• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Sefone

Härligt! Vad skönt att allt såg bra ut!

minneli skrev 2015-08-26 16:16:54 följande:

Nu har jag varit på ultraljud och allt såg bra ut! Jag var så nervös innan så jag knappt kunde jobba. Nu ska jag iväg på möte till kl 20, undra hur koncentrerad jag kan va då!

• MammaMia88

Har/kommer ni ta reda på könet vid RUL? (Om ert landsting tillåter sånt)

Jag kommer nog göra det, jag avskyr överraskningar. Med tredje barnet gick det inte att se, och jag var sååå irriterad fram till förlossningen. "Har jag tillräckligt med könsneutralt?" "Kommer jag behöva köpa hem en massa pojkläder?" Osv osv :) Jag föredrar att sprida ut kostnaderna liksom, och det underlättar när man vet könet på bebis ju....

• Februari16
    MammaMia88 skrev 2015-08-26 20:10:14 följande:

Jag kommer nog göra det, jag avskyr överraskningar. Med tredje barnet gick det inte att se, och jag var sååå irriterad fram till förlossningen. "Har jag tillräckligt med könsneutralt?" "Kommer jag behöva köpa hem en massa pojkläder?" Osv osv :) Jag föredrar att sprida ut kostnaderna liksom, och det underlättar när man vet könet på bebis ju....

Ja det är svårt att hålla sig, jag är också nyfiken :) men vi ska inte ta reda på könet på rul, jag vill få se själv vad det är när knyttet kommer ut :)
  • Anonym (Småland)
    MammaMia88 skrev 2015-08-26 20:10:14 följande:

Vi fick veta redan på NUPP i v12+0! Vi går bara privat då bm i landstinget var inkompetent när vi skulle göra NUPP.

Jag ville absolut veta, och sambon tyckte detsamma.

Tycker att man tröttnar på könsneutrala kläder för spädbarn, mycket vitt med djur, grått och beige. Köpte ett par sådana plagg och tycker att det blir så deppiga färger, och de minsta storlekarna är antingen deppiga, blå eller rosa :-P Utbudet är inte det bästa när de är så små.
  • Februari16
    Anonym (Småland) skrev 2015-08-26 22:55:37 följande:

Vi fick veta redan på NUPP i v12+0! Vi går bara privat då bm i landstinget var inkompetent när vi skulle göra NUPP.

Tycker att man tröttnar på könsneutrala kläder för spädbarn, mycket vitt med djur, grått och beige. Köpte ett par sådana plagg och tycker att det blir så deppiga färger, och de minsta storlekarna är antingen deppiga, blå eller rosa :-P Utbudet är inte det bästa när de är så små.

Tycker att PoP har en hel del färgglatt och mönstrat men går man på ex H&M eller Lindex så är ju allt vitt och brunt. Inget fel på det iofs :) men gillar man lite starkare färger så hittar man ju inte så mycket.
  • Februari16

Varning för gnäll! Har sedan ca en vecka tillbaka haft så svårt att somna. Jag blir tokig! Det spänner och kryper i vaderna, fötterna är kokheta, det gör ont att ligga på rygg.. jag är så trött så jag ser i kors men somna - nähää du! Hur f-n ska det här sluta med 23 veckor kvar??

Jag är superglad över vårt älskade knytt i magen men nätterna tar kål på mig! Har nån nåt råd...?

• Linda8110
    Februari16 skrev 2015-08-27 00:19:06 följande:

Varning för gnäll! Har sedan ca en vecka tillbaka haft så svårt att somna. Jag blir tokig! Det spänner och kryper i vaderna, fötterna är kokheta, det gör ont att ligga på rygg.. jag är så trött så jag ser i kors men somna - nähää du! Hur f-n ska det här sluta med 23 veckor kvar??

Jag är superglad över vårt älskade knytt i magen men nätterna tar kål på mig! Har nån nåt råd...?

Testa att ta en Alvedon innan du lägger dig. Ibland får det kroppen att slappna av lite och då är det lättare att somna. Annars kan du följa med mig till jobbet, skolar in 12 barn just nu, du kommer somna som en baby ;)
  • MammaMia88
    Anonym (Småland) skrev 2015-08-26 22:55:37 följande:

Kan man verkligen se könet så tidigt...???
  • MammaMia88
    Februari16 skrev 2015-08-27 00:19:06 följande:

Har precis samma problem....! Vaknar vid två-tiden, sen är det tvärt omöjligt att somna :-/
  • Mamma till två gullegrisar
    MammaMia88 skrev 2015-08-26 09:59:36 följande:

Förvånansvärt bra, vi låg ju i separation, men eftersom jag inte lyckats hitta eget så bodde vi ihop, så det kändes ju inte som att det var slut mellan oss på riktigt då vi fortfarande gjorde allt som ett par. Men nu känns det mer som att jag kan gå vidare på ett helt annat sätt :)

Barnen har tagit det rätt så bra, men det är nog mest bara för att han hållit sig borta sedan han flyttade...säger att han inte har "tid" osv, det är så tragiskt det bara kan bli. Konstigt nog verkar barnen inte direkt bry sig, dem har rent av slutat fråga efter honom, och när dem väl har träffat honom så hade dem knappt varit intresserade.

Tragiskt och synd om barnen .. usch va jobbigt :( förstår inte ens hur man kan ha mage till att bete sig så svinigt. .

Jag hoppas dig all lycka och glädje för dig och barnen. Men du verkar vara en stark kvinna som kommer fixa detta bra!!
Svar på tråden BF februari 2016