• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Februari16
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-08-28 23:03:51 följande:

Kan du känna den själv då?? Jag har aldrig lyckats känna..

Ja jag känner den ganska tydligt. Framför allt om jag ligger på rygg :)
  • miltal

Hej, nu är jag också här.

Är i vecka 15+2 idag och väntar andra barnet. Magen är så mycket större denna gång. Fick även veta efter inskrivningssamtalet att mitt TSH (sköldkörtelhormon) var väldigt lågt, vilket gjort min ämnesomsättning galet hög, gett sjuk hjärtklappning och svårigheter att sova fast man är dödstrött. Fler tester följde och de misstänker nåt som kallas gestationell hypertyreos. Nu är värdena nästan inom referens och jag känner mig mer norma igen!???? Någon annan som haft detta?

• lindakarlsson4380
    miltal skrev 2015-08-29 06:57:57 följande:

Hej, nu är jag också här.

Är i vecka 15+2 idag och väntar andra barnet. Magen är så mycket större denna gång. Fick även veta efter inskrivningssamtalet att mitt TSH (sköldkörtelhormon) var väldigt lågt, vilket gjort min ämnesomsättning galet hög, gett sjuk hjärtklappning och svårigheter att sova fast man är dödstrött. Fler tester följde och de misstänker nåt som kallas gestationell hypertyreos. Nu är värdena nästan inom referens och jag känner mig mer norma igen!???? Någon annan som haft detta?

Min barnmorska sa att värdena varierar galet mycket i början av en graviditet!
  • MammaMia88

Känner livmoderkanten som lättast på morgonen när blåsan är knökfull, eller...hmm...direkt efter orgasm :$ Då är den supertydlig. Annars lyckas jag inte känna den alls, så förstår inte hur bm och läkare kan skilja på vad som är vad :-P

• minneli

Jag fick ju en ofarlig blödning för cirka 2,5 vecka sedan, då gjorde jag ett vul och bm såg att det var rester av blod kvar och att jag skulle vara beredd på att de kom rester. Sen dröjde det en hel vecka tills det kom rester i några dagar men då var det inte rött blod utan brunt. Och den kom det inget i några dagar och nu vaknade jag av att det kommit en del brunt igen. Hur länge kan de pågå egentligen? Är ju inte roligt direkt och lite småläskigt, blir ju nojjig även fast det borde vara ok då jag själv såg det blod som var kvar på skärmen då för 2,5 vecka sen men det var ju så länge sedan. Kan inte allt bara komma ut.

• Linda8110
    minneli skrev 2015-08-29 08:14:56 följande:

Jag fick ju en ofarlig blödning för cirka 2,5 vecka sedan, då gjorde jag ett vul och bm såg att det var rester av blod kvar och att jag skulle vara beredd på att de kom rester. Sen dröjde det en hel vecka tills det kom rester i några dagar men då var det inte rött blod utan brunt. Och den kom det inget i några dagar och nu vaknade jag av att det kommit en del brunt igen. Hur länge kan de pågå egentligen? Är ju inte roligt direkt och lite småläskigt, blir ju nojjig även fast det borde vara ok då jag själv såg det blod som var kvar på skärmen då för 2,5 vecka sen men det var ju så länge sedan. Kan inte allt bara komma ut.

Var glad att det kommer lite i taget för då skickar livmodern ut det långsamt, dvs utan alltför stora kramper :)
  • Lisa 236
    Fundering..... lyssnar hemma med dopplern på bebisens hjärta. Oftast inte svårt att hitta men tycker det har hög frekvens 156-160 ska det vara så i vecka 15?
  • Februari16

Hej @miltal och välkommen! Låter som att du har haft det jobbigt :/ men skönt att det börjat normaliseras!

@Lisa236 det låter normalt att bebisen har hög hjärtfrekvens så pass tidigt :)

Är det fler som har en doppler hemma? Är ni nöjda med den i så fall? Jag är lite i valet och kvalet om jag ska köpa en.. tänker att det kanske är svårt att hitta hjärtljuden och att jag förmodligen skulle få panik då :/

• minneli
    Linda8110 skrev 2015-08-29 08:54:07 följande:
    Var glad att det kommer lite i taget för då skickar livmodern ut det långsamt, dvs utan alltför stora kramper :)
    Men är det normalt att det tar så lång tid för allt att komma ut? Då jag blött i mina förra graviditeter har jag blött en gång, sen har det inte kommit mer. Var exakt två veckor och 2 dagar sen jag blödde.
Svar på tråden BF februari 2016