• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • MammaMia88
    minneli skrev 2015-08-29 11:02:12 följande:

Men är det normalt att det tar så lång tid för allt att komma ut? Då jag blött i mina förra graviditeter har jag blött en gång, sen har det inte kommit mer. Var exakt två veckor och 2 dagar sen jag blödde.

Jag vet inte om det är relevant, men när jag fick missfall så var det bruna blödningar i ca 3-4 veckor efter att "allt" kommit ut.
    Februari16 skrev 2015-08-29 10:54:54 följande:

Hej @miltal och välkommen! Låter som att du har haft det jobbigt :/ men skönt att det börjat normaliseras!

@Lisa236 det låter normalt att bebisen har hög hjärtfrekvens så pass tidigt :)

Är det fler som har en doppler hemma? Är ni nöjda med den i så fall? Jag är lite i valet och kvalet om jag ska köpa en.. tänker att det kanske är svårt att hitta hjärtljuden och att jag förmodligen skulle få panik då :/

Jag har doppler hemma, och är jättenöjd med den. Har en proffessionell sak som kostade 1700, för jag ville ha sån med sladd och ultraljudsmanick på. Däremot så har jag fortfarande svårt att hitta hjärtljuden ibland, men panik? Nja...nej, man brukar känna på sig när nåt är fel Eller jag gör iallafall det.
    Lisa 236 skrev 2015-08-29 10:35:36 följande:

Fundering..... lyssnar hemma med dopplern på bebisens hjärta. Oftast inte svårt att hitta men tycker det har hög frekvens 156-160 ska det vara så i vecka 15?

Jadå, det är normalt! Min ligger på 120-140, så misstänker en pojk denna gången....mina tre tjejers har alltid legat på runt 140-160
  • MammaMia88
    minneli skrev 2015-08-29 11:29:45 följande:

Har ni tecknat Gravidförsäkring och vilken isåfall?

Nej, men ska nog göra det. Det blir nog Trygg Hansa

Och glöm INTE teckna försäkring för barnet sen, skulle olyckan vara framme och det blir inlagt så är dem "extrapengarna" oumbärliga. Var inlagd med äldsta i 2.5 månad....tänk er själva att behöva betala mat för flera hundra om dagen (man får inte det som förälder på sjukhus). Tur i oturen jag hade försäkringen.
  • gomsan

Hejsan!

Jag gick in i v.17 i dag och har lite funderingar kring om någon av er har känt av bebisen ännu?:) Jag har vid något tillfälle fått för mig att bebisen har rört på sig, men vet inte om det kanske är på gränsen till tidigt. Jag väntar mitt första barn kan jag tillägga:)

Kram!

• minneli
    gomsan skrev 2015-08-29 12:04:13 följande:

Hejsan!

Jag gick in i v.17 i dag och har lite funderingar kring om någon av er har känt av bebisen ännu?:) Jag har vid något tillfälle fått för mig att bebisen har rört på sig, men vet inte om det kanske är på gränsen till tidigt. Jag väntar mitt första barn kan jag tillägga:)

Kram!

Jag kände som ett litet skrapande igår från bäbisen. Det var första gången, gick in i vecka 15 igår. Men det kan variera jättemkt på när man känner för första gången. Det beror ju lite på hur allt ligger i magen och så. Jag vet sen vul att min moderkaka låg längst ner tex.
  • minneli
    MammaMia88 skrev 2015-08-29 11:34:37 följande:
    Nej, men ska nog göra det. Det blir nog Trygg Hansa smile1.gif

Och glöm INTE teckna försäkring för barnet sen, skulle olyckan vara framme och det blir inlagt så är dem "extrapengarna" oumbärliga. Var inlagd med äldsta i 2.5 månad....tänk er själva att behöva betala mat för flera hundra om dagen (man får inte det som förälder på sjukhus). Tur i oturen jag hade försäkringen.
    Jag har tecknat hos Länsförsäkringar. Har gjort det alla graviditeter och den har fungerat bra.
  • Februari16
    MammaMia88 skrev 2015-08-29 11:31:05 följande:

Jag vet inte om det är relevant, men när jag fick missfall så var det bruna blödningar i ca 3-4 veckor efter att "allt" kommit ut.Jag har doppler hemma, och är jättenöjd med den. Har en proffessionell sak som kostade 1700, för jag ville ha sån med sladd och ultraljudsmanick på. Däremot så har jag fortfarande svårt att hitta hjärtljuden ibland, men panik? Nja...nej, man brukar känna på sig när nåt är fel Eller jag gör iallafall det.Jadå, det är normalt! Min ligger på 120-140, så misstänker en pojk denna gången....mina tre tjejers har alltid legat på runt 140-160

Skönt att du känner dig trygg med det! Min tidigare erfarenhet gör att jag (förmodligen) är mer rädd än vad jag skulle vara annars. Har svårt att lita på att allt är bra innan jag känner regelbundna fosterrörelser. Men det kommer väl snart hoppas jag.
  • MammaMia88
    Februari16 skrev 2015-08-29 13:18:50 följande:

Skönt att du känner dig trygg med det! Min tidigare erfarenhet gör att jag (förmodligen) är mer rädd än vad jag skulle vara annars. Har svårt att lita på att allt är bra innan jag känner regelbundna fosterrörelser. Men det kommer väl snart hoppas jag.

Jo, jag var skitskraj fram tills jag hittade hjärtljuden första gången, men hade/har ingen direkt känsla av att nåt skulle vara fel Det hade jag ända från början innan jag fick missfallet, så jag litar verkligen på min intuition
  • MammaMia88

På tal om fosterrörelser, sitter just nu och känner hur bebis härjar där inne....och HICKAR. Hade nästan glömt hur det kändes. Känns jättehärligt och skitmysko på samma gång...

Sen när bebis är ute så känner man sig tom. Som om man inte ätit på år och dar, fast utan hungern då

• Larselisa

Tack för svaret Linda8110! Jag fick en sådan strumpa utprovad min förra graviditet men jag kunde inte röra mig i den. Fick inget blod alls i benen när jag satt ner. Men hoppas det funkar bättre för dig :)

• Linda8110
    minneli skrev 2015-08-29 11:02:12 följande:
    Men är det normalt att det tar så lång tid för allt att komma ut? Då jag blött i mina förra graviditeter har jag blött en gång, sen har det inte kommit mer. Var exakt två veckor och 2 dagar sen jag blödde.
    Ja det är normalt, jag blödde i början av graviditeten och det tog ett par veckor innan allt var ute eller tills dess att kroppen ätit upp det. Kom blod vid 2-3 tillfällen.
Svar på tråden BF februari 2016