Erna90 skrev 2015-08-30 08:05:20 följande:
Hur går det med alla bebismagar? Har det börjat puta så pass att folk vågat fråga om ni är gravida? Har inte nämnt på jobbet än (cheferna vet men inte de andra) och hoppas kunna dölja till 2:a ultraljudet som är i vecka 18+6 (nu 16+4) men får se hur det går för nu har det minsann börjat bli en liten kula! Klär mig dock pösigt (och har alltid gjort) så får väl se..
Ska ni smörja in magen? Isf vad kmr ni använda och när börjar ni? Man har ju läst både att det kan och inte kan hjälpa mot bristningar men lutar nog åt att jag tänkt smörja kulan med något, vet inte riktigt vad det får bli bara? :)
Smörj smörj smörj! Jag började smörja i v.10 typ när magen började växa. Använder Isabella Löwengrips Grow and Glow till mage, höfter, sidorna och rumpan. Frågat läkare kring det och det hjälper men tar inte bort bristningar helt om man har benägenhet till att få det (vilket jag har). Men då känner man att man gör vad man kan i alla fall.
I vår omkrets vet i stort sätt alla nu. Min mage har varit tydlig i ganska många veckor (är i v.17). Min chef och mina kollegor och många vänner har vetat sedan innan pyret blev till eftersom detta är en IVF bebis så vi har kämpat länge nu. Är förskollärare och fick första kommentaren av en förälder nu i veckan, men alla föräldrar har tittat på min mage sedan jag kom tillbaka från semestern.