• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • MammaMia88
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-08-29 20:33:55 följande:

Coolt :) vilken vecka är du i??

17+0 idag

Det här med vagn. Jag är inte alls säker, jag köpte en helt ny kombivagn till minstingen bara nån vecka innan jag fick plusset....för x antal tusenlappar, känns ju sådär och hon vill inte ens sitta i den. Så vet inte om jag ska sälja den och köpa syskonvagn, sälja den och handla grejer till bebisen, eller om jag ska behålla den till bebisen....den är rosa och svart liksom. Och är det tvillingar så lär jag kanske behöva trillingvagn, vad tusan gör jag då liksom? :-O Nu får jag nästan panik. Jag får avvakta tills ultraljudet först och främst, och SEN få panik
  • Anonym (orolig)

Mamma till två gullegrisar: D3 gick jätte bra va ett sprattlande grej i magen som vilade åt oss :) Hon trodde de va en tjej . :) m3n vågar ändå intr köpa rosa fall de är fel. Ni som tatt reda på kön har de vart rätt? Å me å köpa saker så har ja bara köpt en mössa å tröja å byxor än så länge. Sj då?:)

• Anonym (orolig)

Mamma till två gullegrisar : Vagn hat ja kolla på en på nätet de va sittdel liggdel bilstol myggnät väska å regnskydd 3 i 1 vagn. Kostade 4000:)

• Erna90

Hur går det med alla bebismagar? Har det börjat puta så pass att folk vågat fråga om ni är gravida? Har inte nämnt på jobbet än (cheferna vet men inte de andra) och hoppas kunna dölja till 2:a ultraljudet som är i vecka 18+6 (nu 16+4) men får se hur det går för nu har det minsann börjat bli en liten kula! Klär mig dock pösigt (och har alltid gjort) så får väl se..

Ska ni smörja in magen? Isf vad kmr ni använda och när börjar ni? Man har ju läst både att det kan och inte kan hjälpa mot bristningar men lutar nog åt att jag tänkt smörja kulan med något, vet inte riktigt vad det får bli bara? :)

• Linda8110
    Erna90 skrev 2015-08-30 08:05:20 följande:

Hur går det med alla bebismagar? Har det börjat puta så pass att folk vågat fråga om ni är gravida? Har inte nämnt på jobbet än (cheferna vet men inte de andra) och hoppas kunna dölja till 2:a ultraljudet som är i vecka 18+6 (nu 16+4) men får se hur det går för nu har det minsann börjat bli en liten kula! Klär mig dock pösigt (och har alltid gjort) så får väl se..

Ska ni smörja in magen? Isf vad kmr ni använda och när börjar ni? Man har ju läst både att det kan och inte kan hjälpa mot bristningar men lutar nog åt att jag tänkt smörja kulan med något, vet inte riktigt vad det får bli bara? :)

Smörj smörj smörj! Jag började smörja i v.10 typ när magen började växa. Använder Isabella Löwengrips Grow and Glow till mage, höfter, sidorna och rumpan. Frågat läkare kring det och det hjälper men tar inte bort bristningar helt om man har benägenhet till att få det (vilket jag har). Men då känner man att man gör vad man kan i alla fall.

I vår omkrets vet i stort sätt alla nu. Min mage har varit tydlig i ganska många veckor (är i v.17). Min chef och mina kollegor och många vänner har vetat sedan innan pyret blev till eftersom detta är en IVF bebis så vi har kämpat länge nu. Är förskollärare och fick första kommentaren av en förälder nu i veckan, men alla föräldrar har tittat på min mage sedan jag kom tillbaka från semestern.
  • MammaMia88
    Anonym (orolig) skrev 2015-08-29 23:19:31 följande:

Mamma till två gullegrisar: D3 gick jätte bra va ett sprattlande grej i magen som vilade åt oss :) Hon trodde de va en tjej . :) m3n vågar ändå intr köpa rosa fall de är fel. Ni som tatt reda på kön har de vart rätt? Å me å köpa saker så har ja bara köpt en mössa å tröja å byxor än så länge. Sj då?:)

Jag tog reda på könet med de två första, och det stämde båda gångerna Vill man, och har råd, så kan man ju boka ett könsultraljud...
  • minneli
    MammaMia88 skrev 2015-08-30 08:43:05 följande:
    Jag tog reda på könet med de två första, och det stämde båda gångerna smile1.gif Vill man, och har råd, så kan man ju boka ett könsultraljud... smile1.gif
    Jag kollade med de två första och de stämde båda gångerna, (tjejer) den här gången har jag inte bestämt om jag ska kolla men sambon vill så det lutar väl åt det. Tycker det är rätt rolig överraskning sådär på halvtid och att man kan förbereda storasyskonen lite mer och prata namn mm.. Men som jag skrev typ i torsdags så fick jag för mig att bm sa att det var en flicka på ultraljudet i v14... Svårt att släppa det :P
  • MammaMia88
    minneli skrev 2015-08-30 08:54:03 följande:

Jag kollade med de två första och de stämde båda gångerna, (tjejer) den här gången har jag inte bestämt om jag ska kolla men sambon vill så det lutar väl åt det. Tycker det är rätt rolig överraskning sådär på halvtid och att man kan förbereda storasyskonen lite mer och prata namn mm.. Men som jag skrev typ i torsdags så fick jag för mig att bm sa att det var en flicka på ultraljudet i v14... Svårt att släppa det :P

Ska nog ta reda på det den här gången också, det underlättar ju som sagt med namn och inköp Samt att jag kan trycka upp det i exets nylle om det är en pojke (han har alltid önskat sig det) :-P
  • malink80

Jag gjorde fostervattensprov den 25e och fick svaret i fredags, allt var bra. skönt!
    Läkaren verkar dock ha glömt att kryssa i rutan att vi vile veta könet med så de stod aldrig med i brevet :(
    Såå irriterande!!!
    Undra om man nu kan få reda på det...nån mer som vart med om det?

• Linda8110
    malink80 skrev 2015-08-30 10:45:23 följande:

Jag gjorde fostervattensprov den 25e och fick svaret i fredags, allt var bra. skönt!
    Läkaren verkar dock ha glömt att kryssa i rutan att vi vile veta könet med så de stod aldrig med i brevet :(
    Såå irriterande!!!
    Undra om man nu kan få reda på det...nån mer som vart med om det?

Ring och fråga bara, de vet säkert och har bara glömt att kryssa i. Annars får de ju kalla er på ett nytt UL bara :)
Svar på tråden BF februari 2016