• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • ak82

På vår nummer 2 kollade vi kön och det stämde att det låg en liten tjej därinne. Nu Tänker vi kolla den här gången också bara för att vi och syskonen är såå nyfikna samt pga praktiska skäl :)

Barnvagn förbokade vi nu i helgen. En emmajunga med grått tyg.

Min mage syns ganska mkt nu. Kan inte knäppa vanliga byxorna och har köpt två Mamma byxor plus en kjol men de är lite för stora egentligen. Jag har gått upp 2 kg på vågen men det ser mer ut som 7 kg minst!

:)

Några fler som är flåsiga redan? Förstår inte vart min kondis tog vägen? Tog en pw på 50 min idag och flåsade som om jag sprungit ett maraton haha.

• MammaMia88
    ak82 skrev 2015-08-30 13:37:40 följande:

På vår nummer 2 kollade vi kön och det stämde att det låg en liten tjej därinne. Nu Tänker vi kolla den här gången också bara för att vi och syskonen är såå nyfikna samt pga praktiska skäl :)

Barnvagn förbokade vi nu i helgen. En emmajunga med grått tyg.

Min mage syns ganska mkt nu. Kan inte knäppa vanliga byxorna och har köpt två Mamma byxor plus en kjol men de är lite för stora egentligen. Jag har gått upp 2 kg på vågen men det ser mer ut som 7 kg minst!

:)

Några fler som är flåsiga redan? Förstår inte vart min kondis tog vägen? Tog en pw på 50 min idag och flåsade som om jag sprungit ett maraton haha.

Flåsig är bara förnamnet, jag klarar knappt ens av att gå upp för trappan utan att få total andnöd. Vete tusan vad som hände där...haha! PW är alltså uteslutet, jag hade seriöst dött då :-/ Käns det som iallafall
  • ak82
    MammaMia88 skrev 2015-08-30 13:56:25 följande:

Flåsig är bara förnamnet, jag klarar knappt ens av att gå upp för trappan utan att få total andnöd. Vete tusan vad som hände där...haha! PW är alltså uteslutet, jag hade seriöst dött då :-/ Käns det som iallafall

Haha ja jag kände nog att det blev snäppet överdrivet. Tanken(!) var en pw men det blev mer av en flåsande vanlig promenad på 50 min ;)
  • hannis12345

IHej,

Är i vecka 14 ( 13+4)

Från igår så tyckte jag att min lilla mage försvunnit, nu kan jag till och med ha mina strumpbyxor utan att det klämmer det minsta..

Jag har inte ont o inte haft nån blödning.

Är ändå orolig att något inte är som det ska.

Gjorde UL kub för en vecka sen o allt såg bra ut då..

• ondar

Hannis, kan va tarmarnas svullnad som lagt sig. Min mage är mindre än för några veckor sen, men bebis rör sig så mår säkert fint, ja har ej gjort ul. Men gjorde du ett så nyss kan du säkert va lugn <3. Spökveckorna är lite läbbiga.

• Mamma till två gullegrisar
    ondar skrev 2015-08-31 08:36:03 följande:

Hannis, kan va tarmarnas svullnad som lagt sig. Min mage är mindre än för några veckor sen, men bebis rör sig så mår säkert fint, ja har ej gjort ul. Men gjorde du ett så nyss kan du säkert va lugn <3. Spökveckorna är lite läbbiga.

Vilken vecka är du i?
    lindakarlsson4380 skrev 2015-08-29 21:09:46 följande:

Jajjemän :) Brio primo.

Det blir en emmaljunga super nitro med city supreme-korg. Den på bilden fast svart liggdel! :)

Det var en fin vagn. :) vad kostar den?
    minneli skrev 2015-08-29 21:31:02 följande:

Min yngsta kommer precis fyllt tre då bäbisen kommer. Frågan är om det behövs syskonvagn då? Förra gången jag fick barn var storasyster 3,5 och då köpte jag en ståbräda till henne till längre promenader.

Min dotter fyllde tre i början av juli och sonen kom i slutet av augusti. Vi köpte ståbräda till henne men den användes väldigt sällan. Hon cyklade mycket, sparkcyklade och gick mycket. Nu fem år senare så är hon van vid sånt. Hur är hon annars? Gillar hon att gå eller är hon mer vagnglad?
    MammaMia88 skrev 2015-08-29 22:12:33 följande:

17+0 idag

Det här med vagn. Jag är inte alls säker, jag köpte en helt ny kombivagn till minstingen bara nån vecka innan jag fick plusset....för x antal tusenlappar, känns ju sådär och hon vill inte ens sitta i den. Så vet inte om jag ska sälja den och köpa syskonvagn, sälja den och handla grejer till bebisen, eller om jag ska behålla den till bebisen....den är rosa och svart liksom. Och är det tvillingar så lär jag kanske behöva trillingvagn, vad tusan gör jag då liksom? :-O Nu får jag nästan panik. Jag får avvakta tills ultraljudet först och främst, och SEN få panik

Vad är det för vagn? Och hur gammal är din minsta nu?

Du borde ju ha ultraljudet snart va? Så snart får du veta hur många som borde inne ;)
  • ondar
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-08-31 09:41:34 följande:

Vilken vecka är du i?

16 idag, andra barnet:)
Svar på tråden BF februari 2016