• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • MammaMia88
    Anonym (Småland) skrev 2015-08-28 16:37:37 följande:

WOW! Vilken mage! Jag är riktigt imponerad (och lite svartsjuk)!

Jag är beräknad 17/2 och på mig syns det knappt. De som vet om det säger att det syns lite, på jobbet har ingen ens misstänkt något. Nu längtar jag till magen kommer

Jag tycker mest den är ivägen
  • Larselisa

Vilka fina magar ni har! Skönt att se att ni också har större magar, på mitt jobb tjatar de om tvillingar då de tycker att jag har stor mage. Men nu ser jag att den är normal. Jag har ju fruktansvärda åderbråck som är jobbiga men ibland får jag även krypningar i benen. Är det fler som har så? Jag har hört att man kan äta magnesium mot rastlösa ben. Är det någon mer som hört eller testat något?

Vi vill gärna ta reda på kön om det går. Vi har testat att veta och inte veta med de två tidigare barnen. Nu behöver vi köpa allt nytt och då känns det bra att kunna förbereda så gott det går. :)

• Linda8110
    Larselisa skrev 2015-08-28 19:42:17 följande:

Vilka fina magar ni har! Skönt att se att ni också har större magar, på mitt jobb tjatar de om tvillingar då de tycker att jag har stor mage. Men nu ser jag att den är normal. Jag har ju fruktansvärda åderbråck som är jobbiga men ibland får jag även krypningar i benen. Är det fler som har så? Jag har hört att man kan äta magnesium mot rastlösa ben. Är det någon mer som hört eller testat något?

Vi vill gärna ta reda på kön om det går. Vi har testat att veta och inte veta med de två tidigare barnen. Nu behöver vi köpa allt nytt och då känns det bra att kunna förbereda så gott det går. :)

Jag har också åderbråck redan sedan innan och blir ju lättare svullen nu. Jag ska få gå till min vårdcentral och få prova ut en helbensstrumpa. Hoppas det hjälper att skydda det värsta benet. Magnesium äter jag sedan tidigare så jag kan inte säga att det hjälper mot just ditt problem, men jag har själv inte det problemet ännu. Om det beror på att jag äter Mg vet jag inte :)
  • Mamma till två gullegrisar
    MammaMia88 skrev 2015-08-28 16:08:25 följande:

Alltså, jag antog att det var normal att vara extra kissnödig under graviditeten. Men jag vaknade klockan 3 imorse av att jag höll på att kissa på mig, trots att jag gick på toa innan läggdags....livmodern trycker på som bara den! :-/ :-/ :-/ Men det kanske inte är så konstigt med tanke på storleken på livmodern...den är en bra bit över naveln alla redan. Hmmm.

Fin mage :)))

Ska lägga in bild på min med. Också rätt stor.. detta är mitt tredje barn och ändå har jag inte lyckats känna typ livmoderkanten och så vidare. Och hur vet du var den är? Känner du det?
  • Februari16
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-08-28 21:10:58 följande:

Ska lägga in bild på min med. Också rätt stor.. detta är mitt tredje barn och ändå har jag inte lyckats känna typ livmoderkanten och så vidare. Och hur vet du var den är? Känner du det?

Min bm sa att kanten är ca tre fingrars bredd nedanför naveln i v 16 och i navelhöjd i v 20. Har stämt ganska bra på mig iaf :)
  • Linda8110
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-08-28 21:10:58 följande:

Jag har inte heller någon livmoderkant haha
  • Mamma till två gullegrisar
    Februari16 skrev 2015-08-28 21:19:57 följande:

Min bm sa att kanten är ca tre fingrars bredd nedanför naveln i v 16 och i navelhöjd i v 20. Har stämt ganska bra på mig iaf :)

Kan du känna den själv då?? Jag har aldrig lyckats känna..
Svar på tråden BF februari 2016