• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Mamma till två gullegrisar
    Anonym (orolig) skrev 2015-08-29 23:19:31 följande:

Mamma till två gullegrisar: D3 gick jätte bra va ett sprattlande grej i magen som vilade åt oss :) Hon trodde de va en tjej . :) m3n vågar ändå intr köpa rosa fall de är fel. Ni som tatt reda på kön har de vart rätt? Å me å köpa saker så har ja bara köpt en mössa å tröja å byxor än så länge. Sj då?:)

Va skönt :) vet att du var så orolig så undrade hur det hade gått för dig. Hur säker var hon på en flicka då?

Samma här, hittade ett par vita byxor med massa färgglada djur på, på rean samt en liten mössa. Annars har jag inte köpt mer ännu. Väntar tills efter ul. Blir en tripp till ullared då någon månad :)

.

Hade en otäck dröm inatt. Jobbigt att skriva men när jag vaknade så klappa jag lilla magen och vart lugn i igen. Men fattar inte varför man drömmer så konstigt och sånt :((

• Anonym (orolig)

Mamma till två gullegrisar : Ja skönt att de gick bra, men har inte känt av att den rör sej lr nånting än . Å va prick i den vecka som min app visar så bf 26 januari; ) inte alltid de är exakt lika endel blir ju flyttade fram lr bakåt några dagar /veckor :p Ja du ja fråga om hon såg kön då sa hon att hon såg några streck som att de såg ut t å va en tjej men hon sa ju intr 100%säkert . När har du Rul då?:) Ska oxå t ullared men blir nog i oktober tror ja :)

• Anonym (orolig)

Mamma till två gullegrisar : Ja skönt att de gick bra, men har inte känt av att den rör sej lr nånting än . Å va prick i den vecka som min app visar så bf 26 januari; ) inte alltid de är exakt lika endel blir ju flyttade fram lr bakåt några dagar /veckor :p Ja du ja fråga om hon såg kön då sa hon att hon såg några streck som att de såg ut t å va en tjej men hon sa ju intr 100%säkert . När har du Rul då?:) Ska oxå t ullared men blir nog i oktober tror ja :)

• Anonym (Småland)
    minneli skrev 2015-08-29 11:29:45 följande:

Har ni tecknat Gravidförsäkring och vilken isåfall?

Finns en väldigt bra sida, konsumenternas.se där man kan jämföra. Vi ska ha länsförsäkringar betalförsäkring för att de är bäst tillsammans med If (tror jag det var) men typ tusenlappen billigare (vi har dessutom allt annat i läns). Sedan kommer vi även ta folksams gratisversion för att folksams är den enda som kan övergå i en barnförsäkring, vilket innebär att det är den enda barnförsäkringen som inte kommer att ha undantag om barnet föds med en sjukdom eller skada.

Har inte tecknat än, men jag är bara i 15+5 och försäkringen gäller från v 22. Vi ska boka tid hos länsförsäkringar för genomgång av alla försäkringar har vi tänkt.
  • ondar
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-08-31 10:17:39 följande:

Ok . Känner du barnet ofta??

Varje dag mer eller mindre sen en vecka tillbaks ungefär :). Nu börjar det bli mer markanta röresler så jag kraftigt känner skillnad fr mina tarmar som också lever rövare. Med sonen kände jag fr vecka 17. Vilken vecka är du i? Känt nåt än? (Ursäkta om du redan skrivit om det, inte läst alla inlägg)
  • Larselisa

Linda8110 - jag fick gå dit och mäta. Det kostade 300 kr för besöket. Sen när strumpbyxorna kom så var det en räkning på 400 kr med så de var inte billiga.

Jag har nu börjat känna bebisen :) så glad. Till och med mina barn kunde känna igår.

Men barnvagn och kläder och allt har jag inte vågat kolla seriöst på än.

ondar skrev 2015-08-31 11:13:19 följande:

Varje dag mer eller mindre sen en vecka tillbaks ungefär :). Nu börjar det bli mer markanta röresler så jag kraftigt känner skillnad fr mina tarmar som också lever rövare. Med sonen kände jag fr vecka 17. Vilken vecka är du i? Känt nåt än? (Ursäkta om du redan skrivit om det, inte läst alla inlägg)

Är i vecka 15. 16 på torsdag. Jag vet inte om det är bebisen eller tarmarna som håller på. Iblandtror jag att det är den lille och ibland bara tarmarna. Men varje kväll känner jag det här lilla så borde inte dröja länge innan man är säker på att det är bebis :)
Svar på tråden BF februari 2016