa att jag fick för mig att bm sa såhär på ul i onsdags (vi hade inte frågat om kön) " ja det är en flicka" i förbifarten. Min sambo hörde inget och jag sa aldrig va eller nåt sånt.
    Och precis då hon sa så såg jag tre tydliga streck?!

Hur mår era magar då? Jag måste gå på toa och göra nummer två så fort jag vaknar. Vaknar av att magen gör ont! Ingen mer som har så?

• Anonym (Småland)
    Februari16 skrev 2015-08-28 01:16:35 följande:

De nätterna jag inte kan somna sätter jag mig/halvligger i fatboyen framför tvn med en filt på mig och en kudde bakom nacken. Brukar ta max 20 minuter så sover jag! Vet inte riktigt hur det kommer sig men jag tror att det är pga den speciella konsistensen i fatboyen som gör att man kan sitta/ligga precis som man vill. Jag kan sova där hela natten men jag brukar vakna efter ungefär halva för att kissa och passar då oftast på att flytta över till sängen. Jag tycker att det brukar vara bättre att halvsitta/halvligga när jag mår illa, att ligga ner helt förvärrar illamåendet (nej, jag har inte sura uppstötningar).

Det enda som är lite besvärligt är att resa sig upp och det är pga foglossning.

Jag har sagt till sambon att jag vill ha med mig fatboyen till förlossningen när det är dags, sååå skönt att man kan forma den som man vill.

Kommer nog inte bli så då den tar hela bagaget+baksätet och bebisen ska åka med hem
  • Anonym (orolig)

Idag gäller de, Rul om någon timma sp sjukt nervös så känns som ja ska svimma , ja bara skakar så kunde inte köra bil själv. Förbereder mig alltid på de värsta jämt :(

• minneli
    Anonym (orolig) skrev 2015-08-28 08:15:52 följande:

Idag gäller de, Rul om någon timma sp sjukt nervös så känns som ja ska svimma , ja bara skakar så kunde inte köra bil själv. Förbereder mig alltid på de värsta jämt :(

Så var jag i onsdags! Satt och skakade i väntrummet. Försök att andas lungt, snart är det gjort! Håller tummarna!
  • Miracle09
    minneli skrev 2015-08-28 07:41:49 följande:

Vecka 15 idag och andra trimestern. Då brukar jag må som bäst så jag hoppas det blir så den här gången också. Jag kan inte släppa att jag fick för mig att bm sa såhär på ul i onsdags (vi hade inte frågat om kön) " ja det är en flicka" i förbifarten. Min sambo hörde inget och jag sa aldrig va eller nåt sånt.
    Och precis då hon sa så såg jag tre tydliga streck?!

Hur mår era magar då? Jag måste gå på toa och göra nummer två så fort jag vaknar. Vaknar av att magen gör ont! Ingen mer som har så?

Hej!
    Jag går också in i  v15 idag :) andra barnet. Hittills har jag knappt haft symptom. Känns konstigt eftersom jag mådde så dåligt med dottern i början. Kul att man kan se kön så tidigt. Jag var på KUB i v13 men då såg man inget kön. Har RUL 2/10. Längtar verkligen dit. Och längtar efter bebismage. Syns verkligen ingenting just nu mer än att jag har gått upp i vikt :/
    Samma här med magen. Direkt på toaletten och motsatsen till hård som de säger att man är vid den här tiden i graviditeten.
Svar på tråden BF februari 2016