• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • MrsWalker
    Anonym (orolig) skrev 2016-01-16 04:11:55 följande:

03:02 kom de en liten tös :) inte vägt elr mätts än ..

stort grattis! hoppas ni mår bra!
  • MrsWalker
    LMG skrev 2016-01-16 22:53:49 följande:

Får man hoppa in här? Väntar första barnet 28/2 :)

Hej o välkommen! 
    Vad spännande med första. Hoppas du haft en bra graviditet hittills. Hur går det för dig?
  • idm
    MrsWalker skrev 2016-01-18 10:49:08 följande:

Vad härligt med första! Fast det känns faktiskt lika spännande när nr2 och nu när 3 ska komma också  

Man är ju ganska trött och tråkig, men försöker hitta på lugna saker att göra, typ måla eller bygga något. Om de har spring i benen sitter jag på soffan ibland och så får de springa/dansa som tokiga djur (jag deltar genom att säga "spring som en elefant" etc) till rolig musik :P det brukar duga.

Ja, att vänta barn är nog spännande oavsett om det är första eller tredje barnet :)
  • LMG
    MrsWalker skrev 2016-01-18 11:21:19 följande:
    Hej o välkommen! 
    Vad spännande med första. Hoppas du haft en bra graviditet hittills. Hur går det för dig?
    Har haft en jätte bra graviditet :) allt går bara bra, börjar bli lite segt nu i slutet bara. Är så redo att få träffa min bebis. För dig då?
  • LMG
    lillterror skrev 2016-01-18 11:13:56 följande:
    Haha ja träningen längtar jag efter något enormt! Var på gymmet med sambon igår som sällskap och kände hur jag nästan började gråta av saknad =p inte många i min närhet förstår hur jag känner, utan kommer med ett "njut av lugn och vila istället". Jag älskar att ligga i soffan och känna hur liten bökar omkring och buffar runt där i magen. Men när allt är över kommer jag inte sakna själva graviditeten direkt =)
    Jag hatar att bara ta det lugnt och vila, börjar bli väldigt rastlös nu faktiskt. Tror inte heller att jag kommer sakna att vara gravid :)
  • MrsWalker
    LMG skrev 2016-01-18 12:57:45 följande:
    Har haft en jätte bra graviditet :) allt går bara bra, börjar bli lite segt nu i slutet bara. Är så redo att få träffa min bebis. För dig då?

härligt  
    ja det känns lite trögt nu på slutet. har mycket sammandragningar och får nu senaste dagarna ibland värkar som gör ont, men någon enstaka, sen tar det flera timmar till nästa. känns lite retsamt. längtar också att få träffa min lilla pojke, men måste erkänna att det är ganska lugnt o skönt att vara ledig nu lite innan och vila upp mig. 

antar att många här kanske som jag har lite svårt att sova på nätterna är det fler som har mycket konstiga drömmar? 

• minneli

Idag var jag hos bm igen för att kolla blodtryck och äggvita. Blodtrycket låg kvar på samma och ingen äggvita så nu behöver jag inte åka dit förrän om en vecka.
    Men eftersom SF måttet stannat av lite så ska jag få göra tillväxtultraljud på onsdag. Fick göra det med andra barnet typ den här veckan oxå. Han ligger som bara till höger hela tiden och väldigt långt ner så det ska bli spännande och höra om han är liten eller om han helt enkelt ligger så att mätningen blir fel.

• Anonym (Småland)

Är det någon som INTE har sammandragningar? Har haft sammandragningar vid 2 tillfällen, båda i v 20 och det var bara för att en sopa till BM stressade upp mig (inte min vanliga) och ingenting sedan dess. Är i 35+5 idag och börjar bli lite otålig då det verkar hända något för de flesta här, det enda som händer mig är att foglossningen blir värre och värre

• ondar
    MrsWalker skrev 2016-01-18 10:57:46 följande:

Haha ja, det kanske är lika bra att packa, för hans skull också. Ibland glömmer man (iaf jag) att det är ju lika omtumlande för mannen min. Han brukar vara så cool, men när vår första skulle komma så hade jag värkar nästan en hel dag innan det var dags att åka in. Sa åt honom att göra sig iordning ifall det skulle bli bråttom, men han tog det lilla lugna. Sen när det började sätta igång ordentligt, DÅ ställer han sig i duschen och blir sur för att jag tjatar på honom att skynda sig. Var nära på att åka med taxin själv. Men han kom såklart med, han var bara nervös, stackarn :P.  

Det är ju smart att packa lite olika storlekar! Vi har varit på tillväxtkontroll ganska nyligen eftersom jag fått ganska små barn. 1an vägde 2600g, och 2an 3100g när de kom, båda fullgångna. 1an kom 3 dagar sent, och 2a kom 2 dagar tidigt. Roligt för de är lite så i personlighet, den första är mer chill och tar sin tid och reflekterar över saker. Andra är snabb på det mesta, ibland lite för snabb för sig själv... :P 

Hahaha snacka om o ta det lugnt! Jag packade faktiskt ner våra kläder igår och försökte berätta samtidigt för sambon vad jag la ner o om det lät bra. Fick korta 'mmm' tillbaks så ja fräste att då åker ja minsann själv till förlossningen när det är dags, om det ska va på det viset ;). Då blev han väldigt engagerad plötsligt haha. Så förstår din känsla med taxin!

Aha skönt med rätt så punktliga förlossningar, haha kul med deras personligheter! Hur verkade denna ligga i storlek?

Det stämmer väl in på min med när jag tänker efter :). Fick igångsättning 9dar över tiden då han vägrade lägga sig rätt så de vände rätt honom o satte igång. Men tja, han kom inte ändå så det blev akutsnitt två dagar senare. O ja, sån är han! Haha vi påminner o ber när något ska göras men får tillslut stiga in och hjälpa till för att nåt ska hända, han har såå mkt på g samtidigt jämt :).
  • LMG

Någon som dricker eller har tänkt börja med Hallonbladste? Tänkte köpa hem det nu och börja dricka :) inte för att försöka starta nå värkar utan för att jag hört att det hjälper livmodern under och efter förlossningen och att man blöder mycket mindre efter

Svar på tråden BF februari 2016