• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Linda8110
    Larselisa skrev 2015-08-29 19:11:05 följande:

Tack för svaret Linda8110! Jag fick en sådan strumpa utprovad min förra graviditet men jag kunde inte röra mig i den. Fick inget blod alls i benen när jag satt ner. Men hoppas det funkar bättre för dig :)

Jag hoppas också det kommer hjälpa! Får se när jag får tid att prova ut en, full rulle på jobbet! Fick du den direkt eller beställde de den? Hur lång tid? Kostnad?
  • Mamma till två gullegrisar
    Anonym (orolig) skrev 2015-08-28 08:15:52 följande:

Idag gäller de, Rul om någon timma sp sjukt nervös så känns som ja ska svimma , ja bara skakar så kunde inte köra bil själv. Förbereder mig alltid på de värsta jämt :(

Hur har det gått??
    MammaMia88 skrev 2015-08-29 16:02:17 följande:

På tal om fosterrörelser, sitter just nu och känner hur bebis härjar där inne....och HICKAR. Hade nästan glömt hur det kändes. Känns jättehärligt och skitmysko på samma gång...

Sen när bebis är ute så känner man sig tom. Som om man inte ätit på år och dar, fast utan hungern då

Coolt :) vilken vecka är du i??

Hej alla.. hur mår ni och hur mår alla magar?

Själv så mår jag bra. Nästan inget illamående längre :)))) fortfarande trött men så länge illamåendet försvinner så är det bra.

Vet inte om jag känt av den lille ännu. Känner ibland på kvällarna litet pirr/bubblor/kanske fladder men kan likväl vara tarmarna. Är ju "bara" i v 15 (14+2) så känns som att det skulle vara för tidigt. Dröjer nog bara ett par veckor innan man är säker på att det är bebisen man känner :)

Hur gör ni med shoppande? Har ni redan börjat köpa saker till bebis?

Och vagn, har ni några funderingar på vilken ni vill ha? Jag har inte lust och lägga 8000-10000 på vagn. Oftast ungefär efter ett års brukar vi köpa sittvagn istället så bra om man slipper lägga alldeles för mycket på vagn.

• lindakarlsson4380
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-08-29 20:43:43 följande:

Hej alla.. hur mår ni och hur mår alla magar?

Själv så mår jag bra. Nästan inget illamående längre :)))) fortfarande trött men så länge illamåendet försvinner så är det bra.

Vet inte om jag känt av den lille ännu. Känner ibland på kvällarna litet pirr/bubblor/kanske fladder men kan likväl vara tarmarna. Är ju "bara" i v 15 (14+2) så känns som att det skulle vara för tidigt. Dröjer nog bara ett par veckor innan man är säker på att det är bebisen man känner :)

Hur gör ni med shoppande? Har ni redan börjat köpa saker till bebis?

Och vagn, har ni några funderingar på vilken ni vill ha? Jag har inte lust och lägga 8000-10000 på vagn. Oftast ungefär efter ett års brukar vi köpa sittvagn istället så bra om man slipper lägga alldeles för mycket på vagn.

Köpte denna idag på kampanj :) 1695:- för stol och bas. Ska beställa vagn i slutet på september då jagr i v.21.

lindakarlsson4380 skrev 2015-08-29 20:47:29 följande:

Köpte denna idag på kampanj :) 1695:- för stol och bas. Ska beställa vagn i slutet på september då jagr i v.21.

Är det Brios babyskydd?

Någon vagn som du vet redan nu?
  • lindakarlsson4380
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-08-29 20:59:05 följande:

Är det Brios babyskydd?

Någon vagn som du vet redan nu?

Jajjemän :) Brio primo.

Det blir en emmaljunga super nitro med city supreme-korg. Den på bilden fast svart liggdel! :)
  • minneli
    Linda8110 skrev 2015-08-29 19:18:21 följande:
    Ja det är normalt, jag blödde i början av graviditeten och det tog ett par veckor innan allt var ute eller tills dess att kroppen ätit upp det. Kom blod vid 2-3 tillfällen.
    Okej, tack, vad skönt att höra!
  • minneli

Min yngsta kommer precis fyllt tre då bäbisen kommer. Frågan är om det behövs syskonvagn då? Förra gången jag fick barn var storasyster 3,5 och då köpte jag en ståbräda till henne till längre promenader.

Svar på tråden BF februari 2016