• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Mamma till två gullegrisar
    Larselisa skrev 2015-08-31 12:40:42 följande:

Linda8110 - jag fick gå dit och mäta. Det kostade 300 kr för besöket. Sen när strumpbyxorna kom så var det en räkning på 400 kr med så de var inte billiga.

Jag har nu börjat känna bebisen :) så glad. Till och med mina barn kunde känna igår.

Men barnvagn och kläder och allt har jag inte vågat kolla seriöst på än.

Oj kan dom redan känna? Vilken vecka är du i ?
  • AngelinaAr
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-08-31 10:20:59 följande:

Hade en otäck dröm inatt. Jobbigt att skriva men när jag vaknade så klappa jag lilla magen och vart lugn i igen. Men fattar inte varför man drömmer så konstigt och sånt :((

Hej ville bara komentera ditt inlägg jag lovar jag har sett jorden gå under i en vecka i drömmen nu igår hade jag mens i drömmen hahaha det är helt jävla galet med drömmar när man är gravid drömde aldrig mycket innan men nu är det värsta drama action filmer :)
  • AngelinaAr

Puhhh jag är bara i vecka 12 så kul för er att ni börjat känna bebisen :) hoppas snart min tur...Vill bara gå över missfallsrisken då jag redan haft två på raken..

• MammaMia88
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-08-31 10:08:54 följande:

Vad är det för vagn? Och hur gammal är din minsta nu?

Du borde ju ha ultraljudet snart va? Så snart får du veta hur många som borde inne ;)

Minsta kommer fylla tre i dagarna då bebisen är beräknad att födas, så om hon hellre går ordentligt då, det vet jag inte. Storasyster kommer vara lite över 4, och dem har en tendens att springa varsett håll, så det blir nog (minst) syskonvagn ändå. Jag har en Crescent Comfort, är jättenöjd med den

Jag ska på UL den 14, bad bm skjuta fram det en vecka eller två eftersom jag alltid blir framflyttad, och senast så såg man knappt ingenting....det var precis så teknikern kunde göra sina mätningar.
    AngelinaAr skrev 2015-08-31 17:09:34 följande:

Hej ville bara komentera ditt inlägg jag lovar jag har sett jorden gå under i en vecka i drömmen nu igår hade jag mens i drömmen hahaha det är helt jävla galet med drömmar när man är gravid drömde aldrig mycket innan men nu är det värsta drama action filmer :)

Jag vet att man drömmer mkt konstigt men drömde att jag började blöda mycket o fick inget ultraljud. Efter någon dag med blödande så gjorde jag ett test som visade gravid, fast inne på dag 3 bara :(

Så ingen rolig dröm alls..
    MammaMia88 skrev 2015-08-31 17:18:26 följande:

Minsta kommer fylla tre i dagarna då bebisen är beräknad att födas, så om hon hellre går ordentligt då, det vet jag inte. Storasyster kommer vara lite över 4, och dem har en tendens att springa varsett håll, så det blir nog (minst) syskonvagn ändå. Jag har en Crescent Comfort, är jättenöjd med den

Jag ska på UL den 14, bad bm skjuta fram det en vecka eller två eftersom jag alltid blir framflyttad, och senast så såg man knappt ingenting....det var precis så teknikern kunde göra sina mätningar.

Ja, då är det kanske bäst att investera i en tvillingvagn också. Men hade nog behålla singelvagnen också. Till kortare promenader där lillan får gå mer själv..
    MammaMia88 skrev 2015-08-31 17:18:26 följande:

Glömde skriva, att jag har också tittat på crescent vagnar. Dom verkar vara bra :)))
  • MammaMia88
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-08-31 17:52:56 följande:

Glömde skriva, att jag har också tittat på crescent vagnar. Dom verkar vara bra :)))

Jag tycker den är toppen. Enda nackdelen är att fjädringen faktiskt är för mjuk....haha, trodde inte det skulle vara möjligt :-P Mja, behålla vagnen och köpa tvillingvagn går nog inte, jag har ju bara en halv inkomst i stort sett.

Ungen är jäkligt oläglig ekonomiskt sett, men man får ju liksom göra det bästa av situationen. Vad som helst kan ju hända när som helst...
    MammaMia88 skrev 2015-08-31 18:17:32 följande:

Jag tycker den är toppen. Enda nackdelen är att fjädringen faktiskt är för mjuk....haha, trodde inte det skulle vara möjligt :-P Mja, behålla vagnen och köpa tvillingvagn går nog inte, jag har ju bara en halv inkomst i stort sett.

Ungen är jäkligt oläglig ekonomiskt sett, men man får ju liksom göra det bästa av situationen. Vad som helst kan ju hända när som helst...

Ja,, det är sant. Men sälj den och köp tvillingvagn. Kanske det bästa och då är du garderad om treåringen vill åka vagn ofta .

Vart bor du?
Svar på tråden BF februari 2016