• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Linda8110
    MammaMia88 skrev 2015-08-27 06:59:30 följande:
    Kan man verkligen se könet så tidigt...???
    De kan gissa då men kan ej vara 100% säkra eftersom en tjejs könsdelar är väldigt lika en killes vid den tidpunkten. Dvs de kan gissa, men är långt ifrån säkert.
  • Anonym (orolig)

Har Rul i morgon ganska nervös å hopplös men ska bli spännande ändå på nåt sätt, är i vecka 20 å har inte känt nåt än va ja vet första barnet så vet inte riktigt hur de känns men . Hoppas bara dw lilla hjärtat slår så man kan lugna sej och att dom ser kön så ja kan köpa me lite kläder på hemvägen :) De som oroar mig mest är att de ska typ vara sjukt å inte kommer klara leva de veckorna som är kvar så dom väljer att avsluta gravititeten . :(

• Anonym (Småland)
    Linda8110 skrev 2015-08-27 07:08:26 följande:

De kan gissa då men kan ej vara 100% säkra eftersom en tjejs könsdelar är väldigt lika en killes vid den tidpunkten. Dvs de kan gissa, men är långt ifrån säkert.

Läkaren är säker till 95%

Dessutom kan det inte vara 100% säkra ens vid RUL eller senare, har hänt att BM har haft fel senare än så. Har nog väldigt mycket med erfarenhet att göra och läkaren som vi går till har hållit på i 40 år. Läs detta för er som är intresserade! www.ob-ultrasound.net/genderfaq.html

De hänvisar till en studie med 98.7% säkerhet redan i v12 och 100% säkerhet i v13, då transabdominellt! Jag känner mig ganska trygg med hans "gissning" då han endast har haft fel ett fåtal gånger under sin karriär.
  • Februari16
    Linda8110 skrev 2015-08-27 05:45:59 följande:

Testa att ta en Alvedon innan du lägger dig. Ibland får det kroppen att slappna av lite och då är det lättare att somna. Annars kan du följa med mig till jobbet, skolar in 12 barn just nu, du kommer somna som en baby ;)

Det ska jag testa ikväll, tack! Jag hoppas att det kommer att bli bättre nästa vecka när jag börjar jobba igen (har sen semester). Annars följer jag med dig!
  • Sickan5

Går in i v18 imorgon och "brinnande" fötter känns ju igen. Kör med stödstrumpor och tycker de hjälper en del faktiskt.

Har mått prima hela graviditeten och då de är andra barnet trodde jag att jag skulle känna de mer nu. Men icke.. å nojjig blir man direkt så gått och oroat mig till i Tisdags då min svägeska jobbar med hjärtpatienter på ett stortsjukhus. Så hon checka läget på sin rast med ul . Där var de full fart på de lilla livet. Huuh vilken lättnad att få se att hjärtat fortfatande pickade fint.

• Sickan5

Går in i v18 imorgon och "brinnande" fötter känns ju igen. Kör med stödstrumpor och tycker de hjälper en del faktiskt.

Har mått prima hela graviditeten och då de är andra barnet trodde jag att jag skulle känna de mer nu. Men icke.. å nojjig blir man direkt så gått och oroat mig till i Tisdags då min svägerska jobbar med hjärtpatienter på ett stortsjukhus. Så hon checka läget på sin rast med ul . Där var de full fart på de lilla livet. Huuh vilken lättnad att få se att hjärtat fortfatande pickade fint.

• MammaMia88
    Sickan5 skrev 2015-08-27 11:17:19 följande:

Har mått prima hela graviditeten och då de är andra barnet trodde jag att jag skulle känna de mer nu. Men icke.. å nojjig blir man direkt så gått och oroat mig till i Tisdags då min svägerska jobbar med hjärtpatienter på ett stortsjukhus. Så hon checka läget på sin rast med ul . Där var de full fart på de lilla livet. Huuh vilken lättnad att få se att hjärtat fortfatande pickade fint.

Mina "brinner" inte riktigt, men har fått så jädra lätt för att få kramp i hela foten :/ Tårna pekar åt alla håll och det känns som ett spänt gummiband mellan hälen och främre "trampdynan". Kanske stödstrumpor hjälper mot det också?
  • Linda8110
    Februari16 skrev 2015-08-27 11:06:38 följande:
    Det ska jag testa ikväll, tack! Jag hoppas att det kommer att bli bättre nästa vecka när jag börjar jobba igen (har sen semester). Annars följer jag med dig! smile2.gif
    Haha du är välkommen ;)
  • Linda8110
    MammaMia88 skrev 2015-08-27 14:23:34 följande:
    Mina "brinner" inte riktigt, men har fått så jädra lätt för att få kramp i hela foten :/ Tårna pekar åt alla håll och det känns som ett spänt gummiband mellan hälen och främre "trampdynan". Kanske stödstrumpor hjälper mot det också?
    Stödstrumpor är guld mot allt :)
  • minneli

Idag berättade jag för min chef och igår för kollegorna. Nu slipper jag smyga och tänka på hur jag ska klä mig för att dölja magen.

Svar på tråden BF februari 2016